Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra en ulåst 10 kjerner til den vannvittige prisen på nesten 19.000kr, hva er det Broadwell-E har å diske opp med kontra Haswell-E?

 

Det har ikke akkurat vært noen kvantesprang de siste årene.

Svært lite :p

 

En instruksjon og litt mindre strømbruk ^^

Lenke til kommentar

Høyere DDR4 hastighet er vel en av de beste endringene med Broadwell-E,

som ser ut til og takle DDR4 hastigheter på minst 3200 Mhz uten problemer.

(Har Ikke nubbsjangs til og få hastigheter høyere enn 2667 Mhz stabilt på min 5820k ivertfall).

 

Og så får man vel en ørliten forbedring av IPC også.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

En liten ytelsesforbedring fra 5930K til 6850K.

 

Det var stor forskjell på ytelsen til toppmodellen 6950X på de professional benchmarks som Anandtech gjorde, men ettersom jeg ikke driver med verken videoredigering eller noe slik heavy ser jeg liten vits.

Stusset litt over at 6850K havnet så langt ned på denne:

81836.png

 

Ytelse i spill med NVIDIA skjermkort var veldig likt for alle prosessorene. Er det ikke det som er hovedgrunnen til å skaffe seg toppmodellen, ytelse i spill.

 

De brukte vistnok luftkjøler til overklokking. Ikke rart med tanke på hvor høy temperaturen ble. Her må det vannkjøling til.

Lenke til kommentar

Både enkelt singelthread og multithread har økt betydelig, noe som er gode nyheter. 

Minus for at de måtte opp i 1.4V for 4.4GHz, men pluss for 4.3GHz ved 1.2V, ytelsesøkningen tatt i betrakning, så er det ikke en nedgradering å gå for 6xxx uansett :)

 

Jeg er litt midt i mellom misfornøyd-fornøyd her jeg. Skal uansett ha en ny CPU, så kjøpe skal jeg, etter at jeg fikk vite hvor mye RAM-hastighetene har å si ved SLI, så gleder jeg meg mer til å se hvordan det vil gå, blir lange netter og mye øl med x-antall boots igjen. Blir moro :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...