Gå til innhold

Unlock

Dre_C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

unskyld dobbel postingen men fant et svar fra www.unlock.no...

Stopp i utdeling av opplåsningskoder

Etter enda et krav fra Netcom, har jeg stoppet utdelingen av opplåsningskoder (mastercodes) inntil videre. Netcom's krav vil ikke påvirke resten av websiden min eller det tilhørende forumet.

Mvh,

Fredrik Grevstad

Postet av Fredrik Onsdag 14 mai @ 01:04 (10 lesninger)

( | Poeng: 0)

dette står på "hovedsiden" til www.unlock.no og er nok ikke vanskelig å legge merke til........

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Også er det noe som heter Edit knapp i slike situasjoner så du slipper dobbelposts.  ;)

Det beste er vel å sjekke på siden til telenor eller netcom. Tror du kan taste inn IMEI nummer der for å se om du kan få låst opp telefonen hvis bindingen har gått ut.

hvis du ikke har lagt merke til det er nesten 80% av inleggene mine blitt redigert minst 1 gang (dårlig norsk og at jeg skriver FØR jeg tenker er nok hovedårsaken; gjett om jeg savner delete knappen :grine: )

back 2 topic: hva mener du med

Tror du kan taste inn IMEI nummer
??? Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Du veit vel hva IMEI nummer er? Hvis du f.eks har kjøpt en telefon, og den var sperret til TN i et år, og det året har gått, så kan du taste inn IMEI nummer på siden til TN, også får du utdelt en kode som du da taster inn på mobilen.

Husker ikke hva IMEI står for. Men hvis mobilen din blir stjålet, og du ikke vil at noen skal få brukt den, så kan du få politiet til å få sperret IMEI slik at mobilen ikke kan brukes til å ringe ut med eller sende mld. Du kan heller ikke motta noen av delene.

*#06# hvis du vil sjekke IMEI

Jepp, det burde vært Delete knapp. Alle foraer har det.

Lenke til kommentar

Alle tar det som en selvfølge at å fjerne en operatørlås på en mobiltelefon en har kjøpt ikke er lovlig. :roll:

Post og teletilsynet i Danmark sier at det er fullt lovlig, og Post og teletilsynet i norge har også sagt følgende:

Vi ser ikke noe i de lover og regler vi håndterer som kan hindre forbrukeren i å låse opp SIM-låsen

Men om amobil.no tillater snakk om dette er jo noe helt annet, og det er forståelig om de ikke gjør...

Btw, Unlock.no åpner snart for fullt igjen...

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...