Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

møtte en jente på byen- hva nå?

Anbefalte innlegg

Om du vil konkurrere med alle andre nordmenn om å være mest mulig kjedelig og konform, så kjør på med kaffe og en intervjudate hvor dere sitter rett ovenfor hverandre og stiller spørsmål. Jeg går alltid for vin eller øl på en koselig lounge nær leiligheten min. Avtaler å treffes sentralt. Rusler til nevnte sted. Hjem til meg om kjemien er bra. 

Helt ærlig høres flere av dere litt tafatte og forsiktige ut. Føler dere frem. Hva tenker hun? Hva vil hun? FUCK THAT. Jenter vil bli tatt! Husk det. Og om dere ikke tar de, så kommer en annen sterk mann som ser noe han liker og gjør det. :)

Så jævlig sant egentlig! Det som er vanskelig egentlig, den konkurransen og hvordan man skal være mer morsom enn andre. Men møtes dere alene på en bar og tar en øl da eller? Veldig sant det du sier

Anonymous poster hash: a73d5...19c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Det finnes ingen konkurranse.

Å tenke at man skal konkurrere med noen er helt feil tankesett og det kunne aldri falt meg inn å tenke slik, selv når jeg var totalt grønn på dette området. Det eneste jeg tenker på er å ha det moro og å bli kjent med jenta foran meg. Hvem er hun? Kan hun bli en fin kjæreste for MEG? Hva hun tenker om meg har ikke jeg noen kontroll over, så det overlater jeg til henne. Jeg har null interesse av å imponere henne eller å prøve å fremstå på en spesiell måte.

Det eneste jeg tenker på er hva jeg vil ha og hva jeg vil skal skje. 

For eksempel liker jeg å sitte ved siden av jenter og ikke ovenfor de. Har fått kritikk for dette av både guttevenner og også jenter (hun siste jeg møtte følte det ble litt for mye, selv om vi riktignok havnet til sengs første date og hun fortalte meg dette først senere), men jeg bryr meg ikke. Det er slik JEG liker det. Føler det er mer avslappet og gir meg muligheten til å være nærmere henne. Så derfor gjør jeg det slik.

Det jeg skriver i utmerket tekst er også noe som spiller inn når jeg spør ut en jente. Det er ikke noe, "Du kunne ikke tenkt deg å tatt en kaffe en dag eller noe sånt vel?"

Jeg kan for eksempel skrive, "Jeg har lyst å møte deg en dag. Hvilken dag er best for deg?" Selvsikkert og on point.

Det skal dog sies at jeg er en ganske erfaren skjørtejeger og har et titalls slike møter under beltet, så noe må læres ved erfaring og prøving og feiling. Du må bare hoppe i det. :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Hehe! godt å lese at det ikke er bare oss jenter som overtenker alt! møtte en fyr fra tinder på byn! Han var faktisk ganske hyggelig og kjekk, men endte jo med at jeg ble med han hjem... Så jeg skrev 3 dager etterpå at jeg hadde det veldig kjekt og om han ville bli bedre kjent. Da skrev han bare at han hadde det kjempe artig og at vi kunne bli bedre kjent og at han skulle på byn neste helg. Så vet ikke hva jeg skal svare. Føler ikke en blir så kjent av å gå ut å drikke sammen liksom også skal vi hjem til han også skal han kjøre meg hjem tidlig dagen etter liksom... Men vet ikke hva gutter liker? om man skal være litt på eller ikke. 

Endret av anonym jente
Lenke til kommentar

Er det douchebag å ha flere kort i spill samtidig? Liker følelsen av å kunne ha noen å velge i. Vil si at jeg ikke har kommet langt på vei med noen av jente. Men har en 3-4 stykker som virker over middels interessert i meg, som ofte tar initiativet og ber meg med på fester sov. Virker som jo mer jenter jeg snakker med på byen, jo mer jenter blir mer gira på å være rundt meg.

Anonymous poster hash: 0d4e0...b47
Lenke til kommentar

Middag første date, perfekt. 

Kino første date, perfekt. 

Tur første date, perfekt. 

Sykkeltur første date, perfekt. 

Alt første date, perfekt. 

Det er bare dem som får avslag hele tiden som tror at det finnes en slags magisk formel for å få en jente, men får avslag så begynner dem å tenke og tro at det var feil å spørre om kino når man skulle spør om kaffe eller tur.... så flaut å lese. Hvis du er attraktiv, hvis jenta liker deg, så er hun med, NESTEN HVA FAEN DU FORESLÅR. Hvis hun sier nei så er det ikke fordi du foreslo feil ting, det er fordi hun ikke tenker på deg når hun putter fingrene inn i musa si og hun kommer aldri til å gjøre det heller.... slutt å tro at det er en slags formel.... enten så liker hun deg og er med på nesten hva som helst, ellers så gjør hun ikke det. Move along. Ikke sitt og tro du gjorde en eller annen magisk feil. 

Det lureste du kan gjøre er å invitere på noe du liker å gjøre, vær deg selv med andre ord. Hvis hun også liker å gjøre det, så har dere jammen et lite plusspoeng mtp varigheten på forholdet. Hvis hun sterkt misliker det, ja så skal dere kanskje ikke gifte dere. 

"skal jeg be henne på latte eller chai te?" synes jeg hører pjokkene diskutere over her.... 

Anonymous poster hash: bee31...98d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis hun allerede liker deg; ja. Uansett hva du foreslår, så er det ok.

Men hvis alle jentene du møter har falt pladask for deg etter en "to-minutters-prat" så er du jammen meg en kjekk kar, eller så er de latterlig desperate og tar det som vil ha dem. 

Forskjellen på en spasertur, kino og en 5 stjerners middag er massiv. 

Siste tipset ditt er jeg enig i. Inviter henne på noe du liker å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Middag første date, perfekt. 

Kino første date, perfekt. 

Tur første date, perfekt. 

Sykkeltur første date, perfekt. 

Alt første date, perfekt. 

Det er bare dem som får avslag hele tiden som tror at det finnes en slags magisk formel for å få en jente, men får avslag så begynner dem å tenke og tro at det var feil å spørre om kino når man skulle spør om kaffe eller tur.... så flaut å lese. Hvis du er attraktiv, hvis jenta liker deg, så er hun med, NESTEN HVA FAEN DU FORESLÅR. Hvis hun sier nei så er det ikke fordi du foreslo feil ting, det er fordi hun ikke tenker på deg når hun putter fingrene inn i musa si og hun kommer aldri til å gjøre det heller.... slutt å tro at det er en slags formel.... enten så liker hun deg og er med på nesten hva som helst, ellers så gjør hun ikke det. Move along. Ikke sitt og tro du gjorde en eller annen magisk feil. 

Det lureste du kan gjøre er å invitere på noe du liker å gjøre, vær deg selv med andre ord. Hvis hun også liker å gjøre det, så har dere jammen et lite plusspoeng mtp varigheten på forholdet. Hvis hun sterkt misliker det, ja så skal dere kanskje ikke gifte dere. 

"skal jeg be henne på latte eller chai te?" synes jeg hører pjokkene diskutere over her.... 

Anonymous poster hash: bee31...98d

Haha. Tror aldri spørsmålet dreiet seg om latte eller chai te.

Kino er faktisk ikke perfekt ettersom man ikke får snakket sammen. Ellers enig i at det er en god ide å foreslå noe man liker å gjøre selv. Personlig liker jeg å drikke vin og jeg synes det blir en mer romantisk stemning av det enn å bare skulle "ta en kaffe" som ser ut til å ha blitt industristandarden i Norge og verden ellers.

Men husk også at mange jenter ikke har bestemt seg ENDA om hun liker deg før hun går på en date. For noen kan det være tidsfordriv eller behov for bekreftelse. Kanskje er hun nysgjerrig, men enda ikke overbevist.

Men bottom line er at den man er skinner gjennom til slutt uansett, så joda, til syvende og sist spiller det kanskje ikke så stor rolle hva man gjør, men det skader jo ikke å unngå den kjedelige kafekaffen hvor man sitter rett overfor hverandre på et bord og intervjuer hverandre. :D

Anonymous poster hash: 39267...439

Lenke til kommentar

"Bli med ut å ta en kaffe på tirsdags kveld" betyr jo ikke at man må ut å drikke kaffe. Det er jo bare en "akseptert" måte å fortelle noen at du ønsker å bli bedre kjent med dem. Og da vet alle at man må møtes på tomannshånd. Ender ofte opp med en tur i parken, langs bryggen eller, som du sier, inn på en lounge/koselig bar. Forresten kan jeg tenke meg at "kaffedate på en bar" er minst like vanlig som "kaffedate på cafe". 

Så er det jo slik at det ikke alltid passer med øl/vin midt i uken, med mindre vedkommende bor i nærheten. Man kjører gjerne selv. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Vel, jeg er ikke kategorisk motstander av kaffe, misforstå meg rett, men jeg liker å skille meg ut der jeg kan. Så, derfor gjør jeg det så enkelt som at jeg faktisk bare foreslår at vi møtes på en kjent offentlig plass. That's it. Sier som regel ingenting på forhånd om hva vi skal gjøre. Så kanskje det er et lite spenningsmomentet også.

Om vi da ender opp med å droppe innome en kafe eller bar for å ta en kaffe, så er ikke det noe problem, men jeg synes bare det er en bedre måte å gjøre ting på enn å spørre om hun vil bli med og ta en kaffe. Det er så generisk og kjedelig. Og jeg vet faktisk jenter som har sagt at de ikke nødvendigvis ser på det som en date og at de ikke hadde visst sikkert om fyren da mener date?

Mulig jeg er sær, men slik gjør i hvert fall jeg det. :)

Lenke til kommentar

ts her

hadde helt glemt denne tråden jeg. Nå er det jo litt over to uker siden jeg møtte henne. Jeg har desverre vært opptatt med jobb, så har ikke snakket noe mer med jenta. Når jeg ringte henne for to uker siden, så kunne hun ikke møtes ettersom hun var opptatt med flytting. Men hun kunne si i fra hvis hun fikk tid, men heller ikke hørt noe fra henne. 

Får gi litt opplysninger om kvelden vi møttes da. Jeg var ute med venner, møtte henne på et sted, pratet litt der og fikk nummeret hennes. Hun skulle videre til et annet sted og lurte på hvilke planer vi hadde. Etter at hun hadde dratt, så bestemte vennene mine seg for at vi skulle ditt hun skulle. Møtte henne igjen der og pratet sammen i en times tid. 

Var ikke så lett å holde en samtale gående ettersom hun ikke spurte om ting tilbake. for eks; når jeg spurte henne om hva hun drev med på fritiden, så svarte hun, men spurte ikke om det samme tilbake. Ble litt som om jeg intervjuet henne. Ga henne komplimenter på tattoveringa hennes ( jeg liker tattoveringer) og hårfargen. Vi hadde noe småtteri til felles, men ingen felles interesse/ hobby. 

skal jeg sende henne en sms og spørre om hun vil møttes eller burde jeg ringe? eller bare legge det dødt ettersom jeg ikke har hørt noe fra henne heller?

Anonymous poster hash: cbaf6...c1a
Lenke til kommentar

ts her

hadde helt glemt denne tråden jeg. Nå er det jo litt over to uker siden jeg møtte henne. Jeg har desverre vært opptatt med jobb, så har ikke snakket noe mer med jenta. Når jeg ringte henne for to uker siden, så kunne hun ikke møtes ettersom hun var opptatt med flytting. Men hun kunne si i fra hvis hun fikk tid, men heller ikke hørt noe fra henne. 

Får gi litt opplysninger om kvelden vi møttes da. Jeg var ute med venner, møtte henne på et sted, pratet litt der og fikk nummeret hennes. Hun skulle videre til et annet sted og lurte på hvilke planer vi hadde. Etter at hun hadde dratt, så bestemte vennene mine seg for at vi skulle ditt hun skulle. Møtte henne igjen der og pratet sammen i en times tid. 

Var ikke så lett å holde en samtale gående ettersom hun ikke spurte om ting tilbake. for eks; når jeg spurte henne om hva hun drev med på fritiden, så svarte hun, men spurte ikke om det samme tilbake. Ble litt som om jeg intervjuet henne. Ga henne komplimenter på tattoveringa hennes ( jeg liker tattoveringer) og hårfargen. Vi hadde noe småtteri til felles, men ingen felles interesse/ hobby. 

skal jeg sende henne en sms og spørre om hun vil møttes eller burde jeg ringe? eller bare legge det dødt ettersom jeg ikke har hørt noe fra henne heller?

Er litt i samme situasjon, hvor jeg får mye svar og hun leder samtalen videre på meldinger. Spurte hun om å treffes, men sa hun var opptatt i helgen og at vi kunne møtes etter helgen. Så sa jeg at hun skulle si ifra, men har ikke gjort det enda. Jeg er også litt usikker på om jeg skal droppe det eller spørre, men samtidig tenker jeg hva er det verste som kan skje? Ja du spør 2 ganger, men det verste er at hun sier nei en gang til. Da holder det jo selvfølgelig, hvis hun sier nei for andre gang. Men fuck it, damer liker å bli jaget, og menn som tar kontrollen. Så jeg tenker å spørre en gang til. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Overskriften på tråden burde egentlig være: Jeg møtte en jente på byen - so fucking what? :D

Dere overanalyserer som om dere var jenter og egentlig burde dere ha møtt ti andre jenter innen denne tid uansett. Så, bitchslap! :) 

"Så jeg sa at hun skulle si fra om hun fikk tid..."

Nei, nei, nei. Er du attraktiv, så finner hun tid. Er hun på gjerdet, så vil hun nok IKKE ta initiativ, selv om hun skulle være litt interessert. Les opp igjen det jeg skrev. Jenter vil bli tatt. Av en sterk mann. Du må lede hele veien. Jenter leder ikke. De blir ledet.

Så, enkelhet og selvtillit.

"Hey. Hva gjør du i kveld? : )" 

Tekstmelding.

Hvis hun svarer, så antar jeg at du eller dere greier å skrive noe tilbake, men vær litt laid back og ikke prøv for hardt å bli likt. Kun en melding. Ikke noen lang samtale.

Så, rett på sak:

a) "Vi burde treffes en kveld i løpet av uken og bli bedre kjent. Hvilken dag er best for deg?"

b) "Jeg har lyst å treffe deg en dag og bli bedre kjent med deg. Hvordan ser uken din ut?"

c) "Jeg har lyst å invitere deg med på en øl en dag. Når er du ledig?"

Velg den som passer best for deg.

Og ja. Jeg vet hva dere tenker. Hva om hun ikke har lyst. Hva om hun ikke vil. Gjett hva? Da sier hun det.

Men selvtillit og en mann som går for det han vil ha uten å føle seg frem er alltid attraktiv. Det dere kommuniserer på denne måten er at dere er bra nok for henne. 

"Du kunne ikke tenke deg å tatt en kaffe en dag da eller noe sånt?"

Svakt og puslete. :D

PS: Om hun ikke svarer, så ta det som en god leksjon og gå videre. ;)

Lenke til kommentar

ts her

Er litt i samme situasjon, hvor jeg får mye svar og hun leder samtalen videre på meldinger. Spurte hun om å treffes, men sa hun var opptatt i helgen og at vi kunne møtes etter helgen. Så sa jeg at hun skulle si ifra, men har ikke gjort det enda. Jeg er også litt usikker på om jeg skal droppe det eller spørre, men samtidig tenker jeg hva er det verste som kan skje? Ja du spør 2 ganger, men det verste er at hun sier nei en gang til. Da holder det jo selvfølgelig, hvis hun sier nei for andre gang. Men fuck it, damer liker å bli jaget, og menn som tar kontrollen. Så jeg tenker å spørre en gang til. 

Jenter liker å jakte og  :wee:

Lenke til kommentar

saken er at jeg ikke er noe særlig til fest person. er sjeldent ute på byen eller på fest. Så er ikke akkurat ofte jeg møter jenter. De gangene jeg har møtt ei jente som jeg kunne tenkt å bli bedre kjent med så har det vært venninne til dama til kameraten min eller venner av venner. Har som regel endt med samma svaret hver gang jeg har spurt de om å møtes; det hadde vært hyggelig, men er desverre opptatt. 

- ts

Lenke til kommentar

Overskriften på tråden burde egentlig være: Jeg møtte en jente på byen - so fucking what?  :D

Dere overanalyserer som om dere var jenter og egentlig burde dere ha møtt ti andre jenter innen denne tid uansett. Så, bitchslap! :)

"Så jeg sa at hun skulle si fra om hun fikk tid..."

Nei, nei, nei. Er du attraktiv, så finner hun tid. Er hun på gjerdet, så vil hun nok IKKE ta initiativ, selv om hun skulle være litt interessert. Les opp igjen det jeg skrev. Jenter vil bli tatt. Av en sterk mann. Du må lede hele veien. Jenter leder ikke. De blir ledet.

Så, enkelhet og selvtillit.

"Hey. Hva gjør du i kveld? : )" 

Tekstmelding.

Hvis hun svarer, så antar jeg at du eller dere greier å skrive noe tilbake, men vær litt laid back og ikke prøv for hardt å bli likt. Kun en melding. Ikke noen lang samtale.

Så, rett på sak:

a) "Vi burde treffes en kveld i løpet av uken og bli bedre kjent. Hvilken dag er best for deg?"

b) "Jeg har lyst å treffe deg en dag og bli bedre kjent med deg. Hvordan ser uken din ut?"

c) "Jeg har lyst å invitere deg med på en øl en dag. Når er du ledig?"

Velg den som passer best for deg.

Og ja. Jeg vet hva dere tenker. Hva om hun ikke har lyst. Hva om hun ikke vil. Gjett hva? Da sier hun det.

Men selvtillit og en mann som går for det han vil ha uten å føle seg frem er alltid attraktiv. Det dere kommuniserer på denne måten er at dere er bra nok for henne. 

"Du kunne ikke tenke deg å tatt en kaffe en dag da eller noe sånt?"

Svakt og puslete. :D

PS: Om hun ikke svarer, så ta det som en god leksjon og gå videre. ;)

Ikke TS, men samme situasjon:

Fulgte rådet ditt og mannet meg opp, spurte på en selvsikker måte og boom skal møte hun. Hehe. Du er god. Takk

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Ikke TS, men samme situasjon:

Fulgte rådet ditt og mannet meg opp, spurte på en selvsikker måte og boom skal møte hun. Hehe. Du er god. Takk

Genialt! Ingenting er bedre enn når rådene man gir faktisk blir fulgt og til og med fungerer. :D

Lykke til med møtet og spør gjerne mer om du trenger flere tips. Hehe.

PS: Om du gjorde det slik jeg sa, så spurte du egentlig ikke og i hvert fall ikke om hun har lyst. Du antar hun har lyst og gir en statement. Det eneste du spør om er egentlig NÅR det passer for henne. :D Mulig slikt ikke betyr så mye som JEG tror, men i min verden betyr det noe. 

Lenke til kommentar

artig tråd ! :p det er egentlig veldig liten forskjell på sjekke damer. og selge donald blader. folk gidder ikkje høre vis det ikke er intressangt, så gjør no annerledes. 

og husk:

ABC= always be closing.

personelig så pleier jeg klare og drite meg ut på den måten spesielt ute på byen att jeg roter meg borti for mange og havner med noe helt annent en planen. eller iværstefall alene. skulle kansje gjort no med det. men har det for morro med det egentlig og :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...