Ragnar Skj Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Kassaapparatet Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 flott bilde av en dessverre svunnen tid. Dette var noe annet enn kjøpesenter hysteriet det Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Nydelig maskin dette! Helt vidunderlig! Se hvor de pyntet da! ☺ Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Du må jo være steingammel....til og med jeg kan ikke huske det...men det kan være andre årsaker... Flott formidlet og dokumentert:-) Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Ikke mange av dem nå for tiden.....artig å se Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 flott bilde av en dessverre svunnen tid. Dette var noe annet enn kjøpesenter hysteriet det Det var da sosialt samvær var nesten like viktig som selve handelen. Takk for din kommentar. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Nydelig maskin dette! Helt vidunderlig! Se hvor de pyntet da! ☺ Hadde sans for design den gangen også. Takk for kommentar. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Du må jo være steingammel....til og med jeg kan ikke huske det...men det kan være andre årsaker... Flott formidlet og dokumentert:-) Så vidt jeg kan forstå er jeg noen år eldre enn deg. (Mange vil vel si det er gammelt). Men da skal du huske at det på den tid, i min barndom, fantes noen gamle landhandel-butikker på landsbygda, og det er derfra jeg kan huske slike kassaapparater. Det var jo svært enkelt å ta selve bildet. Det er vel mer det å vise kuriositeten som kan vekke litt oppmerksomhet. Takker i alle fall for din gode kommentar Pål. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Ikke mange av dem nå for tiden.....artig å se Hei Kjetil, og takk for din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Du må jo være steingammel....til og med jeg kan ikke huske det...men det kan være andre årsaker... Flott formidlet og dokumentert:-) Så vidt jeg kan forstå er jeg noen år eldre enn deg. (Mange vil vel si det er gammelt). Men da skal du huske at det på den tid, i min barndom, fantes noen gamle landhandel-butikker på landsbygda, og det er derfra jeg kan huske slike kassaapparater. Det var jo svært enkelt å ta selve bildet. Det er vel mer det å vise kuriositeten som kan vekke litt oppmerksomhet. Takker i alle fall for din gode kommentar Pål.Skj Joda, jeg er så gammel at jeg husker landhandlene, eller skipshandel som det ble kalt på mine barndomstrakter. Var bare kassa apparatet jeg ikke husket.... Kan huske vi kjøpte mel, kaffe etc. i løs vekt. Og så handla vi på bok. Fikk til og med levert melken på døra, i brune eller blanke flasker med folie til kork. Det var en trivelig tid.... Ang. alder, så spurte avkommet meg på en bursdag for noen år siden, tror jeg ble 46 eller 47, hvordan det føltes. Og ærlig som jeg er, svarte jeg at jeg ikke føler meg en dag yngre..... Synes nå uansett du er virkelig sprek og har et ungdommelig sinn, og ikke minst, du tør fremdeles å leke deg, i dette tilfellet i fotoverden. En flott bidragsyter er du! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Herlig med et tilbakeblikk på dette analoge kunstverket av et kassaapparat . I vår¨digitale verden er det meste forsvunnet : kassaapparatene ,telefonkioskene osv . De digitale versjonene er ikke i nærheten når et kommer til sjarm og håndtverk. Mvh Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Ikke akkurat slik, men jeg husker far min hadde et gammelt sølvblankt et stående på disken i sitt skomakerverksted, men uten toppopplysningen her. Hvor han fikk det fra og hvor det ble av det aner jeg ikke. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Herlig med et tilbakeblikk på dette analoge kunstverket av et kassaapparat . I vår¨digitale verden er det meste forsvunnet : kassaapparatene ,telefonkioskene osv . De digitale versjonene er ikke i nærheten når et kommer til sjarm og håndtverk. Mvh Alec Takk for kommentar ! Nei, de var ikke helt bak mål i gamle dager heller. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Ikke akkurat slik, men jeg husker far min hadde et gammelt sølvblankt et stående på disken i sitt skomakerverksted, men uten toppopplysningen her. Hvor han fikk det fra og hvor det ble av det aner jeg ikke. Roar Mener å huske at det ganske mange varianter. Vekker oppsikt der de stilles ut i dag gjør de. Skj Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Fint nostalgi bilde Ragnar M v h Leif Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Ett herlig nostalgisk motiv, med fravær av plastikk og elektronikk Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Flott apparatur. Her blir mynter og sedler behandlet med respekt. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Fint nostalgi bilde Ragnar M v h Leif Takker Leif ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Ett herlig nostalgisk motiv, med fravær av plastikk og elektronikk Mvh. Rolf Må knipse når en ser slike klenodier. Det er jo motivet mye mer enn det billedmessige som vekker oppsikt her. Takk for kommentaren ! Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg