AnonymDiskusjon Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg bestilte noen varer på en nettbutikk (tilsynelatende norsk, men basert i et annet europeisk land, forholder seg til norske lover i følge de selv) Uansett, jeg hadde bestilt totalt 4 ulike varer. Av den ene varen fikk jeg tilsendt hele 10 eksemplarer mens jeg fikk det jeg skulle av de andre. De feilsendte varene beløper seg til snaut 3500,- Jeg har selvsagt kontaktet leverandøren og saken mellom oss er avklart, men de sa noe jeg synes er rart. Siden det var de som hadde gjort feil mener de altså at de ikke kan kreve at jeg sender varene tilbake.. Jeg er av en annen oppfatning og mener jeg har et visst lojalitetsansvar. Uansett, siden de har bekreftet skriftlig at jeg kan beholde varene vurderer jeg om jeg skal beholde de eller sende de tilbake. Jeg antar at jeg ikke har krav på å beholde de (hvis vi ser bort fra at de gir meg lov), har jeg rett i dette? Det er altså ingen konflikt, men jeg har interesse av å vite hva som faktisk gjelder. Anonymous poster hash: 357f4...a7a Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Du har meldt ifra om at du har fått for mange varer og du har skriftlig at du kan beholde dem. Da er jo saken klar. Hvis nettbutikken vil ha tilbake varene, så må de betale frakten da de har gjort feil. Det var en litt høy verdi, men det kan hende at det er så kostbart for dem å betale returfrakt i forhold til sin kostpris at det er billigere at kjøper beholder alt. 1 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Er selger tilfeldigvis fra Storbritannia? De har noen ganske harde regler om "unsolicited goods". (Edit: Men når jeg undersøker nærmere er nok ikke dette "unsolicited goods" etter loven.) Endret 8. april 2016 av Ståle Nordlie Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Kort fortalt: Etter norsk rett ville du sannsynligvis vært forpliktet til å sende dem tilbake (mot at selger dekker alle kostnader selvfølgelig). Du ville imidlertid ikke trenge det etter denne mailutvekslingen. Siden selger ikke er norsk er jeg litt usikker på hva som er riktig opprinnelig, men jeg ville følt meg temmelig trygg på å beholde varene etter denne mailutvekslingen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå