Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg uvel. Hva faen er galt?

hva_faen

Anbefalte innlegg

Hei

Litt info om meg først for å få et klarere bilde av situasjonen min:

Mann 27år / ikke feit / Drikker ikke / røyker ikke / ikke drugs / ikke fastfood / litt trening

Jeg er ikke ofte syk, og har ikke vært hos legen siden jeg var rundt 12 år med lungebetennelse. Så jeg går kun til lege når jeg vet noe ikke er som det skal.

Den siste uken har jeg følt meg uvell. Føler meg jævlig varm i huet hele tiden, får litt frysninger innimellom og sliter med å sove pga ekstrem varmefølelse med en gang jeg legger meg ned.

Utenom disse symptomene som startet på søndag, har jeg også merket at urinering kommer i "to doser" nå og har gjort det en liten stund uten at jeg kan huske hvor lenge. Men først kommer det ut som vanlig, og så er det alltid litt til som må presses ekstra for å få ut, vet heller ikke om dette har sammenheng med det jeg har denne uka. Utenom at det må presses litt ekstra for å få ut alt, virker det som lukt og farge etc er som normalt.

Tempraturen på rommet jeg sitter i mesteparten av dagen er på 25-27grader. Når jeg skal sove er tempraturen nede på 21-22 grader, har ikke vært noe problem å sove før denne uken. Men hver dag nå så har jeg kun fått sovet ca. 2 timer hver natt. Med en gang jeg legger meg føler jeg meg jævlig varm og blir lys våken. I natt la jeg meg 1, sovna rundt 2 og våkna med kaldsvette rundt 4. Dette er første natt jeg har våkna opp med kaldsvette.

Alt startet på søndags formiddag da det var akkurat som noen slo på en bryter at jeg kjente noe skjedde i kroppen. Så jeg gikk til legen på mandag å tok CRP, blodtrykk og temperatur, alt det var som det skulle. De målte 37.5 i panna mi, selv om jeg følte meg mye varmere enn normalt. De sendte meg deretter hjem og sa jeg måtte komme tilbake om det ble verre...

Ingenting endret seg, så jeg gikk tilbake igår og fikk tatt en blodprøve. Så nå venter jeg jo egentlig på svar fra den.

Er det mulig jeg har fått blodforgfitning (sepsis)?

Jeg har bl.a en katt jeg pleier å klappe\stryke med beina mine (barbeint), av og til blir den litt for ivrig å vil leke med klør ute som fører til en del skrapesår på føttene mine, men det har ikke ført til noe problem tidligere. Men kanskje det som har skjedd nå? Selv om alle skrapene ser normale ut, jeg vet ikke...

Rundt midten av februar klarte jeg å nesten klore av en føflekk på ryggen, den hang halveis på så jeg bare satt på et plaster og lot den gro til igjen. Den ser ut som før og det er ingen synlige merker elns rundt den.

Etter dette har jeg hatt noe jeg tolket som en liten feber 1 gang i uken ca. Men vet jo ikke om det er relatert. Dette var min første tanke da jeg dro til legen på mandagen, men de mente på det ville vært synlig "merker ved inngangen" altså rundt følekken da? Så det var sikkert ikke en infeksjon i blodet mente de på.

TLDR: Uvell en uke,

symptomer morgen: varm i hue, frysninger, kalde føtter og hender.

Symptomer dagtid: varm i hue og kalde hender.

Symptomer når jeg legger meg: Hele kroppen blir ekstremt varm og lys våken selv med kun 2 timer søvn hver natt.

Er det noen som har noen formeninger om hva som kan være galt med meg basert på disse symptomene, så jeg slipper å bekymre meg hele helga?

Kan man egentlig få antibiotika før de vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ærlig så syntes jeg dette høres ut som kreft med full spredning. Hadde jeg vært deg ville jeg absolutt vært bekymret. 

Kan være en god ide å presse fastlegen din for en solid og omfattende utredning for sånn som du har det nå , skal man ikke ha det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sannsynligvis har du dratt på deg en virusinfeksjon, type forkjølelse/influensa - det er et par i omløp. I så fall ikke stort å gjøre med det; antibiotika tar ikke virus. Dog - dette er akkurat grunnen til at man har (fast-)leger.

Lenke til kommentar

Helt ærlig så syntes jeg dette høres ut som kreft med full spredning. Hadde jeg vært deg ville jeg absolutt vært bekymret. 

Kan være en god ide å presse fastlegen din for en solid og omfattende utredning for sånn som du har det nå , skal man ikke ha det. 

For noe jævla tull. Om du ikke har noe seriøst å komme med kan du veldig gjerne ikke poste noe. Pass på hva du poster.

Lenke til kommentar

For noe jævla tull. Om du ikke har noe seriøst å komme med kan du veldig gjerne ikke poste noe. Pass på hva du poster.

Tull? Det han beskriver er symptomer på en rekke kreft lidelser. Antar at du ikke kan så mye om kreft siden du er så bombastisk i uttalelsene dine.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg reagerer er fordi jeg hadde en kompis en gang som helt ut av det blå begynte klage over frysninger, kalde føtter, søvn problemer, våkne om natten nedrendt av svette, varmt hode og kalde hender.

Vi gutta trodde han bare søt å klagde og at han hadde blitt en hypokonder. Han løp ned legekontoret å tok noen tester som ikke fant noe svar.

6 måneder var han død - av kreft.

Jeg leser at trådstarter viser til de samme symptomene så dette må man ta på alvor. Hvordan kan du sitte der å si at helseproblemene hans er tull? Helt utrolig. Dette ligner ikke grisen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du må bruke to poster på å svare men ok.

Svar til din første post: Jo, eg kan en hel del om kreft. Dessverre. Og det han beskriver kan også være symptomer på mange ting, noe så lite som vitamin mangel kan være svar på enkelt ting.

Svar til din andre post: Sitter eg her og sier hans helseproblemer er tull? Nei, eg sitter her og sier at innlegget ditt er tull. Les gjennom ting før du svarer.

Og han kompisen din fikk tatt tester, som ikke fant noe svar, og 6mnd senere var han død..av kreft? I call bullshitt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor du må bruke to poster på å svare men ok.

Svar til din første post: Jo, eg kan en hel del om kreft. Dessverre. Og det han beskriver kan også være symptomer på mange ting, noe så lite som vitamin mangel kan være svar på enkelt ting.

Svar til din andre post: Sitter eg her og sier hans helseproblemer er tull? Nei, eg sitter her og sier at innlegget ditt er tull. Les gjennom ting før du svarer.

Og han kompisen din fikk tatt tester, som ikke fant noe svar, og 6mnd senere var han død..av kreft? I call bullshitt.

Er du seriøs? Er du klar over hvor mange som dør av kreft som har løpt ned legekontoret uten at legen skjønte at det dreide seg om kreft? 

Min onkel ble brått syk og han løpte ned legekontoret og det ble tatt prøver på prøver men de fant ikke ut hva som var galt før han døde. Og obuksjonsrapporten viste til kreft.

Jeg syntes du har en arrogant og bedrevitende holdning til trådstarters spørsmål. Helse problemer skal man ta på alvor. Dette er ikke tull så jeg syntes du bør følge ditt eget råd om å passe deg om hva du poster.

Svarene dine i tråden her er potensielt livsfarlige. Man skal lytte etter kroppens signaler.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar

Er du seriøs? Er du klar over hvor mange som dør av kreft som har løpt ned legekontoret uten at legen skjønte at det dreide seg om kreft? 

Min onkel ble brått syk og han løpte ned legekontoret og det ble tatt prøver på prøver men de fant ikke ut hva som var galt før han døde. Og obuksjonsrapporten viste til kreft.

Jeg syntes du har en arrogant og bedrevitende holdning til trådstarters spørsmål. Helse problemer skal man ta på alvor. Dette er ikke tull så jeg syntes du bør følge ditt eget råd om å passe deg om hva du poster.

Svarene dine i tråden her er potensielt livsfarlige. Man skal lytte etter kroppens signaler.

Om eg er seriøs? Ja eg er seriøs. Men om en skal male fanden på veggen og virkelig ødelegge noens psyke på ett anonymt forum så gjør du en god jobb i henhold til TS med disse latterlige svarene dine.

Hva som skjedde med din onkel aner eg ikke, det du sier kan være tull fra ende til annen. Ikke første gang noen lyver på seg ting for å vinne en diskusjon på ett forum. Smålig ja, men sånn er enkelte.

Eg har hverken en arrogant eller bedrevitende holdning. Om noen har det i denne tråden så er det jo deg, med mindre du ikke evner å lese dine egne innlegg. Eg har ikke sagt at fyren skal overse alle symptomene, men eg går ikke ut og bastant påstår at dette høres ut som kreft med spredning, som du gjør. Så arrogant og bedrevitende passer deg bedre enn meg.

