tilstad Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 For å sette ting litt i perspektiv her...Når jeg startet min spede surfing, var det med en commodore 64 med et 1200 bauds modem(mener det var det). Dette var vel i 84-85 og jeg hadde ihvertfall aldri hørt om noe internett, så om det eksisterte eller ikke aner jeg ikke. Men jeg brukte det til å kommunisere med skolekamerater som hadde det samme oppsettet. De bodde da rimelig i nærheten, ihvertfall som oftest i den samme kommunen og vi var da pålogga ifra Fredag klokka 17:00 til Mandag klokka 08:00. Ellers 17:00 på hverdager til 08:00 dagen etter. Og dette kostet 1!! Krone! jeg tuller ikke nå...det var 1 tellerskritt om man brukte telefonen lokalt på disse klokkeslettene. Og Telenor hevder at de har satt ned Lokaltakstene? Åpen linje var også en tidlig form for kontakttelefon...10-12 stykker på engang i ditt lokalmiljø...1 tellersktitt etter klokka 17:00. Hva er prisen på sånt idag? 25,80 pr 15 sek?? Det er vel egentlig ikke noe poeng i å skulle legge til hva jeg føler for Telenor. Det har blitt godt uttrykt av andre her allerede. Men jeg vil påpeke at i tidligere år, når man skulle ha seg et telefon abbonnement, måtte man "låne" Telenor penger, mener det var 1000-1500 kr på -60 tallet, for at de skulle ha råd til å bygge opp infrastrukturen. Noen som noen gang fikk igjen disse? Var store summer det der på den tiden. Sånn jeg ser det har det Norske folk betalt for telenettet ved at det var Statlig, oss, og ved at det etterhvert faktisk ble nedbetalt og i tillegg begynte å tjene penger. Så logikken i at vi nå skal synes at det er ok å rævkjøre oss selv, det skjønner jeg ikke helt. Jeg aner meg en fremtid, utviklet av det Norske folk, uten Telenor. Mennesker er ikke dumme, og i særdeleshet ikke det Norske folk. De som ønsker å fortsette å tro det, de må forberede seg på en radikal forandring. _________________ _________________ AMD XP1700+ @ 1681 /XP2000+ Soltek SL-75 DRV-2 ,302Mhz Fsb 256Mb TwinMos, S4 32Mb 80Gb Wd Caviar Windoze Xp pro Sony 16XCdbrenner [ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-02-26 11:39 ] Lenke til kommentar
Handlekurv Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Gi rem inn nå broder, kunne ikke sagt det bedre selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå