Indian Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 (endret) Bytter jeg regreim på min Multivan koster det 9000 kroner hos Mekonomen. Delene kommer på 3000 kroner. Møller tar 12,000 kr. Bytt av ett styrestag hos Møller, ca 4000 kr. Bytt av viftereim, ca 1800.... Hadde noen riper på venstre side som nesten ikke var synlig. Taksten fra Møller var 38,000 kroner og billigst verksted jeg fant var 25,000 kr svart, så prisen fra Møller ikke var så verst. Endret 10. april 2016 av Indian Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Pappa fikk byttet registerreim og lamdasonde på sin Mitsubishi Carisma 2002 i fjor på merkeverksted, til rett under 6000 kr inkl. deler. Tror jeg hadde holdt meg unna Møller hvis de er så dyre :O Nå har forsåvidt de fleste merkeverksteder prisgaranti, så hvis du finner et verksted som gjør det billigere, matcher de prisen. Vet ikke om det gjelder for møller... Til trådstarter: 15 000 for reparasjonene høres ut som en grei pris. Men det er alltid lurt å høre med flere. Kan være enda mer å spare Det er uansett alltid lurt å avtale pris på forhånd Lykke til. Jeg hadde nok satset på å få bilen fikset fremfor å vrake 2 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Det er fort gjort å bli lurt om du ikke har noe kunnskap om bil selv. Deler er dyrt og timer på verksted er enda dyrere. Spørs akkurat hvor mye rust det er i traversen. Det er fullt mulig å kjøpe en travers for eksempel på høggern og få de til å skifte den. Regner med det går et par tre timer bare på og få skifta den. 1 Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Hadde klart denne jobben for ; Dele priser ; Fjær 1290 inkl mva Bærekule 349 inkl mva Travers + frakt - 2150 inkl mva ( Brukt ) Bremserør - 3.5m x 150 kr +150 kr for nipler Eksos gummi henger - 76 inkl mva Arbeid ; Fjær 1100 Bærekule 1000 Travers - 4000 + 1500 for forstillingskontroll Bremserør, om ikke tank må ut, 1850 Eksos gummi henger, gratis Etterkontroll 450. Kjenner en som er bra på sveising, han må bare se på jobben først. Hadde blitt gjort for under 15000 ( pakkepris ), yes. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 (endret) De fleste verksted vil ikke gi en absolutt pris på forhånd. Ordlyden er gjerne "det vil koste xxxx kr hvis alt går greit". Dvs hvis skruer er ekstremt fastrustet og/eller det må byttes flere deler kan det bli dyrere. Dette har da verkstedet plikt å avklare med kunden hvis det blir mer enn 15% dyrere. Fjør bak er forøvrig ekstremt lett å bytte. Tar 5 minutter bokstavelig talt. Verksted tar fort halvtime-time for det. Gulljobb... Endret 9. april 2016 av OleJohnny15 1 Lenke til kommentar
Anon1 Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Pappa fikk byttet registerreim og lamdasonde på sin Mitsubishi Carisma 2002 i fjor på merkeverksted, til rett under 6000 kr inkl. deler. Tror jeg hadde holdt meg unna Møller hvis de er så dyre :O Nå har forsåvidt de fleste merkeverksteder prisgaranti, så hvis du finner et verksted som gjør det billigere, matcher de prisen. Vet ikke om det gjelder for møller... Til trådstarter: 15 000 for reparasjonene høres ut som en grei pris. Men det er alltid lurt å høre med flere. Kan være enda mer å spare Det er uansett alltid lurt å avtale pris på forhånd Lykke til. Jeg hadde nok satset på å få bilen fikset fremfor å vrake Takker Liker bilen godt,så jeg tror nok at jeg vil satse mer på å fikse den enn å vrake den Lenke til kommentar
Anon1 Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Bytter jeg regreim på min Multivan koster det 9000 kroner hos Mekonomen. Delene kommer på 3000 kroner. Møller tar 12,000 kr. Bytt av ett styrestag hos Møller, ca 4000 kr. Bytt av viftereim, ca 1800.... Hadde en riper på venstre side som nesten ikke var synlig. Taksten fra Møller var 38,000 kroner og billigst verksted jeg fant var 25,000 kr svart, så prisen fra Møller ikke var så verst. :O :O :O Dette var innmari dyrt! Har hørt om mange som har skiftet regreim for mye lavere pris... Lenke til kommentar
Anon1 Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Det er fort gjort å bli lurt om du ikke har noe kunnskap om bil selv. Deler er dyrt og timer på verksted er enda dyrere. Spørs akkurat hvor mye rust det er i traversen. Det er fullt mulig å kjøpe en travers for eksempel på høggern og få de til å skifte den. Regner med det går et par tre timer bare på og få skifta den. Ja,har tenkt å høre med høggern og se hva de kan gjøre og pris osv. Enig at man kan fort bli lurt når man vet så lite om biler som det jeg gjør,det er derfor godt å kunne spørre litt rundt før jeg bestemmer for noen ting Lenke til kommentar
Anon1 Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Hadde klart denne jobben for ; Dele priser ; Fjær 1290 inkl mva Bærekule 349 inkl mva Travers + frakt - 2150 inkl mva ( Brukt ) Bremserør - 3.5m x 150 kr +150 kr for nipler Eksos gummi henger - 76 inkl mva Arbeid ; Fjær 1100 Bærekule 1000 Travers - 4000 + 1500 for forstillingskontroll Bremserør, om ikke tank må ut, 1850 Eksos gummi henger, gratis Etterkontroll 450. Kjenner en som er bra på sveising, han må bare se på jobben først. Hadde blitt gjort for under 15000 ( pakkepris ), yes. Lykke til! Takk for svar, og du kan forvente en melding fra meg en eller annen gang Lenke til kommentar
Anon1 Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 De fleste verksted vil ikke gi en absolutt pris på forhånd. Ordlyden er gjerne "det vil koste xxxx kr hvis alt går greit". Dvs hvis skruer er ekstremt fastrustet og/eller det må byttes flere deler kan det bli dyrere. Dette har da verkstedet plikt å avklare med kunden hvis det blir mer enn 15% dyrere. Fjør bak er forøvrig ekstremt lett å bytte. Tar 5 minutter bokstavelig talt. Verksted tar fort halvtime-time for det. Gulljobb... Det har jeg merket,jeg får så mye "ca. og ca.".. :/ Lenke til kommentar
Indian Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Hadde klart denne jobben for ; Dele priser ; Fjær 1290 inkl mva Bærekule 349 inkl mva Travers + frakt - 2150 inkl mva ( Brukt ) Bremserør - 3.5m x 150 kr +150 kr for nipler Eksos gummi henger - 76 inkl mva Arbeid ; Fjær 1100 Bærekule 1000 Travers - 4000 + 1500 for forstillingskontroll Bremserør, om ikke tank må ut, 1850 Eksos gummi henger, gratis Etterkontroll 450. Kjenner en som er bra på sveising, han må bare se på jobben først. Hadde blitt gjort for under 15000 ( pakkepris ), yes. Lykke til! Vil du gi en fastpris uten å se på bilen? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Det er fort gjort å bli lurt om du ikke har noe kunnskap om bil selv. Deler er dyrt og timer på verksted er enda dyrere. Spørs akkurat hvor mye rust det er i traversen. Det er fullt mulig å kjøpe en travers for eksempel på høggern og få de til å skifte den. Regner med det går et par tre timer bare på og få skifta den. Ja,har tenkt å høre med høggern og se hva de kan gjøre og pris osv. Enig at man kan fort bli lurt når man vet så lite om biler som det jeg gjør,det er derfor godt å kunne spørre litt rundt før jeg bestemmer for noen ting Hvordan gikk det med bilen til slutt? Fikk du den reparert for 15,000 kroner? Lenke til kommentar
Anon1 Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Det er fort gjort å bli lurt om du ikke har noe kunnskap om bil selv. Deler er dyrt og timer på verksted er enda dyrere. Spørs akkurat hvor mye rust det er i traversen. Det er fullt mulig å kjøpe en travers for eksempel på høggern og få de til å skifte den. Regner med det går et par tre timer bare på og få skifta den. Ja,har tenkt å høre med høggern og se hva de kan gjøre og pris osv. Enig at man kan fort bli lurt når man vet så lite om biler som det jeg gjør,det er derfor godt å kunne spørre litt rundt før jeg bestemmer for noen ting Hvordan gikk det med bilen til slutt? Fikk du den reparert for 15,000 kroner? Det gikk kjempebra! Jeg fikk den reparert for litt under 6000,- og bilen er nå godkjent ? Gjett om at jeg ble overrasket! Er man nysgjerrig nok her i verden, så kommer man ganske langt og ikke minst spare masse penger ? 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Der ser du! Trenger ikke å være så ille som kontrollseddelen får det til å høres ut som 1 Lenke til kommentar
Anon1 Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 Der ser du! Trenger ikke å være så ille som kontrollseddelen får det til å høres ut som Ja, det var kjempegodt! ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå