Gå til innhold

Svensk politisjef uttrykker sympati for morder

Anbefalte innlegg

Men hvis han/hun trenger, og har krav på hjelp, så skal vi stille opp!! Men da nytter det ikke med fire vegger og en feltmadrass; da må det offentlige ha klart et skikkelig mottaksapparat med psykologer, leger og hva ellers som trengs.

Går utifra at du med din lommebok skal betale for psykologens, legene og hva enn det er dette stakkars mennesket behøver.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Absolutt! Det skal du også, gjennom skatteseddelen. Hva er vel bedre bruk av skattepenger for først å hjelpe noen - og så få dem ut i arbeid så de også kan bidra med skatt? :)

Ja denne morderen som gliser rått i retten i skadefryd over volden han har utført kommer sikkert til å bli et skikkelig arbeidsjern etter et par timer hos psykologen.

Venstresidens naivitet har ingen bunn.

Lenke til kommentar

Ja denne morderen som gliser rått i retten i skadefryd over volden han har utført kommer sikkert til å bli et skikkelig arbeidsjern etter et par timer hos psykologen.

Venstresidens naivitet har ingen bunn.

Det har ingenting med venstre- eller høyreside å gjøre. Så vidt meg bekjent er begge politiske sider for å hjelpe flyktninger og asylsøkere som sliter mentalt. 

Skal vi ha en diskusjon, Wubwub, hadde det vært fint med faktiske argumenter og ikke skoledebatt-sjargongen med dårlige forsøk på latterliggjøring hele tiden. :)

For meg så ligger det en grunnleggende tro på mennesket til bunn. At mennesker ikke er onde eller gode, men opererer innenfor de rammene de opplever at eksisterer. Hvis et menneske er så sykt at det ikke klarer å ta riktige valg, så trenger det mennesket behandling. Ja, straff når det har blitt begått lovbrudd, men også behandling for å sørge for at det ikke skjer igjen. 

Lenke til kommentar

Absolutt! Det skal du også, gjennom skatteseddelen. Hva er vel bedre bruk av skattepenger for først å hjelpe noen - og så få dem ut i arbeid så de også kan bidra med skatt? :)

Nei det finnes nok knapt bedre ting å bruke skattepengene på enn voldtekt og drapsmenn fra u-land..

Helt topp.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

De fleste økonomer i Norge er keynesianere og det manifesterer seg i at de fleste nordmenn tror verdier blir skapt når man betaler for voldtektsmenn og drapsmenn rehab, når man betaler for narkmanes rehab, når hele japan må ut i arbeid for å rydde etter ett jordskjelv og når blitzhusets menige tar til gatene for å knuse glass. Keynes lærde ser ikke at ødeleggelse er negativt. Klart, glassmesteren er glad når kjøpmannen må kjøpe nytt glass, klart det får folk i arbeid, men om ingen hadde ødelagt glasset hos kjøpmannen til å begynne med kunne kjøpmannen kjøpt seg dress, reist på ferie, utvidet butikken, ansatt flere og mange mange andre ting. Dette er verdier som man aldri ser som går tapt fordi man må erstatte ødeleggelser. Det er ikke ett vanskelig konsept at ødeleggelse ikke er bra for hverken økonomien eller den det gjelder.

Lenke til kommentar

Thirotkin2; var den rettet mot meg? Jeg er ikke økonom, og heller ikke sosialdemokrat, så jeg kan ikke så mye om Keynes. 

misantrhope: Jeg har ikke noe behov for å "importere" mennesker, men derimot å hjelpe. Iallfall i Syria, hvor Norge gjennom NATO er delaktig i hvor usannsynlig til helvete det har gått. Det samme gjelder Libya, Afghanistan og andre land Norge har bomba. Det er vår plikt å hjelpe de som har det verre enn oss, spesielt hvis noe av det er vår "feil". 

Lenke til kommentar

Thirotkin2; var den rettet mot meg? Jeg er ikke økonom, og heller ikke sosialdemokrat, så jeg kan ikke så mye om Keynes. 

Keynes tror på unaturlig økonomisk stimuli og i Norge utdannes økonomer i keynes lære. Dette inkluderer pengetrykking og reguleringer. I ditt tilfelle er det pengene som må til for å rehabilitere en voldelig person som da ikke kan benyttes på andre ting. Dermed er det en negativ for økonomien, noe keynes hærskare er rivende uenig i.

Sheasy vet ikke hva økonomi er så han er ikke i godt selskap.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe behov for å "importere" mennesker, men derimot å hjelpe. Iallfall i Syria, hvor Norge gjennom NATO er delaktig i hvor usannsynlig til helvete det har gått.

Du hjelper ingen når du bringer dem hit. Du fucker opp livene til asylanten, til de som bor her allerede, flyktningene inne i og rundt Syria som trenger hjelp, planeten, og til og med fremtidige generasjoner.

Hvordan mener du NATO er delaktig i det som har skjedd og skjer i Syria?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...