AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Jeg har hele livet blitt ignorert og oversett av jenter, og har egentlig gitt faen i å finne meg en kjæreste de siste åra nettopp fordi jeg aldri klarer å finne noen som har samme interesser som meg. For ett par måneder siden begynte jeg i en privatist/studie-klasse hvor vi er 4 studenter. Ei av dem er ei jente på min egen alder. Jeg er 24 år og hun er 22 år. De andre er oppi 30-40 åra. Hun virket snill de første dagene og vi hadde en kjapp samtale om hunderaser, men etter dette har vi ikke pratet sammen i det hele tatt. De første dagene jeg kom til klassen så håndhilste jeg på alle sammen. Men etter at hun kom tilbake fra påskeferien hilser hun ikke engang på meg når jeg kommer inn døren. (Når vi er en så liten studiegjeng så er det normalt å hilse om morgenen..??) Hun ser bevisst ned i gulvet/boka og later som hun ikke ser at jeg kommer. Læreren og de andre hilser på meg, men ikke hun. Er jeg så frastøtende/skummel/ekkel eller er det hun det er noe galt med? Har aldri vært noe særlig flink å prate med jenter, delvis fordi svært få av dem tar initiativ til å holde en samtale. Men også fordi jeg har hatt lav selvtillitt pga. overvekt siden barndommen. Likevell synes jeg det er normal folkeskikk å hilse og si hade til folk man skal være sammen med 7 timer om dagen. Har aldri tilnærmet meg henne på en ekkel måte eller gjort noe for at hun skal "hate" meg heller, så skjønner ikke hva jeg har gjort. Er det flere som opplever at jenter er jævla arrogant og bevisst prøver å unngå deg? Jeg lurer på om dette skjer med andre eller bare meg fordi jeg er litt feit og veier 96 kg.. Anonymous poster hash: 408e6...097 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Kan ikke akkurat si jeg kjenner meg igjen i problematikken her. Har aldri hatt noe problem med å konversere med jenter eller vekke interesse hos det motsatte kjønn. Jeg er derimot mye dårligere sosialt sammen med menn, av den grunn har jeg nesten alltid bare hatt jentevenner fordi jeg føler de er enklere å ha med og gjøre. Det kan uansett tenkes at hun ikke tåler trynet ditt men det er ikke verdens undergang, det er bare 1 jente ut av flere hundre tusen jenter. På et eller annet tidspunkt er det nødt til å klaffe såfremt du jobber aktivt med å søke kontakt. Om du har dårlig selvtillit pga overvekt så er det ikke verre enn å slanke seg og eventuelt trene litt så du kommer i form. Med en sunn og sterk normalvektig kropp så kommer selvtilliten nesten automatisk. Selvtillit er den egenskapen som kvinner liker best, på andre plass tipper jeg vi finner humor. Om du fremstår som en nervøs usikker tøffel så er det helt naturlig at jenter flest backer unna. Lenke til kommentar
Loverdose Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Det trenger ikke bety at en jente er arrogant om hun ikke hilser og sier ha det. Når jeg gikk på skole sa jeg nesten ikke hei til noen og jeg sa iallefall aldri ha det når jeg gikk ifra klassen. Fordi jeg trodde ikke noen brydde seg uansett. Det er fort gjort å tro at noen er arrogante og bevisst unngår deg når du sliter med selvbildet, du tror automatisk at det er deg selv det er noe galt med når det i utgangspunktet ikke trenger å handle om deg i det hele tatt. Det kan være mange grunner til at hun oppfører seg som hun gjør, kanskje hun følte at du viste litt for stor interesse for henne og trekker seg dermed litt tilbake fordi hun ikke er interessert eller kanskje hun bare ikke er snakkesalig av seg og helst bare vil sitte i fred. Selv om hun ikke hilser i det du kommer inn i klasserommet, har du prøvd å ta initiativ til flere samtaler? Det virker ikke som om det er mangel på felles interesser som er problemet, heller det faktumet at selvtilliten din er på bunnen og du da antar det verste uten å vite hva som egentlig er grunnen. Tro meg, jeg har vært der. Har du vurdert å gjøre noe med psyken din og kanskje overvekten din for å forbedre selvbildet? Jeg er ikke helt for at man fysisk skal forandre seg for å bli likt eller øke selvbildet, heller at man skal akseptere seg selv for den man er og så ta det der ifra, men noen gange krever det litt forandringer. Du må ta tak i roten av problemet og det store problemet her er ikke arroganse blant andre jenter, der finnes et drøss av jenter som ikke er arrogante. