Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fungerer egentlig tinder? Slutter å få matcher etterhvert som tiden går.

Anbefalte innlegg

Er gutt, bor i Oslo. FIkk meg tinder for et par måneder siden. Anser meg selv som litt over gjennomsnittet attraktiv, trener en god del, osv...

Begynte å bruke tinder for en liten stund siden, i begynnelsen fikk jeg ca en match om dagen uten at jeg sveipa veldig mye. Dette pågikk i ca to uker før jeg brått slutta å få matcher. Da tenkte jeg at bildene mine var litt kjipe, så jeg pussa litt opp til tilsynelatende ingen nytte. 

Slettet kontoen og lagde en ny konto, brått fikk jeg ca en match om dagen igjen, blant annet "instant matcher", dette uten å sveipe grusomt mye. Dette pågikk i ca 1,5 uke, før de stoppet igjen. Som følge av dette prøvde jeg bare å sveipe til grensen en dag, noe som produserte ingen nye matcher. Etter det har jeg ikke fått noen flere matcher.

Virker nesten som om tinder bare slutter å vise profilen min frem til andre brukere etter at en viss tid har gått. Noen som har merket den samme tendensen? eller hatt lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg vet hva slags algoritme som Tinder bruker, så vil jeg gjette på at nye brukere blir pushet ut mot flere enn gjennomsnittet. De kjører antakeligvis også noen algoritmer som forsøker å matche deg mot de som erfaringsmessig liker "sånne som deg", hva nå enn "deg" er. Dette er nok for å få folk hekta med positive opplevelser i begynnelsen.

Så jeg tviler på at det er det at Tinder slutter å vise profilen din til andre bruker. Det er nok heller at du har vært på lenge nok til å ende opp på "normalen".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uten at jeg vet hva slags algoritme som Tinder bruker, så vil jeg gjette på at nye brukere blir pushet ut mot flere enn gjennomsnittet. De kjører antakeligvis også noen algoritmer som forsøker å matche deg mot de som erfaringsmessig liker "sånne som deg", hva nå enn "deg" er. Dette er nok for å få folk hekta med positive opplevelser i begynnelsen.

Så jeg tviler på at det er det at Tinder slutter å vise profilen din til andre bruker. Det er nok heller at du har vært på lenge nok til å ende opp på "normalen".

Ja, det virker jo logisk, og det stemmer nok. Men det er jo da fortsatt litt snålt at man da brått ikke får noen matcher etterhvert, hvis de har klart å produsere en match hver dag i en periode, så burde de i det minste klare å produsere en match i uka når man går tilbake til normalen.

Da lurer jeg litt på hvor mange matcher folk får i snitt?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt tinder i månedsvis sammenhengende, ikke aktivt ihvertfall.

Men har ikke den erfaringen, merker vel at om jeg pauser sveipingen litt kommer det fort noen match når jegstarter, så renner det inn jevnt og trutt.

Algoritmen aner jeg ikke noe om, men det er vel slik at de fleste gutter blir sveipet venstre vesentlig mer enn høyre, kanskje tinder derfor "tror" at 90% av guttene er uattraktive ettersom så mange sveiper dem bort. Når det er sagt er det jo en kjent sak av gutter og jenter har forskjellig sveipe-taktikk, dette er nok Tinder rimelig klar over så jeg vil vel tro at algoritmen tar hensyn til dette. Men fakta er at jeg aner ikke, algoritmen er vel ikke offentlig, så det blir teorier.

Lenke til kommentar

Hmm, høres riktig ut det med å "Pushe" frem nye brukere. 

Mens vi er inne på tinder, jeg har selv vært der siden Desember/Januar circa og har nå rundt 70 matches, men jeg sliter heeelt utrolig med å få noe gående, mange virker totalt uintressert fra første melding eller gidder aldri å svare, eller bare plutselig stopper. Får litt inntrykk av alle jentene har en milllion gutter å velge mellom, pleier dere å prøve å møtes på ekte så raskt som mulig eller? 

Vil si at jeg er gjennomsnitt 5-6/10 og har ganske greit ""game"", får bare ikke tinder til å funke, too late to the party kanskje? :p

Anonymous poster hash: 24a91...389
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...