Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Klarte ikke å motstå 6950x .. hehe :-)

 

Så du skal ha deg en 6950X og 3 stk 1080 kort? Er jeg frekk hvis jeg spør om du har en veldig godt betalt jobb?  :wee:

 

Kan ikke skryte på meg å ha en veldig godt betalt jobb nei, men klarer meg :) 

Ligger heller på at det er dette jeg velger å bruke pengene mine på, bruker ikke noe penger på noe annet.. så handler vell heller mer med hvordan jeg prioriterer enn hvor godt betalt jobb jeg har :) 

Lenke til kommentar

Kan hende noen allerede har lagt ut disse her.

http://wccftech.com/intel-core-i7-6850k-vs-core-i7-5820k-benchmarks/

http://www.guru3d.com/news-story/core-i7-6850k-versus-i7-5820k-benchmarks.html

 

Lurer på hvorfor de sammenligner 6850k mot 5820K. Den ene har 40 lanes og den andre har 28 lanes. Det hadde vært bedre med en sammenligning mot 5930k, ettersom på papiret den er spesifikasjonsmessig veldig lik 6850K.

Antagelig bare jeg som er litt utålmodig. Regner med flere benchmarks kommer så fort Broadwell-E kommer ut for salg.

Lenke til kommentar

Kan hende noen allerede har lagt ut disse her.

http://wccftech.com/intel-core-i7-6850k-vs-core-i7-5820k-benchmarks/

http://www.guru3d.com/news-story/core-i7-6850k-versus-i7-5820k-benchmarks.html

 

Lurer på hvorfor de sammenligner 6850k mot 5820K. Den ene har 40 lanes og den andre har 28 lanes. Det hadde vært bedre med en sammenligning mot 5930k, ettersom på papiret den er spesifikasjonsmessig veldig lik 6850K.

Antagelig bare jeg som er litt utålmodig. Regner med flere benchmarks kommer så fort Broadwell-E kommer ut for salg.

 

Er ikke mye vits i og sammenligne 6850k med 5930k (istedenfor 5820k).

 

Eneste viktige forskjellen er 200 Mhz høyere klokkehastighet på 5930k (3500 Mhz vs. 3300 Mhz).

Noe dem uansett fikset i den testen ved og overklokke 5820k og 6850k til samme hastighet.

 

Det med 28 vs. 40 lanes har heller ikke noe og si for ytelsen (med mindre man skal kjøre 4-veis Sli).

En 28-lane CPU støtter opp til 3-veis SLi, tro det eller ei

(og da har man fortsatt 4 lanes ledig til en NVMe SSD eller noe annet).

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Spm. Om min 5960X dauer tilfeldigvis rett etter 5960X ikke er i sortimentet til komplett, burde jeg ikke få en 6900K tilbake? :hmm:

 

Hvis du er heldig.

 

Jeg hadde en i7-980x cpu. Så ble hovedkortet defekt, nettbutikken hadde ikke hovedkort med riktig socket på lager.

 

Lang historie kort så hadde hovedkortet litt personlighet, påknapp måtte trykkes inn ca 1sekund for at maskinen skulle slå seg på, verken mer eller mindre. Dersom strømkabel ble koblet ut ble bios-innstillinger resatt.

Men maskinen virket og hadde ingen stabilitetsproblemer.

 

Komplett ba meg sende inn hele pcen til service, ikke bare hovedkortet.

Første service glemte de å lese feilbeskrivelsen og fant ikke feilen, jeg ble fakturert for arbeidet. Istedenfor å lese feilbeskrivelsen antok de feilen lå i OS-installasjon.

Etter en telefonsamtale oppdaget de feilen og krediterte tidligere sendte faktura.

 

De gav meg valget mellom å få kreditert hovedkortet, eller få et nytt hovedkort med feil socket. Pcen sendte de tilbake i deler, dermed var jeg uten PC. Det endte med at jeg solgte pcen i deler, jeg fant ikke hovedkort med socket 1366.

Jeg tror ikke jeg har tenkt å handle på komplett igjen, jeg opplevde bedre service fra en nettbutikk i Kina som sendte falske og defekte produkter. Jeg stoler mer på en kinesisk nettbutikk med paypal enn jeg gjør på komplett, jeg handler veldig mye online og har sett mye rart men det er eneste gangen jeg har følt meg skikkelig lurt.

 

Men ja, i teorien kan du få refundert beløpet en 6900k koster eller bare få en 6900k.

Lenke til kommentar

 

 

Iflg OCN så klokker BW-E dårligere om jeg husker riktig. :)

 

EDIT: Røyker og snuser ikke selv, har ikke planer om å begynne med det heller!

Kan du linke litt for meg?

Beklager jeg brukte litt tid. :)

http://www.overclock.net/t/1599068/6850k-vs-5820k

 

Men som Nizzen skrev, kanskje retail klokker bedre.

 

Mulig jeg skal ha 6900K, så får se. ^^

Takk for link :)

 

Har litt trua jeg, BIOS fra de fleste er jo fortsatt i beta. 6900K blir det på meg :)

 

Edit: og se temperaturene også, ser lovende ut :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Tingen er vel at 6900K passer mitt nåværende HK, så blir litt annerledes der.

 

Du har fått en jævlig service, riktig uheldig. Sett at folk får oppdatert HK/CPU dersom de ikke kan erstatte det dersom det er kjøpt under samme ordre.

 

Hadde nok droppet komplett hadde jeg opplevd lignende. 

 

Alt var kjøpt under samme ordre men de argumenterte for at det ikke var de som hadde bygget den og at de derfor kun var ansvarlig for hovedkortet og ikke brydde seg om resten.

 

Det som og var unødvendig er at det var en kundebehandler som ba meg sende inn hele pcen, dette klaget de på etterpå og mente ikke var nødvendig siden de kun brydde seg om hovedkortet. Frakten måtte jeg påkoste selv.

 

Jeg hadde handlet for nærmere 100k på komplett når dette skjedde, hadde én eneste tidligere retursak (nettverkskomponent til noen hundrelapper). Sier ikke at jeg burde få spesialbehandling men det er lov å tenke seg om før man tar kundens pc og demonterer den og sender den i retur i ubrukelig stand og overlater problemet til kunden.

Dette gjorde de FØRST, når pcen var demontert og manglet hovedkort stilte de et ultimatum, "enten så sender vi deg et annet hovedkort med feil socket, eller så refunderer vi ca halvparten av beløpet på hovedkortet, du har valget men pcen din har vi uansett ødelagt".

 

Til syvende og sist så er det ikke så viktig med pcen, den ble ikke brukt noe særlig uansett, dette er bare det mest spesielle jeg har vært borti innen kundebehandling uansett land. Slike ting skjer ikke i fysiske butikker, det er grenser for hva folk drister seg til å gjøre når det snakkes ansikt til ansikt men med avstandene over internett så kan det skje rare ting.

Lenke til kommentar

Til syvende og sist så er det ikke så viktig med pcen, den ble ikke brukt noe særlig uansett, dette er bare det mest spesielle jeg har vært borti innen kundebehandling uansett land. Slike ting skjer ikke i fysiske butikker, det er grenser for hva folk drister seg til å gjøre når det snakkes ansikt til ansikt men med avstandene over internett så kan det skje rare ting.

Det fins butikker med fysisk salg, god peiling og kundeservice. Enda...

Skal disse fortsatt finnes må folk bruke dem.

Stein Erik Hagen bryr seg ikke en døyt om kundene sine bare han får fett overskudd ler han hele veien til banken.

Lenke til kommentar

 

Kan hende noen allerede har lagt ut disse her.

http://wccftech.com/intel-core-i7-6850k-vs-core-i7-5820k-benchmarks/

http://www.guru3d.com/news-story/core-i7-6850k-versus-i7-5820k-benchmarks.html

 

Lurer på hvorfor de sammenligner 6850k mot 5820K. Den ene har 40 lanes og den andre har 28 lanes. Det hadde vært bedre med en sammenligning mot 5930k, ettersom på papiret den er spesifikasjonsmessig veldig lik 6850K.

 

Det med 28 vs. 40 lanes har heller ikke noe og si for ytelsen (med mindre man skal kjøre 4-veis Sli).

En 28-lane CPU støtter opp til 3-veis SLi, tro det eller ei

(og da har man fortsatt 4 lanes ledig til en NVMe SSD eller noe annet).

Ikke hvis jeg skal ha SLI med x16 og samtidig har M.2

28 PCI lanes gir meg 2-way SLI x16/x8 og x4 til M.2 SSD.

Lenke til kommentar

Det med 28 vs. 40 lanes har heller ikke noe og si for ytelsen (med mindre man skal kjøre 4-veis Sli).

En 28-lane CPU støtter opp til 3-veis SLi, tro det eller ei

(og da har man fortsatt 4 lanes ledig til en NVMe SSD eller noe annet).

Den dagen PCIe 3.0 8x blir flaskehals har det noe å si.

Lenke til kommentar

 

 

Kan hende noen allerede har lagt ut disse her.

http://wccftech.com/intel-core-i7-6850k-vs-core-i7-5820k-benchmarks/

http://www.guru3d.com/news-story/core-i7-6850k-versus-i7-5820k-benchmarks.html

 

Lurer på hvorfor de sammenligner 6850k mot 5820K. Den ene har 40 lanes og den andre har 28 lanes. Det hadde vært bedre med en sammenligning mot 5930k, ettersom på papiret den er spesifikasjonsmessig veldig lik 6850K.

 

Det med 28 vs. 40 lanes har heller ikke noe og si for ytelsen (med mindre man skal kjøre 4-veis Sli).

En 28-lane CPU støtter opp til 3-veis SLi, tro det eller ei

(og da har man fortsatt 4 lanes ledig til en NVMe SSD eller noe annet).

Ikke hvis jeg skal ha SLI med x16 og samtidig har M.2

28 PCI lanes gir meg 2-way SLI x16/x8 og x4 til M.2 SSD.

 

 

Er ingen skjermkort i dag som klarer og utnytte PCIe 3.0 16x fult ut, så 8x er egentlig mer enn nok.

 

 

Det med 28 vs. 40 lanes har heller ikke noe og si for ytelsen (med mindre man skal kjøre 4-veis Sli).

En 28-lane CPU støtter opp til 3-veis SLi, tro det eller ei

(og da har man fortsatt 4 lanes ledig til en NVMe SSD eller noe annet).

Den dagen PCIe 3.0 8x blir flaskehals har det noe å si.

 

 

X99 har nok rukket å bitt gammeldags innen den tid kommer.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...