WubWub Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 (endret) Når man setter seg inn i vår samlede historie er det lite å bli stolt av synes nå jeg. Måten de ulike stammer og stater kommer frem til rikdommen på er bare preget av hat og hensynsløs opptreden. Jeg er glad i mitt opphav for den helt alminnelige godhet de har vist, men det er sånn alle gode foreldre vil gjøre, så ikke det engang er spesielt for vår kultur. Det er ikke sånn at man skal bøye seg I støvet for den vanlige hersketenikken: Du må huske på de som bygde landet! Osv osv Vi bygger landet hele tiden, og vi kommer aldri til å bli ferdig med det byggverket, og det kommer aldri noe godt av å forsøke å gå tilbake, fordi det er ingen vei tilbake Rikdommen vår har bare gjort oss til enda grådigere nevrotiske re, og god medisin ville være å stramme inn beltet mange hakk og se nærmere på hvilke andre verdier vi har glemt I vårt jag etter unødvendig luksus De skal gjerne for meg klubbe gjennom akkurat det de vil, men jeg blir aldri med på kollektivt idioti fordekt som stammetenking. Jeg tar det som kommer etter hvert som det kommer Tilnærmet alle nasjoner har en blodig historie. Men jeg velger nå avslutte diskusjonen med deg. Du rører i alle andre retninger enn det tråden handler om, mine forsøk på å få deg til å spore deg tilbake til trådens tema har ikke fungert så vi har ikke noe mer å diskutere. Om du ønsker debattere andre emner så står du fritt til å opprette egne egnede tråder om dette. Endret 9. april 2016 av WubWub 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Er politiets råd. Sjangsen for å bli svindlet, ranet eller utsatt for vold er er høy om du stopper for å hjelpe noen langs veikanten som tilsynelatende ser ut til å være i trøbbel I Sverige. Hvorfor? Et enkelt svar : innvandring, det er ikke svensker som er trusselen som vil voldta, rane eller drepe deg, det er innvandrere. http://www.moss-avis.no/Svensk_politi____Pass_dere_for_disse-5-67-55205.html Hvor lenge er det til det blir farlig for borgere i Norge å hjelpe folk? Det er ikke farlig, bare ha med balltre, slå hjel svina, drep dem, brenn dem, håper de forsvinner fra jordens overflate og havner i uendelig limbo med utenkelig smerte i venstre testikkel Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Hvor lenge er det til det blir farlig for borgere i Norge å hjelpe folk? Vi er vel der allerede. Mange, særlig eldre, har opplevd å åpne døren og så bli truet eller banket opp og ranet. Den sosiale kontrakten fortsetter å utvannes. Snart kan man ikke stole på noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå