Redaksjonen. Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Rapporten er klar.Ptil om COSL-dødsulykken: To alvorlige regelbrudd Lenke til kommentar
eksepsjonell Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Noe mer info om hvor negativt "airgap'n" var og hva som er standard? Etter det jeg har lest så ble COSLInnovator bygd i 2011. I de siste årene har jo havnivået steget et par millimeter. Så lite som det er så har det fortsatt betydning til hvor høye bølgene blir. Kan det hende at riggen egentlig hadde akseptabelt airgap da den først ble bygd men som etterhvert ble mindre som årene gikk? **Til de som er vitende om sånne ting så beklager jeg om min kommentar virker ignorant. Jeg prøver bare å forstå mer om saken. Endret 11. april 2016 av eksepsjonell Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Noe mer info om hvor negativt "airgap'n" var og hva som er standard? Etter det jeg har lest så ble COSLInnovator bygd i 2011. I de siste årene har jo havnivået steget et par millimeter. Så lite som det er så har det fortsatt betydning til hvor høye bølgene blir. Kan det hende at riggen egentlig hadde akseptabelt airgap da den først ble bygd men som etterhvert ble mindre som årene gikk? **Til de som er vitende om sånne ting så beklager jeg om min kommentar virker ignorant. Jeg prøver bare å forstå mer om saken. "I de siste årene har jo havnivået steget et par millimeter. Så lite som det er så har det fortsatt betydning til hvor høye bølgene blir." Dette er ikke en konstruksjon som står fast på bunnen, og flytende plattformer er ikke påvirket av havnivåstigningen. Lenke til kommentar
eksepsjonell Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Noe mer info om hvor negativt "airgap'n" var og hva som er standard? Etter det jeg har lest så ble COSLInnovator bygd i 2011. I de siste årene har jo havnivået steget et par millimeter. Så lite som det er så har det fortsatt betydning til hvor høye bølgene blir. Kan det hende at riggen egentlig hadde akseptabelt airgap da den først ble bygd men som etterhvert ble mindre som årene gikk? **Til de som er vitende om sånne ting så beklager jeg om min kommentar virker ignorant. Jeg prøver bare å forstå mer om saken. "I de siste årene har jo havnivået steget et par millimeter. Så lite som det er så har det fortsatt betydning til hvor høye bølgene blir." Dette er ikke en konstruksjon som står fast på bunnen, og flytende plattformer er ikke påvirket av havnivåstigningen. Men den blir fortsatt påvirket av høyden på bølgene, eller? Men kanskje det ikke har noe betydning om høyden ikke er mye høyere enn til vanlig. Takk for svar forresten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå