Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden

C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er langt ifra fullt navn, og CPU er ikke under mitt navn. :)

Sender jeg til intel er det ikke svindel heller.

Jeg tror ikke den avtalen er ment for personer som bevisst dreper CPUene sine, slik du snakker om. Forsikringselskaper har også "no questions asked" avtaler, men du vil nok bli tatt for svindel om de fant ut at du bevisst ødela tingen du søker erstatning på. Problemet er at det er vanskelig å bevise. Men det er nok fortsatt ulovlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke begynt med OC ennå av min 6850K. Kjøler den ned med en Fractal Design Kelvin S36 AIO og har den nå kjørende på 28 grader.

På min forrige prosessor (Core 2 Duo) så slo jeg av Intel SpeedStep i BIOS. Regner med BW-E har noe lignende da min kjører for øyeblikket kun på 1200-1400MHz

Lenke til kommentar

Ikke begynt med OC ennå av min 6850K. Kjøler den ned med en Fractal Design Kelvin S36 AIO og har den nå kjørende på 28 grader.

På min forrige prosessor (Core 2 Duo) så slo jeg av Intel SpeedStep i BIOS. Regner med BW-E har noe lignende da min kjører for øyeblikket kun på 1200-1400MHz

Ja, du bør skru av speedstep og de andre strømsparings funksjonene i BIOS, samt sette Windows power plan til High Performance. Ellers taper du ytelse her og der.

Lenke til kommentar

Da har du ikke peiling og burde lese litt rundt.

Intel tilbyr en ekstra garanti for 10-25USD til overklokkere.

Trenger ikke å drepe den engang for å bytte den inn.

Kult, dette visste jeg faktisk ikke. Men hvorfor må du da drepe den?

Lenke til kommentar

Lyst til å sende min CPU til intel, slik no question asked RMA som koster 25 USD. De nye 5960X klokker braa. 4500/4600 på 1.200V bra ser det litt ut som. ^^

Ingen bryr seg om 4500mhz. Det som teller er 4800mhz+. 5960x må jo opp i 5.1-5.2 ghz for å komme opp mot 6900k @ 4.4 ghz.

Ikkje meningen å være streng CT kamerat :)

Er forbedringen så stor selv om den ikke har flere kjerner?

Gleder meg til Skylake-E 10-kjerner, tror jeg må ha det.

Blir det 2017 før den kommer?

Lenke til kommentar

Samme for Asrock også, selv om det er en ukestid siden. Veit ikke om jeg tør å oppdatere nå som jeg har så fin klokk :p
(Joda, skal oppdatere selvsagt - Dual BIOS er ålreit sånn)

http://www.asrock.com/mb/Intel/X99%20OC%20Formula3.1/index.us.asp?cat=Download&os=BIOS

EDIT:

Det var visst to måneder siden det ja, kan verken klokka eller kalenderen jeg :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Uansett hvor mye jeg tyner systemet, med CPU oppe i 100% så får jeg ikke full boost. Den er alltids på max 3699MHz.

Model name:            Intel® Core i7-6850K CPU @ 3.60GHz
Stepping:                 1

CPU MHz:                3699.984
CPU max MHz:         3800,0000
CPU min MHz:          1200,0000

Har prøvd å tyne alt jeg kan fra CPU ved å sette NACL på Full. Setter jeg NACL på Medium går CPU regelmessig mellom 1400MHz og 3699MHz.

Lenke til kommentar

Uansett hvor mye jeg tyner systemet, med CPU oppe i 100% så får jeg ikke full boost. Den er alltids på max 3699MHz.

Har prøvd å tyne alt jeg kan fra CPU ved å sette NACL på Full. Setter jeg NACL på Medium går CPU regelmessig mellom 1400MHz og 3699MHz.

Vel det vi andre har gjort er å skru av alle CPU strømsparingsfunksjoner i BIOS, og satt Windows sin powerplan til High Performance. I Linux vet jeg ikke, kanskje man må kompilere en egen kernel... Men skru det av i BIOS iallefall og se da.

Lenke til kommentar

Vel det vi andre har gjort er å skru av alle CPU strømsparingsfunksjoner i BIOS, og satt Windows sin powerplan til High Performance. I Linux vet jeg ikke, kanskje man må kompilere en egen kernel... Men skru det av i BIOS iallefall og se da.

Stemmer...Viste jeg hadde glemt noe med BIOS. Må gjøre det neste gang jeg tar en restart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...