Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden

C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, men du hadde bedre RAM brikker enn meg. De brikkene jeg har kjøpte jeg da 5960X først ble lansert, så ikke akkurat nyeste B-die. Samt at kvaliteten på minnekontrolleren i CPU kan variere. Raja fra Asus i sin tid mente 3200 Mhz og lave timings var mer realistisk.

Lenke til kommentar

Ok, men du hadde bedre RAM brikker enn meg. De brikkene jeg har kjøpte jeg da 5960X først ble lansert, så ikke akkurat nyeste B-die. Samt at kvaliteten på minnekontrolleren i CPU kan variere. Raja fra Asus i sin tid mente 3200 Mhz og lave timings var mer realistisk.

Over 3200mhz på min gamle 5960x var bare å glemme. 6900k så var 3400 taket.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har opplevd det IGJEN! Min 6900K er død... Rød LED lys på hovedkortet etter en kald boot. Jada, jeg har prøvd å resette CMOS og det vanlige. Så... 2 stk 5960X og nå 1 stk 6900K :lol:

Gidder ikke prøve meg på en RMA en gang. Jeg er nå FERDIG med X99, og kanskje godt er det kan noen si :wee:
Min enda eldre Z170/6600K maskin får ta over som HTPC inntil jeg finner på å kjøpe noe nytt igjen. Maskina brukes kun til film og surfing uansett så.

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Betroz said:

Uansett så orker jeg ikke ny RMA på en så gammel plattform. Synd egentlig fordi jeg hadde tenkt å la 6900K leve i min film PC en stund til.

"Orker ikkje"

Fin pott å starte ny plattform på da. Bare synn neste plattform er et stykke unna.

Du får kose deg med Ryzen 3600 et år :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...