DJViking Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Det er jo gode nyheter, da er det håp for oss andre med Asrock også Proshop har allerede sendt meg hovedkortet. Fordelen med Digitalimpuls er at de har fysiske butikker. Usikker om Proshop kan gjøre noe selv. DJViking, har du forresten oppdatert Intel IME og INF/Chipset? Det må du gjøre for å få det til, da disse må matche UEFI/BIOS De finner du under downloads til kortet ditt Hva er det for noe? Jeg finner ikke noe IME/INF under Downloads: http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20X99X%20Killer/?cat=Download Edit: Så noe INF for Windows, men jeg kjører Linux. Ingenting om IME. Endret 15. juni 2016 av DJViking Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Det er jo gode nyheter, da er det håp for oss andre med Asrock også Proshop har allerede sendt meg hovedkortet. Fordelen med Digitalimpuls er at de har fysiske butikker. Usikker om Proshop kan gjøre noe selv. DJViking, har du forresten oppdatert Intel IME og INF/Chipset? Det må du gjøre for å få det til, da disse må matche UEFI/BIOS De finner du under downloads til kortet ditt Hva er det for noe? Jeg finner ikke noe IME/INF under Downloads: http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20X99X%20Killer/?cat=Download Edit: Så noe INF for Windows, men jeg kjører Linux. Ingenting om IME. Til Linux veit jeg ikke, men hvis du klikker på Win 10 64-bit så er det nr 4 i lista: http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20X99X%20Killer/?cat=Download&os=Win1064 Hva du skal gjøre for å få det til å funke med Linux aner jeg ikke, veit ikke hvor kjappe Intel er med Linux EDIT: Grunnen til at jeg sier at du må oppdatere, er fordi brukeren/moderator "parsec" inne på Asrock-forumet sier at dette har vært nødvendig ved alle CPU-refresh innad i samme X-chipset-generasjon tidligere, og at det var det samme denne gangen også. Dette hadde visst ikke mye med Asrock å gjøre, da dette er Intel-drivere. Han prøvde å forklare meg litt, men det gikk meg vann over hodet, da jeg ikke er smart nok til å skjønne sånt. Alle andre som har fått det til å funke kan også ha oppdatert disse også uten at de egentlig visste at de trengte det. Men, ta det for hva det er verdt, en klype salt. Jeg fikk BIOS 3.20 til å boote, men ikke med overklokk, null sjans, selv ved 1.4V med samme settings som jeg har brukt før. Intel-driveren kom ikke før 1. juni, og var ikke ute når jeg prøvde. Jeg kommer hjem til neste uke, og setter meg på sykkelen på tur til Oslo fredag for å hente meg en BW-E, så jeg kan si ifra om det hadde noe for seg å oppdatere disse driverene. Magefølelsen min sier at parsec er inne på noe Som Nizzen sier, brukerfeil, men vi lærer da alle noe hver dag ved å lese her inne, så om dette er fixen, så er det jo null stress Endret 15. juni 2016 av bshagen Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Det er jo gode nyheter, da er det håp for oss andre med Asrock også Proshop har allerede sendt meg hovedkortet. Fordelen med Digitalimpuls er at de har fysiske butikker. Usikker om Proshop kan gjøre noe selv. DJViking, har du forresten oppdatert Intel IME og INF/Chipset? Det må du gjøre for å få det til, da disse må matche UEFI/BIOS De finner du under downloads til kortet ditt Hva er det for noe? Jeg finner ikke noe IME/INF under Downloads: http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20X99X%20Killer/?cat=Download Edit: Så noe INF for Windows, men jeg kjører Linux. Ingenting om IME. Til Linux veit jeg ikke, men hvis du klikker på Win 10 64-bit så er det nr 4 i lista: http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20X99X%20Killer/?cat=Download&os=Win1064 Hva du skal gjøre for å få det til å funke med Linux aner jeg ikke, veit ikke hvor kjappe Intel er med Linux EDIT: Grunnen til at jeg sier at du må oppdatere, er fordi brukeren/moderator "parsec" inne på Asrock-forumet sier at dette har vært nødvendig ved alle CPU-refresh innad i samme X-chipset-generasjon tidligere, og at det var det samme denne gangen også. Dette hadde visst ikke mye med Asrock å gjøre, da dette er Intel-drivere. Han prøvde å forklare meg litt, men det gikk meg vann over hodet, da jeg ikke er smart nok til å skjønne sånt. Alle andre som har fått det til å funke kan også ha oppdatert disse også uten at de egentlig visste at de trengte det. Men, ta det for hva det er verdt, en klype salt. Jeg fikk BIOS 3.20 til å boote, men ikke med overklokk, null sjans, selv ved 1.4V med samme settings som jeg har brukt før. Intel-driveren kom ikke før 1. juni, og var ikke ute når jeg prøvde. Jeg kommer hjem til neste uke, og setter meg på sykkelen på tur til Oslo fredag for å hente meg en BW-E, så jeg kan si ifra om det hadde noe for seg å oppdatere disse driverene. Magefølelsen min sier at parsec er inne på noe Som Nizzen sier, brukerfeil, men vi lærer da alle noe hver dag ved å lese her inne, så om dette er fixen, så er det jo null stress Kan hende jeg trenger en nyere Linux kernel. Det hele spørs på hva Intel har lagt til og i hvilken versjon av kernel. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Vurderte 6850K for å prøve 4000 MHz RAM, men det klarer den ikke? Hvilket oppsett kan kjøre RAM på 4000 MHz? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Så på hovedkortet i dag og ser ut som den har stock BIOS P1.00 http://www.asrock.com/support/index.asp?cat=FindBIOS Det er såfremt ikke noen har oppdatert den etter produksjon. Jeg kan i alle fall gjøre et forsøk å få startet opp i BIOS med 6850K. Verste fall må jeg kanskje sende hovedkortet i retur for å få oppdatert BIOS. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Så på hovedkortet i dag og ser ut som den har stock BIOS P1.00 http://www.asrock.com/support/index.asp?cat=FindBIOS Det er såfremt ikke noen har oppdatert den etter produksjon. Jeg kan i alle fall gjøre et forsøk å få startet opp i BIOS med 6850K. Verste fall må jeg kanskje sende hovedkortet i retur for å få oppdatert BIOS. Hvor bor du? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Så på hovedkortet i dag og ser ut som den har stock BIOS P1.00 http://www.asrock.com/support/index.asp?cat=FindBIOS Det er såfremt ikke noen har oppdatert den etter produksjon. Jeg kan i alle fall gjøre et forsøk å få startet opp i BIOS med 6850K. Verste fall må jeg kanskje sende hovedkortet i retur for å få oppdatert BIOS. Hvor bor du? Tromsø Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Wow. Det var ikke spesielt god service jeg fikk hos Proshop Det kan vi dessverre ikke svare på. Her finner du BIOS oppgraderinger. Endret 16. juni 2016 av DJViking Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Test før du tar sorgene på forskudd. Prøv og boot med CPU og se om du kommer deg inn i BIOS, derfra kan du oppdatere BIOS online Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Test før du tar sorgene på forskudd. Prøv og boot med CPU og se om du kommer deg inn i BIOS, derfra kan du oppdatere BIOS online Det er genialt med Asrock, at du kan oppdatere online i bios! Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Test før du tar sorgene på forskudd. Prøv og boot med CPU og se om du kommer deg inn i BIOS, derfra kan du oppdatere BIOS online Det er genialt med Asrock, at du kan oppdatere online i bios! Har tenkt å forsøke det... Begynner å helgen å sette sammen PC. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Tipper det kan gå bra, som sagt, kommer du deg inn i BIOS så er mye gjort Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Tipper det kan gå bra, som sagt, kommer du deg inn i BIOS så er mye gjort Får håpe jeg er så heldig. Grunn til at jeg er litt urolig nå er fordi å demontere hele greia er nesten en like stor jobb som å montere... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Tipper det kan gå bra, som sagt, kommer du deg inn i BIOS så er mye gjort Får håpe jeg er så heldig. Grunn til at jeg er litt urolig nå er fordi å demontere hele greia er nesten en like stor jobb som å montere... Det er gjort på noen timer og noen øl, ingen grunn til bekymring Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg har funnet ut det hard way at PCen vil ikke starte opp med Broadwell-E uten oppdatert BIOS. Feilmeldingen som viste seg på hovedkortet var relatert til problemer med minnet. Må enten finne noen som kan låne meg en HWE CPU eller bestille en BIOS chip fra ASRock. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg fikk gratis bios chip fra ASRock. Installerte den igår. Har en 4770 non-k cpu og et Z97M ann. HK. Forklarte problemet, ga adressen og fikk ny chip i posten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg har funnet ut det hard way at PCen vil ikke starte opp med Broadwell-E uten oppdatert BIOS. Feilmeldingen som viste seg på hovedkortet var relatert til problemer med minnet. Må enten finne noen som kan låne meg en HWE CPU eller bestille en BIOS chip fra ASRock. Så i 2016 må vi fremdeles ha en "Bios-CPU" (billig-gammel-modell) for visse hk/sockets? Er dette Intel "skyld" eller hk-produsenten(e)? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Broadwell OC guide: http://edgeup.asus.com/2016/06/17/broadwell-e-overclocking-guide/ 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Broadwell OC guide: http://edgeup.asus.com/2016/06/17/broadwell-e-overclocking-guide/ Ikke vanskelig å se hva som er sweetspot her : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå