Dre_C Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Noen som vet hvordan en kan fjerne operatørlås på en telefon? Var innom unlock.no, men fant ingen ting der. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 mener du operatør låsen som finnes når du kjøper mobilen ny? med abbenomang m/bindingstid? det er nok en god grunn du ikke fant det..... tenk etter selv... (tror denne posten vil bli stengt snart) Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Enig med Remerser. Du fullfører avtalen du og opperatøren ble enige om. Etter det får du en kode som låser opp telefonen. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) telenor,netcom etc. blir ikkke begeistret for et svar... det kan være visst! men hvis du er ferdig men perioden så er det nok bare å ta kontakt med operatøren eller kanskje du vil få et brev med d du trenger Endret 21. november 2003 av Remerser Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) unskyld dobbel postingen men fant et svar fra www.unlock.no... Stopp i utdeling av opplåsningskoder Etter enda et krav fra Netcom, har jeg stoppet utdelingen av opplåsningskoder (mastercodes) inntil videre. Netcom's krav vil ikke påvirke resten av websiden min eller det tilhørende forumet. Mvh, Fredrik Grevstad Postet av Fredrik Onsdag 14 mai @ 01:04 (10 lesninger) ( | Poeng: 0) dette står på "hovedsiden" til www.unlock.no og er nok ikke vanskelig å legge merke til........ Endret 21. november 2003 av Remerser Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Også er det noe som heter Edit knapp i slike situasjoner så du slipper dobbelposts. Det beste er vel å sjekke på siden til telenor eller netcom. Tror du kan taste inn IMEI nummer der for å se om du kan få låst opp telefonen hvis bindingen har gått ut. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Også er det noe som heter Edit knapp i slike situasjoner så du slipper dobbelposts. Det beste er vel å sjekke på siden til telenor eller netcom. Tror du kan taste inn IMEI nummer der for å se om du kan få låst opp telefonen hvis bindingen har gått ut. hvis du ikke har lagt merke til det er nesten 80% av inleggene mine blitt redigert minst 1 gang (dårlig norsk og at jeg skriver FØR jeg tenker er nok hovedårsaken; gjett om jeg savner delete knappen :grine: ) back 2 topic: hva mener du med Tror du kan taste inn IMEI nummer??? Endret 21. november 2003 av Remerser Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Du veit vel hva IMEI nummer er? Hvis du f.eks har kjøpt en telefon, og den var sperret til TN i et år, og det året har gått, så kan du taste inn IMEI nummer på siden til TN, også får du utdelt en kode som du da taster inn på mobilen. Husker ikke hva IMEI står for. Men hvis mobilen din blir stjålet, og du ikke vil at noen skal få brukt den, så kan du få politiet til å få sperret IMEI slik at mobilen ikke kan brukes til å ringe ut med eller sende mld. Du kan heller ikke motta noen av delene. *#06# hvis du vil sjekke IMEI Jepp, det burde vært Delete knapp. Alle foraer har det. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 aha... du mener SERIENUMMER... nå skjønner jeg... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ja, og det heter IMEI. Opera nettleseren er f.eks låst til IMEI nummeret på telefonen. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Alle tar det som en selvfølge at å fjerne en operatørlås på en mobiltelefon en har kjøpt ikke er lovlig. Post og teletilsynet i Danmark sier at det er fullt lovlig, og Post og teletilsynet i norge har også sagt følgende: Vi ser ikke noe i de lover og regler vi håndterer som kan hindre forbrukeren i å låse opp SIM-låsen Men om amobil.no tillater snakk om dette er jo noe helt annet, og det er forståelig om de ikke gjør... Btw, Unlock.no åpner snart for fullt igjen... Endret 21. november 2003 av GeeZuZz Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 så det betyr at slik info dermed finnes i danmark? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Selvfølgelig gjør det det. Slik info finnes overalt i verden... I forumet mitt også f.eks. Lenke til kommentar
genser Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Btw, Unlock.no åpner snart for fullt igjen... hva innebærer dette? at vi kan komme og taste inn imei og få låsekoden f.eks? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ja... Du kan også få koden på #Unlock.no på IRC (EFnet). Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Synes flere skulle registrere seg på Fredrik's forum jeg! http://forum.unlock.no Endret 21. november 2003 av -razh0r- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå