Gå til innhold

WIFI ruter med 4 LAN/WLAN porter

Anbefalte innlegg

Hei

De fleste wifi rutere i dag er utstyrt med 4 er eller flere LAN/WLAN porter. ( baksiden)  Et interessant spørsmål....Er LAN/WLAN portene ved wifi rutere konfigurert som HUB eller som SWITCH? ( ved signaldeling dersom flere enheter kobles til portene)

kompleks75

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at WLAN er trådløst - hva er en WLAN port?  :lol:

Fra spøk til revolver.. HUB'er blir ikke brukt lenger i dag.. Alle LAN porter switches...

Burde uttrykt meg noe klarere. Selv om du har gitt OK svar. Mente å spørre hvordan trådløsenhetene (WLAN) og LAN fordeler kommunikasjonen mellom seg. (Switch/hub -funksjon?).....men som du sier..jeg antar derfor at både trådløs og kablede enheter switches med en SWITCH funksjon i wifi rutere. Takk for svaret.. :-)

Lenke til kommentar

Gode gamle Huber som du tenkte på før i tiden er idag utdødd og jeg tviler sterkt på at du får kjøpt ett produkt som bruker dette utenom retromarkedet.

Enkelt og greit, skulle du ha behov for flere porter enn det som er på "Routeren" din så kjøper du bare en switch i tillegg, de koster ikke all verden og for ett simpelt nettverk så trenger du ikke noen avansert switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...