coffeee Skrevet 22. april 2016 Del Skrevet 22. april 2016 Jeg forsvarer ikke handlingene, og slett ikke ukritisk å legge ut sånt på nett til den "offentlige hoggestabben" Du får ikke med deg det jeg faktisk skriver! Tror du noen gang det vil bli sånn at en eller annen ikke får bank av en eller andre, selv om det er aldri så ufyselig eller ulovlig? Hva er det du våser om, offentlige hoggestabben? Det er da gjerningspersonene selv som har lagt ut videoen på sosiale medier som trofé. Skammelig at du ikke tar dette mer på alvor, men jeg er ikke overrasket. Disse tilstandene har man hatt i Sverige i mange år allerede, derfor går alle som har råd til det i Sverige på privat grunnskole, nær halvparten. "- Vi må kalle en spade for en spade - de er en gjeng. De opererer sammen hele tida - som regel på og ved utesteder, men nå også på skolen. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten." Dagbladet sensurerer litt mindre enn NRK http://www.dagbladet.no/2016/04/22/nyheter/innenriks/vold/videregaende_skole/trondheim/43973823/ 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Jeg forsvarer ikke handlingene, og slett ikke ukritisk å legge ut sånt på nett til den "offentlige hoggestabben" Du får ikke med deg det jeg faktisk skriver! Tror du noen gang det vil bli sånn at en eller annen ikke får bank av en eller andre, selv om det er aldri så ufyselig eller ulovlig? Hva er det du våser om, offentlige hoggestabben? Det er da gjerningspersonene selv som har lagt ut videoen på sosiale medier som trofé. Skammelig at du ikke tar dette mer på alvor, men jeg er ikke overrasket. Disse tilstandene har man hatt i Sverige i mange år allerede, derfor går alle som har råd til det i Sverige på privat grunnskole, nær halvparten. "- Vi må kalle en spade for en spade - de er en gjeng. De opererer sammen hele tida - som regel på og ved utesteder, men nå også på skolen. De har alle utenlandsk bakgrunn, og ofrene er alltid unge etnisk norske menn, sier politiadvokaten." Dagbladet sensurerer litt mindre enn NRK http://www.dagbladet.no/2016/04/22/nyheter/innenriks/vold/videregaende_skole/trondheim/43973823/ Når jeg snakker om hoggestabben, gjelder det på generelt grunnlag, og ut fra det jeg har skrevet før om at "alle" vaser rundt med direkte oppkobling til nett, og dermed kan enhver "dust" lage mye unødig skade for uskyldige. De fleste får bare med seg første melding, og ikke eventuelle dementier, så vi er alle utsatt for å bli "hodekappet" på den hoggestabben Men ellers er jeg enig i at den typen oppførsel bør få konsekvenser, og siler bort det som smaker for mye propaganda og hysterisk demogogi av i disse ganske så ukritiske tider .. Hva angår "skoleflukt" har vi hatt det så lenge jeg kan minnes tilbake, og der har med våre egne verdier og grådighet å gjøre. Det har mindre med innvandring å gjøre, så den blir for "halvtam" for meg Morsomt hvordan eliteskoler i disse dager blir tatt med buksa på knærne, og det er vel innvandringen som har skyld for den saken og ... Endret 23. april 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Det er vel ingen som har forsket på det fordi det ikke er politisk korrekt, men det er min og mange andres erfaring at innvandrerbarn ikke bare oftere er mobbeoffere, men at de også oftere er mobbere.Av all kriminaliteten i Oslo så var det vel slik for noen år siden at 250ish ungdommer, de fleste innvandrere, stod for en majoritet av den alvorlige kriminaliteten? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Det er forsket på gjengmentalitet blant innvandrere, og resultatene viste at mentaliteten kom fra vestlig kultur, spesielt usa. At de oftere blir mobben og ikke offeret har jeg ikke sett forskning som sa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå