hans A Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Er det noen som har bestillt forsterkere,høyttalere eller andre ting fra audiosound i danmark. Fikk et tilbud fra dem på en forsterker som var mye lavere enn prisen på basen deres. Men har ikke fått svar om prisen var med/uten moms. Prisen de oppga var halv pris av norsk! Er det noen som har handlet der? Link til audiosound Endret 21. november 2003 av hans A Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Prisene de oppgir er med dansk moms/MVA. Siden Norge ikke er med i EU (heldigvis), skal du trekke fra den danske momsen (25%), og legge til norsk moms på varens pris og frakt. I tillegg kommer selvfølgelig postens/evt. annen speditør sitt momsoppkrevningsgebyr. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Siden Norge desverre ikke er med i EU må du gjennom et byråkratisk helvete_ for å få varer gjennom tollen og prisene blir dertil. Innenfor Europa (EU) slipper man selvsagt dette. Endret 21. november 2003 av scirocco Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Vrøvl. Det er ikke toll på forsterkere i Norge, det eneste man da må betale er norsk moms (24%). For å få dette til, må en ikke gjennom et byråkrati av noe slag. Jeg ser Audiosound bruker det danske postverket som speditør. Dersom en bestiller fra Audiosound, vil det norske postverket kreve inn moms på varens verdi og frakt, dersom man ikke fortollerhos tollvesenet selv. http://www.toll.no/tariff/kap/HS85.HTM#8518 Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hva er vrøvl, bortsett fra innlegget ditt? Den eneste som har nevnt noe om toll er du selv. Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Siden Norge desverre ikke er med i EU må du gjennom et byråkratisk helvete_ for å få varer gjennom tollen og prisene blir dertil. Ovenforstående tekst betoner seg for meg som vrøvl. Jeg vil i svært liten grad kalle det å måtte betale moms av en vare, samt et gebyr til posten med en medfølgende faktura for et "byråkratisk h*lvete". Eks 1 forsterker à ca 10000DKK (ca 11000NOK) -dansk MVA(1) ca 8000DKK (ca 8800NOK) +frakt, f.eks 300kr ca 8300DKK (ca 9100NOK) +Norsk MVA ca 10300DKK (ca 11300NOK) +Postens gebyr ca 10450DKK (ca 11450NOK) (1) Audiosound opererer med 80% av dansk pris for utenlandske kunder Eks: Audiosound skal ha ca 11500NOK for HK AVR 8500, med frakt, norsk moms og postens gebyr, kommer den på ca 14700. HIFI-Centeret skal ha 18000NOK+frakt for denne.. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Siden Norge desverre ikke er med i EU må du gjennom et byråkratisk helvete_ for å få varer gjennom tollen og prisene blir dertil. Ovenforstående tekst betoner seg for meg som vrøvl. Jeg vil i svært liten grad kalle det å måtte betale moms av en vare, samt et gebyr til posten med en medfølgende faktura for et "byråkratisk h*lvete". Eks 1 forsterker à ca 10000DKK (ca 11000NOK) -dansk MVA(1) ca 8000DKK (ca 8800NOK) +frakt, f.eks 300kr ca 8300DKK (ca 9100NOK) +Norsk MVA ca 10300DKK (ca 11300NOK) +Postens gebyr ca 10450DKK (ca 11450NOK) (1) Audiosound opererer med 80% av dansk pris for utenlandske kunder Eks: Audiosound skal ha ca 11500NOK for HK AVR 8500, med frakt, norsk moms og postens gebyr, kommer den på ca 14700. HIFI-Centeret skal ha 18000NOK+frakt for denne.. Ja H/K sine produkt kommer veldig gunstig ut i pris sammenlignet med de HØYE norske prisene. Men det har vel litt sammenheng med at H/K produseres i Danmark. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Vrøvl. Dette er et ord som ikke blir brukt nok. Helt offtopic dette her, men allikevel nevneverdig. Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Ja H/K sine produkt kommer veldig gunstig ut i prissammenlignet med de HØYE norske prisene. Men det har vel litt sammenheng med at H/K produseres i Danmark Dette var for meg ukjent, AVR8500 var bare det første og beste jeg kom på, ettersom jeg er i ferd å anskaffe meg en slik. Andre eksempler: HIFI-Centeret Marantz SR-7300: Fra Danmark, alt inkl:7100NOK, i Norge 9998+frakt. Og så fra hifiasylet: Denon AVC-A1SR: Fra Danmark, alt inkl: 33035NOK, i Norge: 34998+frakt En kan garantert finne andre eksempler også, både bedre og dårligere, men å si at å kjøpe fra Audiosound resulterer i et byråkratisk h*lvete, og med priser deretter,står igjen om reinspikka vrøvl. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 er det noen som vet om det er stk eller par pris på høyttalerene fra audiosound Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Parpris. Svært få, om noen, aktører innen hifi-bransjen opererer med stykkpris på høyttalere. HIFI-Klubben gjorde dette for en tid tilbake, men har nå sluttet. De er vel også de eneste til dags dato jeg har sett gjort dette. Lenke til kommentar
styx Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Parpris. Svært få, om noen, aktører innen hifi-bransjen opererer med stykkpris på høyttalere. HIFI-Klubben gjorde dette for en tid tilbake, men har nå sluttet. De er vel også de eneste til dags dato jeg har sett gjort dette. HiFi-Klubben i Danmark opererer fortsatt med stykkpris på høyttalere. Ikke spør meg hvorfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå