Gå til innhold

ATI radeon 9200 skjerm + tv,divx vises ikke på tv

knutinh

Anbefalte innlegg

har akkurat innstallert et radeo 9200 kort m ATI drivere og utilities. Jeg får til å vise bilde på monitor og tv samtidig, men når jeg kjører mediaplayer er selve filmen bare svart på tv-en, mens monitoren viser filmen korrekt.... Noen som vet hva jeg gjør galt?

på forhånd takk

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet med et R9700 np og har ikke funnet noen løsning for å se film på begge skjermer samtidig. Dersom du nøyer deg med å enten bruke kun skjerm eller kun TV, vil du kunne se divx eller annen film ved å endre oppstilling slik at bildet bare vises på én skjerm om gangen.

Lenke til kommentar

Mediaplayer (og sikkert andre) bruker overlay for å vise video. Denne fungerer (vanligvis) kun på primary display, som vanligvis er crt/lcd skjerm. For å få filmen på tv, må du sette tv til å være primary display. Det gjøres som regel her: Display properties -> advanced -> display. Marker tv og velg primary display (e.l.).

Lenke til kommentar

Gå inn i Display properties -> Advanced -> Overlay -> Clone Mode Options og sett Overlay Display Mode til Theater Mode. Da vil TV'en vise _bare_ filmen, og monitoren vise hele mediaplayer, med film og det hele.

Undertekster vil ikke bli med på TV'en med mediaplayer siden de blir lagt på som text. Men hvis du bruker VobSub i tillegg legges teksten på filmen, så du vil se undertekstene på tv'en også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...