Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos BIOS update, for dere som husker så trøblet jeg endel med min update. Jeg laget en ticket hos Asrock og postet i forumet deres. Jeg har fått svar fra Asrock, og de sier at grunnen til at OC ikke virket på mitt OCF/3.1 er fordi fortsatt jobber med BIOS'en til de nye CPU'ene og at de nye versjonene er rundt hjørnet, og at det vil komme med en gang de kommer ut. Den første BIOS'en virker som er en slags preliminær BIOS inntil de har fått den fulle spec'n fra Intel.

Så recap for dere som sitter med Asrock kort er at man ikke skal oppdatere til ny BIOS før man har CPU for hånd. Man kan oppgradere i dag også, men da må man kjøre stock frem til BW-E sitter i socket'en ;)

Egentlig greit for meg, jeg er bare glad jeg ikke har HW-problemer, da det var det jeg var mer redd for

Lenke til kommentar

Minner om denne gjemte tråden:

"Hjelper raskere ram? Her kan du finne svaret!"

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1623164&page=1&&do=findComment&comment=21898144

 

:wee:

 

 

4233mhz ram er på lager...

 

https://www.proshop.no/RAM/TridentZ-DDR4-4266-C19-DC-8GB/2531857?utm_source=prisjaktutm_medium=cpcutm_campaign=pricesite

 

 

 

Her er vel svaret på et ofte stillt spørsmål: Er det bedre med lavere timing eller høyere hastighet på minnet:

 

On the subject of memory timings, we didn’t see a huge impact on performance when going from , say CAS16 to CAS19, and while the latency does start to creep up this is solved by going to the next speed grade. In short, low-latency DDR4-2400 won’t match the performance of slacker DDR4-3000 memory.

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nizzen, minne kontrolleren på 5960X klarer vel ikke så rask RAM? Mener å huske den stopper rundt 3300 Mhz. Correct me if I'm wrong. Dessuten som jeg sa, 4 minne kanaler har vel nok minnebåndbredde.

Ja det begynner å bli hardt etter 3200mhz. Iallefall ved cl 14 :p

 

Er en del på OCN som kjører greitt 3600mhz, men da på nyere type brikker. Har ikkje testet noe høyere selv, men har lyst på 3866mhz 4x4 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...