Svarene mine er livsfarlige? Er det det at eg tar til motmæle mot deg som er det farlige her da? For eg har ikke gitt råd hverken for eller imot til TS. 

Bør h*n gå til legen? Ja. 

Kan du som sitter her eller noen andre påstå at dette er kreft med spredning? Nei.

Så skjerp deg.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Om eg er seriøs? Ja eg er seriøs. Men om en skal male fanden på veggen og virkelig ødelegge noens psyke på ett anonymt forum så gjør du en god jobb i henhold til TS med disse latterlige svarene dine.

Hva som skjedde med din onkel aner eg ikke, det du sier kan være tull fra ende til annen. Ikke første gang noen lyver på seg ting for å vinne en diskusjon på ett forum. Smålig ja, men sånn er enkelte.

Eg har hverken en arrogant eller bedrevitende holdning. Om noen har det i denne tråden så er det jo deg, med mindre du ikke evner å lese dine egne innlegg. Eg har ikke sagt at fyren skal overse alle symptomene, men eg går ikke ut og bastant påstår at dette høres ut som kreft med spredning, som du gjør. Så arrogant og bedrevitende passer deg bedre enn meg.

Svarene mine er livsfarlige? Er det det at eg tar til motmæle mot deg som er det farlige her da? For eg har ikke gitt råd hverken for eller imot til TS. 

Kan du som sitter her eller noen andre påstå at dette er kreft med spredning? Nei.

Så skjerp deg.

Slutt å gjør deg til.

TS er i en vanskelig situasjon med en rekke helseplager som jeg råder han til å ta på alvor. 

Dette er ikke den rette plassen for deg å slåss mot meg. Jeg er ikke født igår, jeg ser at du benytter deg av denne anledningen til å skape konflikt med meg av en eller annen syk grunn.

Men tråden her handler ikke om meg, men om trådstarter og hans problematikk. 

Det er leit at du driter i at min onkel døde av kreft, men som sagt : Vil du angripe meg så kan du ta dette på PM istedenfor å avspore denne tråden med hat. 

Alt jeg ønsker i tråden her er trådstarters vel og ve. 

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på om du lever nå. Hallo, er du der fortsatt??

Ellers er det fryktelig vanskelig å diagnostisere her på forumet.

Hehe :dremel: 

Holder ut enda ja.

Takk for alle svarene. Dere trenger ikke krangle for min del, men det er jo underholdende da :tease:

Jeg hadde også en onkel og en bestefar som strøyk med av kreft, så jeg er klar over at det kan være et alternativ, men må jo håpe på det beste.

Jeg er egentlig mest interresert i å bare finne ut av hva det er, da jeg syntes det er ganske fasinerende at det i 2016 skal være så vanskelig. Og jeg hater og ikke vite hvorfor ting er som de er.

Lenke til kommentar

Den siste uken har jeg følt meg uvell. Føler meg jævlig varm i huet hele tiden, får litt frysninger innimellom og sliter med å sove pga ekstrem varmefølelse med en gang jeg legger meg ned.

​Som foreslått av DJN, ligner din beskrivelse på en virusinfeksjon. Slike infeksjoner kan være i 9-12 dager.

Utenom disse symptomene som startet på søndag, har jeg også merket at urinering kommer i "to doser" nå og har gjort det en liten stund uten at jeg kan huske hvor lenge. Men først kommer det ut som vanlig, og så er det alltid litt til som må presses ekstra for å få ut, vet heller ikke om dette har sammenheng med det jeg har denne uka. Utenom at det må presses litt ekstra for å få ut alt, virker det som lukt og farge etc er som normalt.

​Helt sikkert en tilfeldighet. Skjer det samme hvis du sitter ner og tisser?

Tempraturen på rommet jeg sitter i mesteparten av dagen er på 25-27grader. Når jeg skal sove er tempraturen nede på 21-22 grader, har ikke vært noe problem å sove før denne uken. Men hver dag nå så har jeg kun fått sovet ca. 2 timer hver natt. Med en gang jeg legger meg føler jeg meg jævlig varm og blir lys våken. I natt la jeg meg 1, sovna rundt 2 og våkna med kaldsvette rundt 4. Dette er første natt jeg har våkna opp med kaldsvette.

Smak og behag, men folk flest sover best når temperaturen er 16-18 grader.

Alt startet på søndags formiddag da det var akkurat som noen slo på en bryter at jeg kjente noe skjedde i kroppen. Så jeg gikk til legen på mandag å tok CRP, blodtrykk og temperatur, alt det var som det skulle. De målte 37.5 i panna mi, selv om jeg følte meg mye varmere enn normalt. De sendte meg deretter hjem og sa jeg måtte komme tilbake om det ble verre...

..​Forsterker misstanken om en virusinfeksjon, noe man ikke ser på CRP.

Mulig, ja. Sannsynlig, nei

Jeg har bl.a en katt jeg pleier å klappe\stryke med beina mine (barbeint), av og til blir den litt for ivrig å vil leke med klør ute som fører til en del skrapesår på føttene mine, men det har ikke ført til noe problem tidligere. Men kanskje det som har skjedd nå? Selv om alle skrapene ser normale ut, jeg vet ikke...

Ikke umulig, men da ville du sannsynlig ha sett tydeligere infeksjonstegn rundt eventuelle sår.

Rundt midten av februar klarte jeg å nesten klore av en føflekk på ryggen, den hang halveis på så jeg bare satt på et plaster og lot den gro til igjen. Den ser ut som før og det er ingen synlige merker elns rundt den.

Sannsynlig ikke noen sammenheng.

Etter dette har jeg hatt noe jeg tolket som en liten feber 1 gang i uken ca. Men vet jo ikke om det er relatert. Dette var min første tanke da jeg dro til legen på mandagen, men de mente på det ville vært synlig "merker ved inngangen" altså rundt følekken da? Så det var sikkert ikke en infeksjon i blodet mente de på.

En utvidet blodprøve vil gi svar på en rekke ting. Du kan ha andre mangellidelser som kan gi de symptomer du beskriver, og/eller så mye annet.

Det er jo selvfølgelig legen som gir deg de riktige svarere. Helsepersonell vil basert på din beskrivelse aldri med det første foreslå at du har kreft i full blomst.

God bedring

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på om du lever nå. Hallo, er du der fortsatt??

Ellers er det fryktelig vanskelig å diagnostisere her på forumet.

Hehe :dremel:

Holder ut enda ja.

Takk for alle svarene. Dere trenger ikke krangle for min del, men det er jo underholdende da :tease:

Jeg hadde også en onkel og en bestefar som strøyk med av kreft, så jeg er klar over at det kan være et alternativ, men må jo håpe på det beste.

Jeg er egentlig mest interresert i å bare finne ut av hva det er, da jeg syntes det er ganske fasinerende at det i 2016 skal være så vanskelig. Og jeg hater og ikke vite hvorfor ting er som de er.

Jeg lever med kreft , faktisk hjernesvulst og bare for å påpeke det så var symptomene av en annen art enn du har. 

Jeg ble operert for ondartet hjernesvulst i 2010 og skal muligens inn enten til sommeren eller før julen for å fjerne restsvulsten som er der da den har begynt å vokse litt igjen , men akkurat nå ser det "greit ut".

Mine symptomer på den tiden var :

*Migrene som dukket opp fra tid til annen.

*Kvalme om morgenen etter å ha spist mat.

*Etter hvert litt stamming og diverse skrivefeil.

Personlig tenker jeg at dette kan være noe så enkelt som kanskje problemer med stoffskifte , kanskje noe virus eller bakterielt som kroppen din jobber med men dukker ikke opp på CRP eller noe annet. Mitt beste tips til deg er at du slapper av og fokuserer på positive ting da det ikke er bra for helsen din å tenke for mye på det ene eller det andre ( jepp, har vært der selv og det suger virkelig ).

Sånn sett bør du slappe av og finne noe annet du kan fokusere på, da snur ting litt kjappere og er du virkelig syk vil symptomene ikke forsvinne automatisk , men du må på død og liv ikke "lete " etter symptomer for da skal jeg love deg at du finner dem....

Lenke til kommentar

Så skjerp deg.

Føler du deg like lur nå som diskusjon.no moderator har sagt at trådstarters kreft symptomer ligner på hans symptomer?

Føler deg kanskje litt teit nå når du tenker deg om , siden du har brukt en personlig feide for å sverte meg på bekostning av et menneske som lider?

Om du eier skam så burde du skamme deg. Kreft og lidelse er ikke noe man tuller om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...