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Forstå meg rett. Jeg er kanskje feit, men det stråler ikke dårlig selvtillitt av meg av den grunn. Den dårlige selvtillitten er på innsiden av meg og kan neppe sees av noen. Jeg fungerer helt normalt i sosiale sammenhenger og er en person som smiler og ler sammen med læreren og de andre i klassen, men jeg er kanskje ikke den som tar initiativ til å starte samtaler. Dessuten er vi kun FIRE stk + en lærer. Vi sitter i en bittelite studierom kun meter fra hverandre. Vi spiser lunch sammen, men hun er tydeligvis for god for oss/meg siden hun kjører hjem/på butikken i halvtime før hun kommer tilbake. Har opplevd at jenter har oppført seg lignende før og aner ikke om de enten er veldig sjenert eller om de bare er arrogant/selvgod og ikke vil ha noe med mennesker som ser styggere ut enn henne. Anonymous poster hash: 408e6...097 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Forstå meg rett. Jeg er kanskje feit, men det stråler ikke dårlig selvtillitt av meg av den grunn. Den dårlige selvtillitten er på innsiden av meg og kan neppe sees av noen. Jeg fungerer helt normalt i sosiale sammenhenger og er en person som smiler og ler sammen med læreren og de andre i klassen, men jeg er kanskje ikke den som tar initiativ til å starte samtaler. Dessuten er vi kun FIRE stk + en lærer. Vi sitter i en bittelite studierom kun meter fra hverandre. Vi spiser lunch sammen, men hun er tydeligvis for god for oss/meg siden hun kjører hjem/på butikken i halvtime før hun kommer tilbake. Har opplevd at jenter har oppført seg lignende før og aner ikke om de enten er veldig sjenert eller om de bare er arrogant/selvgod og ikke vil ha noe med mennesker som ser styggere ut enn henne. Anonymous poster hash: 408e6...097 Jeg syntes ikke det høres ut som hun liker deg. Er en ærlig sak det, man trenger ikke være arrogant eller overlegen av den grunn. Man kan ikke like alle mennesker i verden. Uansett så er vekta di noe du lett kan gjøre noe med. Du vil garantert få bedre drag med normalvekt kontra overvekt. 1 Lenke til kommentar
Loverdose Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Med sistnevnte holdning kan du dessverre bare glemme å finne deg en kjæreste i så tilfelle. Enten så har du svært dårlig erfaring med jenter generelt eller så har du vansker med å se forskjell på arroganse og dårlig selvtillit. Mange som sliter med dårlig selvtillit er også arrogante, selv om mange heller ikke er det (kan ta meg selv som eksempel, langt ifra arrogant, men har på generell basis dårlig selvtillit). Noen jenter er jo også veldig sjenerte. Du dømmer denne jenta i klassen din ganske lett ser jeg. Det kan lønne seg å være åpen til sinns, hun trenger ikke være selvgod og "for god for dere andre" bare fordi hun i lunsjtiden drar hjem eller på butikken. Jeg gjorde det selv mange ganger når jeg gikk på skolen, spiste før hjemme eller i bilen fremfor å sitte sammen med de andre. Jeg foretrakk rett og slett det. Jeg var ikke sosial av meg. Kanskje hun er på samme vis? Det er forresten lettere enn man tror å legge merke til om noen har dårlig selvtillit eller ikke. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Kanskje hun bare kjeder RÆVVA av seg! Det er ikke akkurat hillarious å gå i klasse med 4 personer som nesten ikke sier noe. Du kunne/kan gjøre noe med det, men skal man være interessant, bør man være det fra dag én, ikke plutselig gå fra knapt ett ord, til klassens 'fun guy'... Lenke til kommentar
Kea Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Den jenta høres ut som meg da jeg gikk på skolen. Jeg satt på den måten og ungikk andre hele tiden; ikke fordi jeg var selvgod, men fordi jeg slet med dårlig selvbilde på grunn av flere år på skolen med konstant mobbing. Det ødelegger de sosiale egenskapene senere i livet. I dag er jeg 27 år, og ser fremdeles stivt fremover når jeg går forbi folk på gaten. Var jeg deg, ville jeg tatt intiativ til en samtale og eventuelt spør om dere kan møtes utenfor studiene for kaffe eller noe lignende. Hun biter nok ikke, skal du se. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Hun biter nok ikke på kroken nei. TS: Du kan ikke bli likt av alle, og alle har ikke like mye høflighet. Det må du bare akseptere. Men høres litt ut som hun har merka at du er interessert og derfor holder seg litt unna. Kan jo være litt slitsomt å måtte avvise folk fordi man var litt for hyggelig. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Forstå meg rett. Jeg er kanskje feit, men det stråler ikke dårlig selvtillitt av meg av den grunn. Den dårlige selvtillitten er på innsiden av meg og kan neppe sees av noen. Jeg fungerer helt normalt i sosiale sammenhenger og er en person som smiler og ler sammen med læreren og de andre i klassen, men jeg er kanskje ikke den som tar initiativ til å starte samtaler. Tro meg, det skinner gjennom Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Hun biter nok ikke på kroken nei. TS: Du kan ikke bli likt av alle, og alle har ikke like mye høflighet. Det må du bare akseptere. Men høres litt ut som hun har merka at du er interessert og derfor holder seg litt unna. Kan jo være litt slitsomt å måtte avvise folk fordi man var litt for hyggelig. Jeg har jo ikke vist noe særlig interesse, det er jo det som er greia. Det er liksom ingen grunn for å hate meg så mye at man bevisst overser meg om morgenen. Jeg har pratet med henne i 5 minutt totalt og har ikke vist at jeg er interessert i henne på den måten. Om noe, så har jeg vist interesse for å sosialiseres og være hyggelig. Forstå meg rett. Jeg er kanskje feit, men det stråler ikke dårlig selvtillitt av meg av den grunn. Den dårlige selvtillitten er på innsiden av meg og kan neppe sees av noen. Jeg fungerer helt normalt i sosiale sammenhenger og er en person som smiler og ler sammen med læreren og de andre i klassen, men jeg er kanskje ikke den som tar initiativ til å starte samtaler. Tro meg, det skinner gjennom For du kjenner meg så godt ja... Anonymous poster hash: 408e6...097 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Tror egentlig det er hun som er sjenert eller noe. Nå har jeg svært få jentevenner, men hvis sjenerte jenter ikke engang gidder å hilse på folk så er det vel det hun er. Jeg er jo også litt sjenert, men jeg hilser ihvertfall på folk.. Anonymous poster hash: 408e6...097 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Jeg har jo ikke vist noe særlig interesse, det er jo det som er greia. Det er liksom ingen grunn for å hate meg så mye at man bevisst overser meg om morgenen. Jeg har pratet med henne i 5 minutt totalt og har ikke vist at jeg er interessert i henne på den måten. Om noe, så har jeg vist interesse for å sosialiseres og være hyggelig. For du kjenner meg så godt ja... Anonymous poster hash: 408e6...097 Hat er et vanvittig sterkt ord og jeg er bombesikker på at frøkna du snakker om ikke hater deg. Nå må du gi deg. Det er uten tvil veldig tydelig at selvtilliten din er på bunnen ettersom du prøver bastant å legge skylda på denne jenta, at det er noe som er galt med henne, hun er selvgod, arrogant, hater deg og alt sånt. Hvorfor responderer du ikke på det vi andre skriver her angående andre grunner til hvorfor hun oppfører seg slik? Vil du ikke tro det beste om henne eller vil du tro det verste for å skåne deg selv? Jeg gjentar meg selv, du kan se langt etter en kjæreste med slike holdninger. Anonymous poster hash: 674e3...a63 2 Lenke til kommentar
Loverdose Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Hat er et vanvittig sterkt ord og jeg er bombesikker på at frøkna du snakker om ikke hater deg. Nå må du gi deg. Det er uten tvil veldig tydelig at selvtilliten din er på bunnen ettersom du prøver bastant å legge skylda på denne jenta, at det er noe som er galt med henne, hun er selvgod, arrogant, hater deg og alt sånt. Hvorfor responderer du ikke på det vi andre skriver her angående andre grunner til hvorfor hun oppfører seg slik? Vil du ikke tro det beste om henne eller vil du tro det verste for å skåne deg selv? Jeg gjentar meg selv, du kan se langt etter en kjæreste med slike holdninger. Anonymous poster hash: 674e3...a63 Dette var meg, men jeg er visst anonym plutselig. 1 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 (endret) Hun biter nok ikke på kroken nei. TS: Du kan ikke bli likt av alle, og alle har ikke like mye høflighet. Det må du bare akseptere. Men høres litt ut som hun har merka at du er interessert og derfor holder seg litt unna. Kan jo være litt slitsomt å måtte avvise folk fordi man var litt for hyggelig. Jeg har jo ikke vist noe særlig interesse, det er jo det som er greia. Det er liksom ingen grunn for å hate meg så mye at man bevisst overser meg om morgenen. Jeg har pratet med henne i 5 minutt totalt og har ikke vist at jeg er interessert i henne på den måten. Om noe, så har jeg vist interesse for å sosialiseres og være hyggelig. Forstå meg rett. Jeg er kanskje feit, men det stråler ikke dårlig selvtillitt av meg av den grunn. Den dårlige selvtillitten er på innsiden av meg og kan neppe sees av noen. Jeg fungerer helt normalt i sosiale sammenhenger og er en person som smiler og ler sammen med læreren og de andre i klassen, men jeg er kanskje ikke den som tar initiativ til å starte samtaler. Tro meg, det skinner gjennom For du kjenner meg så godt ja... Anonymous poster hash: 408e6...097 Du er passiv aggressiv og det er ikke til å unngå å legge merke til at du føler deg krenket og såret av denne jenta siden hun ikke bryr seg om deg eller tenker at du er verdig hennes tid. Slik som du svarer i tråden her hvor du begår karakter drap mot henne å projiserer all din smerte og selvforakt over på henne så tenker jeg at hun gjør klokt i å holde seg langt unna. Jeg gremmes over hva som kunne ha skjedd om dere var i et forhold og hun krenket deg på et eller annet slags vis. Mitt råd er at du jobber med holdningene dine å skaffer deg en profesjonell behandler som kan hjelpe deg med aggressiviteten og selvhatet ditt slik at andre ikke blir rammet av denne problematikken. Endret 9. april 2016 av WubWub 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Du er passiv aggressiv og det er ikke til å unngå å legge merke til at du føler deg krenket og såret av denne jenta siden hun ikke bryr seg om deg eller tenker at du er verdig hennes tid. Slik som du svarer i tråden her hvor du begår karakter drap mot henne å projiserer all din smerte og selvforakt over på henne så tenker jeg at hun gjør klokt i å holde seg langt unna. Jeg gremmes over hva som kunne ha skjedd om dere var i et forhold og hun krenket deg på et eller annet slags vis. Mitt råd er at du jobber med holdningene dine å skaffer deg en profesjonell behandler som kan hjelpe deg med aggressiviteten og selvhatet ditt slik at andre ikke blir rammet av denne problematikken. Du har helt rett. Jeg hater kjerringer. Mest fordi jeg hele livet har blitt ignorert av dem. Har møtt såpass mange kjerringer både via skole og jobb at jeg er overbevist at de alle er sosialt dumme skapninger som kun kan skreve med bena og presse ut en unge. Det er det eneste de er brukelig til. De elsker oppmerksomhet rundt seg selv, men hater å gi noe tilbake. Når jeg blir eldre kan det kanskje hende jeg tyr til voldelige løsninger for å få ut min frustrasjon over dem. Du har nok rett i at de bør holde seg unna meg. For jeg kommer til å manipulere dritten ut av en fremtidig kjæreste. Anonymous poster hash: 408e6...097 Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Du er passiv aggressiv og det er ikke til å unngå å legge merke til at du føler deg krenket og såret av denne jenta siden hun ikke bryr seg om deg eller tenker at du er verdig hennes tid. Slik som du svarer i tråden her hvor du begår karakter drap mot henne å projiserer all din smerte og selvforakt over på henne så tenker jeg at hun gjør klokt i å holde seg langt unna. Jeg gremmes over hva som kunne ha skjedd om dere var i et forhold og hun krenket deg på et eller annet slags vis. Mitt råd er at du jobber med holdningene dine å skaffer deg en profesjonell behandler som kan hjelpe deg med aggressiviteten og selvhatet ditt slik at andre ikke blir rammet av denne problematikken. Du har helt rett. Jeg hater kjerringer. Mest fordi jeg hele livet har blitt ignorert av dem. Har møtt såpass mange kjerringer både via skole og jobb at jeg er overbevist at de alle er sosialt dumme skapninger som kun kan skreve med bena og presse ut en unge. Det er det eneste de er brukelig til. De elsker oppmerksomhet rundt seg selv, men hater å gi noe tilbake. Når jeg blir eldre kan det kanskje hende jeg tyr til voldelige løsninger for å få ut min frustrasjon over dem. Du har nok rett i at de bør holde seg unna meg. For jeg kommer til å manipulere dritten ut av en fremtidig kjæreste. Anonymous poster hash: 408e6...097 Selvfølgelig har jeg rett. Jeg fastslo med rette din egentlige personlighet allerede etter første innlegget ditt og det var derfor jeg svarte så krast. Jeg tar sjeldent feil om mennesker. Og jeg vet at du ikke kommer til å holde deg til manipulasjon med fremtidige kjærester. Du er en tikkende bombe av hat. Derfor rådet jeg deg til å søke psykiatrisk hjelp før det en dag går galt. Det er et råd du bør følge. Lytt til Onkel Wubbis, jeg tar sjelden feil. 2 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Kan ikke akkurat si jeg kjenner meg igjen i problematikken her. Det første som slo meg var at det nettopp var du som svarte på ditt eget, anonyme innlegg. De første dagene jeg kom til klassen så håndhilste jeg på alle sammen. Men etter at hun kom tilbake fra påskeferien hilser hun ikke engang på meg når jeg kommer inn døren. (Når vi er en så liten studiegjeng så er det normalt å hilse om morgenen..??) Normal høflighet å hilse, men ikke håndhilse hver gang? Det er fint den første gangen, men ikke mer enn det. Vi spiser lunch sammen, men hun er tydeligvis for god for oss/meg siden hun kjører hjem/på butikken i halvtime før hun kommer tilbake. Kan det være at jenta har sosial angst? Det passer både med at hun drar ut/hjem for å spise, og ser ned i gulvet når hun møter noen hun har hatt litt kontakt med. Hilser hun på de andre? Lenke til kommentar
WubWub Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Kan ikke akkurat si jeg kjenner meg igjen i problematikken her. Det første som slo meg var at det nettopp var du som svarte på ditt eget, anonyme innlegg. Vel, det er isåfall feil. Jeg har aldri hatt problemer med det motsatte kjønn. Med det samme kjønn derimot så har det vært en rekke problemer, derfor holder jeg meg til damer. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Jeg hater kjerringer. Mest fordi jeg hele livet har blitt ignorert av dem. Har møtt såpass mange kjerringer både via skole og jobb at jeg er overbevist at de alle er sosialt dumme skapninger som kun kan skreve med bena og presse ut en unge. Det er det eneste de er brukelig til. De elsker oppmerksomhet rundt seg selv, men hater å gi noe tilbake. Når jeg blir eldre kan det kanskje hende jeg tyr til voldelige løsninger for å få ut min frustrasjon over dem. Du har nok rett i at de bør holde seg unna meg. For jeg kommer til å manipulere dritten ut av en fremtidig kjæreste. Anonymous poster hash: 408e6...097 En mulighet er at jenta har sett dette trekket hos deg ... En fyr som ser kvinner på denne måten vil (forhåpentligvis) aldri kunne opprettholde et intimt forhold, om du skulle klare å komme nær nok en gang. Det er ikke jentene det er noe i veien med, men deg. Løsning: Psykolog. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå