Gå til innhold

Masseslagsmål ved Linderud skole i Oslo

Anbefalte innlegg

Våre framtidige rakettforskere og skattebetalere er godt i gang med å integrere seg i det norske samfunn og er så å si klare til å avlaste samfunnet og eldrebølgen vi går imot.

For en løgn det var, og folk tror enda dette flerkulturelle samfunnet kommer til å "fungere av seg selv".

"Personer som var vitner til hendelsen meldte om at noen av ungdommene hadde både kniv og elektrosjokkvåpen"

Lurer på hvor mange politikere som har ungene sine på den skolen :) eller kansje disse "ungdommene" leker litt for røft for ola nordmann og ungene hans ?

http://www.dagbladet.no/2016/04/08/nyheter/slagsmal/oslo/linderud_skole/43808887/

Men vi takler vell 30.000 (per år) som Erna sa :)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/erna-solberg-jeg-mener-vi-kan-mestre-aa-ta-imot-og-bosette-30-000-flyktninger-i-aaret/a/23653008/

Her er forresten en komentar fra noen som så seg nødt til å få barna sine vekk fra denne utopien av en multikultur-skole.

"Jeg så veldig godt at det faglige nivået ble temmelig dårlig, og det sosiale var egentlig ikke noe å skryte av det heller. Når norsk blir minoritetsspråket i friminuttene, blir det egentlig litt vanskelig"

Men lytter politikerne til hva folket har å si ?

Endret av geita_
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Når jeg vokste opp trente vi yngre oss opp på å banke opp norske soldater, og vi brukte gjerne det vi hadde for hånden

Intet spesielt egentlig

Lenke til kommentar

Segregering fører til mange problemer.

En mulig løsning som burde utredes er kontantutbetaling til norsk barn og foreldre som bosetter seg i et skole hvor nordmenn er minoritet.
Dette vil gjøre det mer attraktivt for nordmenn å å bosette seg her, noe lignende støtten som gis til folk som flytter langt nord i landet.
ca 80-90% nordmenn og 10-20% minoritet tror jeg vil gjøre det enklere for de nyankomne å lære seg språket her.

Det vil kan fungere bedre hvis de 80-90% nordmennene er andregenerasjons eller tredjegenerasjons innvandrere og flerspråklige.

Ingenting skjer under tvang, belønninger gis til de frivillige som ønsker å "verve" seg til prosjektet.

Dette vil gi god grobunn for integrasjon.
Samtidig bør det lages en integreringsplan for nyankomne med økonomiske insentiver for å gjennomføre planen. F.eks. en kontantutbetaling dersom de behersker språket til visse nivå.

Jeg vet ikke hva som er den beste løsningen, men jeg er overbevist om at vi har et stort forbedringspotensial og at forslag til andre løsninger må diskuteres og utredes.

Systemet i dag har jeg inntrykk av er styrt av amatører uten kompetanse. Nyankomne plasseres rundtom i landet men flytter til samme enklaver/ghettoer likevel. Ifølge NRK sendes barn på "skole" i hjemlandet (som er i krig) hvor de lærer Koranen og arabisk.
Jeg vet om mange som integreres men det er på grunn av helt andre faktorerer som myndighetene ikke kan ta æren for.

Samtidig må lovene tilpasses den nye virkelighet. Det norske system, helsevesen, trygd og rettsystem er ikke tilpasset en voldsom innstrømming av kriminelle lykkejegere.
Er du ettersøkt for kriminalitet i ditt hjemland så kan du bare kaste papirene dine og komme til Europa og nekte å avgi fingeravtrykk. Du slipper fengsel men får trygd og sosialhjelp livet ut istedenfor. Disse hullene og svakhetene i systemet må fylles igjen.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror heller vi må se på hvor alle sammen bor og sette et maks tak på hvor mange av forskjellige kulturer som kommer inn på hver skole , vi ser jo gang på gang at barn og unge er flokkdyr og at dette kan virke svært ødeleggende for de som blir utsatt for slike tanker.

Når det er sagt så kan jeg vel si at i det området jeg selv bor er muslimer en minoritet og det er en del problemer med mobbing og gruppevold mot disse , noe som har medført at flere elever har blitt utstengt eller flyttet til en annen skole.

Men nå har jo denne skolen også slitt med voldtekt av Norske elever av etnisk Norske elever og mye annet dritt.

Lenke til kommentar

Jeg tror heller vi må se på hvor alle sammen bor og sette et maks tak på hvor mange av forskjellige kulturer som kommer inn på hver skole , vi ser jo gang på gang at barn og unge er flokkdyr og at dette kan virke svært ødeleggende for de som blir utsatt for slike tanker.

