AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 hei møtte en hyggelig og søt jente på by'n igår kveld, pratet med hverandre en god stund, fikk nummeret hennes og pratet litt til før jeg måtte dra. burde jeg sende en meldig nå og si takk for en hyggelig kveld og hyggelig å bli kjent med henne? har jo også tenkt å ringe henne og spørre om hun vil være med ut på en kaffe, middag eller noe under rolige omstendigheter. Anonymous poster hash: cbaf6...c1a Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Vent et par dager, så ringer du. Dagen etter virker litt vel needy. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Jeg skjønner ikke hvordan det å ringe dagen etter er 'needy'. Man er ikke 'needy' fordi man tar kontakt med en jente. Er man 'needy' spiller det ingen rolle hvor lenge man venter eller ikke venter. Da er alt et skuespill uansett og sannheten kommer alltid for en dag. Anyway... I slike situasjoner er det lurt å smi mens jernet er varmt og hun fortsatt husker hvem du er og hvordan du så ut. Jeg vet ikke noe om samtalen dere hadde, kjemi eller om dere snakket om å finne på noe en dag, men generelt tenker jeg at en melding i 5-6-7 tiden i kveld er fint. Ideelt sett har man noe fra kvelden før man kan spinne videre på, men om ikke kan du for eksempel skrive noe så enkelt som: "Hey. Det var gøy ute i går. Hva gjør du i kveld? : )" Lenke til kommentar
Loverdose Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Jeg forstår ikke hvorfor man alltid skal vente i mange dager. Du viser jo uten tvil interesse ved å kontakte henne allerede dagen etterpå og jeg vil ikke påstå det er "needy". Om hun derimot ikke svarer innen noen timer og du begynner å mase, da ligger du an til å være litt "needy". Som brukeren over meg skriver, smi mens jernet er varmt, ta sjansen. Vil påstå at det er bedre å ta kontakt for tidlig enn for seint. 6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 snakket om mye forskjellig. Vet at hun skal i bursdag i kveld. Hun avsluttet samtalen i går når jeg skulle dra med; vi sees igjen. Skal sende en melding, sånn takk for en fin kveld etc, men er det for tidlig å spørre om hun ville være med ut til fredag/ lørdag neste uke? eller sende henne en melding nå og vente å se hvordan responsen på den blir og isåfall ringe henne senere - ts Anonymous poster hash: cbaf6...c1a Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Ikke overtenk. Ikke overanalyser. Ikke vær for høflig. Det er nok ulike meninger rundt dette, men generelt liker jeg å etablere kontakt før jeg inviterer henne med ut. For eksempel en melding først. Andre ganger har jeg spurt henne ut i første melding. Når det er så langt frem i tid, kan det være en ide å vente litt før man spør henne ut, men jeg mener du burde gi lyd fra deg ganske snart. Å ringe tror jeg kan være veldig bra. Da skiller du deg nok bra ut i dagens tekstmeldinggenerasjon. Bottom line: Ikke la det går for lang tid før du gir lyd fra deg, men ta resten på sparket. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 har sendt henne en melding nå og fått svar. hva nå? vente et par dager, så ringe henne og be henne ut? - ts Anonymous poster hash: cbaf6...c1a Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Altså, jeg skjønner ikke hvorfor man skal vente noen dager eller late som om man er utilgjengelig eller opptatt når man ikke er det. Kan ikke du treffe henne i morgen da? Eller i kveld? Om begge er opptatt, så hadde jeg bare avsluttet det ganske kort og sagt at du har lyst å treffes igjen til uka. Ellers vet ingen her hva du skrev eller hva hun skrev, så det er vanskelig å gi noen gode råd. At hun har svart er jo et ganske tydelig tegn på at hun sikkert liker deg og er interessert. Jeg forresten stor tilhenger av å gi jenter pusterom og å ikke bombardere de med meldinger eller oppmerksomhet. Så at jeg mener man ikke trenger om å vente med kontakt betyr ikke at jeg mener man skal gi de for mye oppmerksomhet heller. Det er en fin balansegang. Og jeg liker gjerne å gi jenter litt pusterom ETTER at jeg har møtt de første gang og vist de tydelig at jeg er interessert in real life. Etter det forventer jeg faktisk litt initiativ og interesse fra deres side. Men når det er en helt fremmed jente føler jeg ikke at man kommer særlig langt med å gi for mye pusterom ettersom det da er mer sannsynlig at hun glemmer deg enn at hun savner deg. Og det gir vel mening? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. april 2016 Forfatter Del Skrevet 13. april 2016 ringte henne igår, spurte hvordan det gikk, hva hun holdt på med og så spurte jeg om hun ville bli med ut å spise. Hun kunne ikke ettersom hun var opptatt med å flytte. Hun sa at hun kunne si i fra når hun fikk tid, men fra tidligere erfaringer så kommer nok ikke det til å skje. glemme henne eller prøve engang til? Anonymous poster hash: cbaf6...c1a Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Trikset er å aldri TRENGE en kvinne. Du kan sette pris på en kvinne, men du skal aldri TRENGE henne. At du ber henne ut på middag etter så kort tid er overkill. Ta en tur, eller en kopp kaffe på kafé. Hold ting enkelt og uforpliktende. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 send en sms, spør om ho vil være med å gå en tur? hvis det blir nei så prøver du noen ganger til merker vel fort om ho er interessert eller ikke. men husk å gi deg før du blir creepy da hehe Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Enig med Keyan, det blir litt overkill med middag så fort. Jeg liker å alltid begynne med en kaffe på kafé som nevnt, det er en passelig start. Håper du hører fra hun snart da, men ikke forvent noe. Bedre å bli positivt overrasket Lykke til.. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Kaffe, spasertur i vårsolen, etc.. Hold det enkelt, så gir ting seg selv etterhvert! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Hmmm...enig i at en planlagt middag kan være i overkant når man treffer noen for første gang. Det er noe annet om man finner ut at kjemien er så bra at man hopper innom en plass etterhvert for litt mat. Personlig liker jeg bare å avtale å treffes en plass i byen uten noe mer konkret enn nettopp det. Sommeren og våren åpner jo for mange muligheter. Perfekt bare å rusle litt. Kanskje kjøpe en kaffe å ta med. En iskrem. Sole seg i parken. Whatever. Samtidig føler jeg ikke at du gjorde noe galt i å spørre om hun ville bli med å spise, så ikke tenk på det. Hadde jeg vært deg og du liker henne, så hadde jeg gitt henne en ny invitasjon senere om jeg ikke hører noe fra henne først, men gi det litt tid. Vent i hvert fall en uke. Havnet selv på date med en jente fra byen som var noe avvisende (men hyggelig), men ombestemte seg etter hvert. Faktisk endte det med at hun spurte MEG på date. Tror nøkkelen for min del var at jeg aldri maset og faktisk gav henne tid. Lenke til kommentar
Tine Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Har en av dere hund? I tilfelle send en melding og spør om hun vil være med å gå en tur. Endret 14. april 2016 av Tine Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Er i samme situasjonen selv. Møtte en søt jente ute på byen som inviterte meg med på nasch hos noen venner av henne. Utpå kvelden ble hun rimelig dårlig å det gikk sin gang. Jeg fulgte henne hjem og lot hun bruke jakken min siden hun frøs. Spurte ikke etter den når hun gikk hjem (en litt cheesy plan, jeg vet.) Møtte henne for å få jakken osv her om dagen. Snakket vell i 5-10 minutter før hun måtte løpe. Tenkte på å invitere henne ut eller noe. Noen som ville anbefalt noe? Tenkte selv på å invitere henne ut på en liten tur en kveld. Bare helt casual liksom. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Er i samme situasjonen selv. Møtte en søt jente ute på byen som inviterte meg med på nasch hos noen venner av henne. Utpå kvelden ble hun rimelig dårlig å det gikk sin gang. Jeg fulgte henne hjem og lot hun bruke jakken min siden hun frøs. Spurte ikke etter den når hun gikk hjem (en litt cheesy plan, jeg vet.) Møtte henne for å få jakken osv her om dagen. Snakket vell i 5-10 minutter før hun måtte løpe. Tenkte på å invitere henne ut eller noe. Noen som ville anbefalt noe? Tenkte selv på å invitere henne ut på en liten tur en kveld. Bare helt casual liksom. Samme situasjon! Møtte en dame på byen, prata mye, rota litt. Hun sa tilogmed at hun ville at jeg skulle invitere henne ut en dag, fikk nummeret hennes. Chatta litt, men merker at jeg tar mest intiativ, selv om hun leder samtalen videre og virker interessert. Vet ikke om jeg skal ta intiativ enda en gang.. Viktig å ikke overtenke tror jeg, men er jo litt greit om de tar intiativ også. Men hun svarer jo langt, og virker gira. Vurderer å spørre om kaffe på en cafe, men føler at det virker så seriøst? Kanskje bli med på en tur er mer casual? Hva anbefales? Anonymous poster hash: a73d5...19c Lenke til kommentar
G27 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Kaffe på cafe er casual, normalt og trygt. Det er jo åpenlyst en date, men det vil det også være om du ber henne med på en spasertur. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Kaffe på cafe er casual, normalt og trygt. Det er jo åpenlyst en date, men det vil det også være om du ber henne med på en spasertur. Ja det at det er date gjør ingenting egentlig, mtp at hun virker interessert. I verste fall så blir det ikke noe av. Spør litt fordi jeg har kommet ut av et 6 års langt forhold for en stund tilbake haha, så litt utrent kan du vel si. Men da blir det kaffe. Anonymous poster hash: a73d5...19c Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Om du vil konkurrere med alle andre nordmenn om å være mest mulig kjedelig og konform, så kjør på med kaffe og en intervjudate hvor dere sitter rett ovenfor hverandre og stiller spørsmål. Jeg går alltid for vin eller øl på en koselig lounge nær leiligheten min. Avtaler å treffes sentralt. Rusler til nevnte sted. Hjem til meg om kjemien er bra. Helt ærlig høres flere av dere litt tafatte og forsiktige ut. Føler dere frem. Hva tenker hun? Hva vil hun? FUCK THAT. Jenter vil bli tatt! Husk det. Og om dere ikke tar de, så kommer en annen sterk mann som ser noe han liker og gjør det. Endret 18. april 2016 av Bruker-239845 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå