Gå til innhold

Hvilket AMD kort tilsvarer Nvidia GTX 950 eller bedre

Lindsay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amd virket vel bedre siden det bruker cpu og gpu. R7 370 yter litt dårligere enn 950, mens r9 380 yter bedre.

Jeg ville kosta på meg de 400 ekstra (diffen mellom R7 370 og R9 380) og gått for r9 380, så får du mest ytelse for pengene.

Spørsmålet er vel bare om det er noe forskjell på korta når det kommer til hvor mye programmet klarer å dra nytte av GPUen.

Lenke til kommentar

Hvordan det virker til spill er ikke så vesentlig bare det vil virke bra til ripping til h265, men jo mer jeg leser så virker det som kun den artikkel jeg linker til omhandler nvidia.

Så blir nok kjøpt et nvidia gtx 960 og 4GB grunnet windows 10 som er på PC.

Spill blir nok mer vurdert når ungene blir eldre.

Lenke til kommentar

Jeg nevnte aldri spill? Jeg tenkte mer på det faktum at AMD app bruker CPU og GPU når den gjør encoding, mens Nvidia CUDA, kun kjørte grafikkortet.

Hvorvidt det har noen effekt å samkjøre CPU og GPU eller bare kjøre ren GPU, klarte jeg ikke å finne noen resulaterer på i dvd fabs. Og siden de kun har en guide for Nvidia er jo faren at det virker best med Nvidia kort?

Sden du etterspurte AMD varianten av et 950, så fikk du jo det?

Lenke til kommentar

Er det h265 HVEC og hardware assistert encoding du er ute etter så er det kun støttet av nvidia maxwell gen.2 (gpu) og Intel skylake prosessorer for øyeblikket hva meg bekjent. GTX960/950 (950 har visst en nyere encoder chip/hardware onboard) vil være et godt valg. At det er et ønske med hw assist er ikke så rart da det kan ta opptil 10 ganger'n i forhold til h 264

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...