Når det er sagt så kan jeg vel si at i det området jeg selv bor er muslimer en minoritet og det er en del problemer med mobbing og gruppevold mot disse , noe som har medført at flere elever har blitt utstengt eller flyttet til en annen skole.

Men nå har jo denne skolen også slitt med voldtekt av Norske elever av etnisk Norske elever og mye annet dritt.

Det er umulig, de kan ikke ta buss 2-3 timer til en skole fordi de som ligger nærmere er "fulle".

Men om det er mulig noen steder så vil det være en god idé der.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Det er umulig, de kan ikke ta buss 2-3 timer til en skole fordi de som ligger nærmere er "fulle".

Umulig er det ikke , flere av innvandrerne våre eier ikke leiligheter selv og da må heller kommunene ta ansvar og sørge for å flytte på de.

Og er det sånn at det kan ta tid for elevene å komme til skolen pga beliggenheten til de som eier bolig eller ikke leier kommunal bolig må vel disse vurdere en annen plass å bo om realiteten er en lengre busstur frem og tilbake til skolen for barna sine.

Lenke til kommentar

Umulig er det ikke , flere av innvandrerne våre eier ikke leiligheter selv og da må heller kommunene ta ansvar og sørge for å flytte på de.

Og er det sånn at det kan ta tid for elevene å komme til skolen pga beliggenheten til de som eier bolig eller ikke leier kommunal bolig må vel disse vurdere en annen plass å bo om realiteten er en lengre busstur frem og tilbake til skolen for barna sine.

Jeg tror det kunne fungert bra, jeg ser ingen grunn til å forsvare praksisen med å gjøre nordmenn til minoritet i flest mulig skoler.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg barn, men jeg skjønner godt karrièrepolitikere, blant annet AP toppene, som sender barna sine til dyre privatskoler for å slippe dette multikulturelle vaset. jeg hadde gjort akkurat det samme.

Siden politikere i Norge vasser i gryn... Vi er nok i samme båt og den flyter helt fint.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg barn, men jeg skjønner godt karrièrepolitikere, blant annet AP toppene, som sender barna sine til dyre privatskoler for å slippe dette multikulturelle vaset. jeg hadde gjort akkurat det samme.

Ja, om du husker tilbake til skoletiden så var det sjelden de smarteste som snakket høyest. Jeg har mindre og mindre tiltro til at de folkevalgte innehar nødvendig teknisk kompetanse til å utføre jobben sin på en god måte.

Heldigvis for dem har de råd til å kjøpe seg fri fra problemene de forårsaker :)

Lenke til kommentar

Det står da ingenting om innvandrere i den saken? masse slåsskamper var normalt i helgene når jeg var ung, nå skjer det aldri noe. og godt er det :)

Denne skolen er vel kjent for å være overrepresentert av innvandrere. Og ja, det var mere slåssing blant ungdom før, men nå sitter alle forran dataen og spiller Dota og CS:GO.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det står da ingenting om innvandrere i den saken? masse slåsskamper var normalt i helgene når jeg var ung, nå skjer det aldri noe. og godt er det :)

Slåsskampene blir mer brutale. Det er oftere våpen som kniver involvert. Migranter er også overrepresentert.

Det viser stor mangel på informasjon å si at det var verre før.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Slåsskampene blir mer brutale. Det er oftere våpen som kniver involvert. Migranter er også overrepresentert.

Ok, vis meg en statistikk som tilsier at det er mer masseslåsskamper i Haugesund nå enn for 10 år siden.

Lenke til kommentar

Ok, vis meg en statistikk som tilsier at det er mer masseslåsskamper i Haugesund nå enn for 10 år siden.
Har du noe statistikk på at det var verre før slik du påstår kanskje?

Jeg vet du ikke har det.

Men jeg kan finne statistikk som viser at blant annet masseslagsmål blir vanligere.

Deretter kan du skylde på alle andre årsaker enn innvandring.

Og så er vi tilbake til start :)

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet du ikke har det.

Men jeg kan finne statistikk som viser at blant annet masseslagsmål blir vanligere.

Nei, men jeg har i det minste empiri fra lokalnyhetene. 

Hva med å vise til det da? 

Lenke til kommentar

Jeg vet du ikke har det.

Du burde slå opp ordet empiri.

Tror du politiet har bevæpnet seg fordi samfunnet er blitt så mye tryggere?

Lenke til kommentar

Jeg vet du ikke har det.

Du burde slå opp ordet empiri.

Tror du politiet har bevæpnet seg fordi samfunnet er blitt så mye tryggere?

Nei det burde jeg ikke, det kan fint brukes i en slik sammenheng.

Fortsatt ikke noe statestikk nei. Du er flink må jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...