zeebra Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 http://e24.no/makro-og-politikk/oslo-kommune-kjoeper-boliger-paa-vestkanten-for-flyktningene/23654817 Eller er det kun for utlendinger og ikke nordmenn? Nordmenn må kjøpe overprisede boliger mens innvandrere bor gratis? 6 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Om ja, så tar jeg gjerne en gratis bolig i Trondheim eller Bergen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Kommunale boliger er ikke kun for asylsøkere. Kommunale boliger er ikke gratis. 6 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Hvorfor vestkanten? Kan de heller ikke ta et billigere alternativ? Øst\ nordli delen av lillestrøm? Da det er ganske idiotisk å sløse skattebetalerens penger på denne måten.De kunne kjøpt bolig i sverige eller uten for storby. Kommunale boliger er ikke kun for asylsøkere. Kommunale boliger er ikke gratis. Kommunale boliger er nok for de som trenger det. Har du full lønn tviler jeg ikke på man får det med mindre man har særlig grunn, kan være alt fra trygdeordninger ikke gir nok lønn å dekke kostnanden. Eller man er rullestolbruker\blind eller trenger tilrettelegging av bolig, da kan man søke om bistand for konstander rundt dette. Selv for de spørs om får kommunale bolig. Særlig for de som ikke har råd å leie\kjøpe hus selv. Det er ganske stor del av befolkningen i dag. over 80% av de under 30 år har ikke råd til egen bolig. Med mindre de tar opp lån eller får hjelp fra foreldrene. Ferreste tjener mellom 500 000 kr og 1 milion kr året. Er man 2 personer som har den lønnen er det fult mulig å skaffe seg bolig selv. Ofte er det vanlig å ha gjennomsnitt lønn mellom 250 000- 100 000 hvis man er under 25 år. Da mange går på høyskole\universitet. Endret 8. april 2016 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 http://e24.no/makro-og-politikk/oslo-kommune-kjoeper-boliger-paa-vestkanten-for-flyktningene/23654817 Eller er det kun for utlendinger og ikke nordmenn? Nordmenn må kjøpe overprisede boliger mens innvandrere bor gratis? Du kan bo gratis hos foreldrene dine. 4 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 (endret) http://e24.no/makro-og-politikk/oslo-kommune-kjoeper-boliger-paa-vestkanten-for-flyktningene/23654817 Eller er det kun for utlendinger og ikke nordmenn? Nordmenn må kjøpe overprisede boliger mens innvandrere bor gratis? Du kan bo gratis hos foreldrene dine. Nei. Jeg vil bo gratis i Trondheim eller Bergen. Helst midt i sentrum. Bryggen i Bergen f.eks. Eller hvis staten kjøper opp et eller annnet lite slott eller gigantvilla, så kan jeg bo der også altså. Ikke noe problem det. Endret 8. april 2016 av zeebra 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Hvorfor vestkanten? Kan de heller ikke ta et billigere alternativ? Øst\ nordli delen av lillestrøm? Da det er ganske idiotisk å sløse skattebetalerens penger på denne måten.De kunne kjøpt bolig i sverige eller uten for storby. Eller Tyrkia, eller Libanon, eller Jordan. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Kommunale boliger er ikke kun for asylsøkere. Kommunale boliger er ikke gratis. Nei, selvfølgelig er de ikke det. Det er jo nordmenn som må betale for disse. Men for de boende blir det gratis. I tillegg får de mat og lommepenger. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Kommunale boliger er nok for de som trenger det. Har du full lønn tviler jeg ikke på man får det med mindre man har særlig grunn, kan være alt fra trygdeordninger ikke gir nok lønn å dekke kostnanden. Eller man er rullestolbruker\blind eller trenger tilrettelegging av bolig, da kan man søke om bistand for konstander rundt dette.Selv for de spørs om får kommunale bolig. Særlig for de som ikke har råd å leie\kjøpe hus selv. Det er ganske stor del av befolkningen i dag. over 80% av de under 30 år har ikke råd til egen bolig. Med mindre de tar opp lån eller får hjelp fra foreldrene. Kommunale boliger bør være reservert for nordmenn. Skal vi huse flyktninger siden vi absolutt skal knuse landene deres kan vi huse dem i Tyrkia eller andre ikke-Europeiske land. Det blir mye billigere. 2 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 http://e24.no/makro-og-politikk/oslo-kommune-kjoeper-boliger-paa-vestkanten-for-flyktningene/23654817 Eller er det kun for utlendinger og ikke nordmenn? Nordmenn må kjøpe overprisede boliger mens innvandrere bor gratis? Du kan bo gratis hos foreldrene dine. Nei. Jeg vil bro gratis i Trondheim eller Bergen. Helst midt i sentrum. Bryggen i Bergen f.eks. Eller hvis staten kjøper opp et eller annnet lite slott eller gigantvilla, så kan jeg bo der også altså. Ikke noe problem det. Hvis du vil ha samme deal som utlendingene flyktningene så tror jeg nok ikke du får velge selv, men du kan jo ha flaks. Er det også greit for deg at andre bestemmer hvem du skal bo med og hvor lenge du kan bli? 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Kan jeg også få gratis bolig? Ja, kan du ikke det? Bare å rusle ned på sosialen det. 1 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Du misunner altså flyktningene? Hvorfor stoppe ved komunalbolig? Vil du ikke også ha traumene? Et hjemland i borgerkrig? De døde familiemedlemmene? De knuste håpene og drømmene? Det meningsløse hatet de møter? De er griseheldige disse flyktningene. Noen har jo i tillegg pene klær og mobiltelefon.. Gåkke an.. 6 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Kommunale boliger er ikke kun for asylsøkere. Kommunale boliger er ikke gratis. Nei, selvfølgelig er de ikke det. Det er jo nordmenn som må betale for disse. Men for de boende blir det gratis. I tillegg får de mat og lommepenger. Hva er dette for noe sludder. Kan du ikke lese artikkelen? Hun opplyser at leieprisen er «gjengs leie», som ligger litt under markedsleie. Om ja, så tar jeg gjerne en gratis bolig i Trondheim eller Bergen. De kommunale boligene i Trondheim koster ca markedspris for beboeren. Hvorfor leier du ikke bare privat, så får du velge hvor du vil bo? Du kan ikke velge hvor du vil ha kommunal leilighet. Hvis det er sånn at du har lav inntekt kan du søke om bostøtte. Dette er uavhengig av om boligen er en kommunal bolig eller ikke. Endret 8. april 2016 av Emancipate 3 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Ja, om du står uten inntekt og inntektsmuligheter og ikke eier nåla i veggen så kommer Staten til å sørge for at også du har tak overhodet. 1 Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Du misunner altså flyktningene? Hvorfor stoppe ved komunalbolig? Vil du ikke også ha traumene? Et hjemland i borgerkrig? De døde familiemedlemmene? De knuste håpene og drømmene? Det meningsløse hatet de møter? De er griseheldige disse flyktningene. Noen har jo i tillegg pene klær og mobiltelefon.. Gåkke an.. Ingen misunner den pinen flyktningene går gjennom, men det er ingen grunn for at Nordmenn skal betale for disse. Hvor mange ganger må det gjentas? Vi har IKKE ansvar for Syria eller Syrere! De har ansvar for sitt eget liv og sin egen lykke. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Kommunale boliger er ikke kun for asylsøkere. Kommunale boliger er ikke gratis. Nei, selvfølgelig er de ikke det. Det er jo nordmenn som må betale for disse. Men for de boende blir det gratis. I tillegg får de mat og lommepenger. Hva er dette for noe sludder. Kan du ikke lese artikkelen?Hun opplyser at leieprisen er «gjengs leie», som ligger litt under markedsleie. Om ja, så tar jeg gjerne en gratis bolig i Trondheim eller Bergen. De kommunale boligene i Trondheim koster ca markedspris for beboeren. Hvorfor leier du ikke bare privat, så får du velge hvor du vil bo? Du kan ikke velge hvor du vil ha kommunal leilighet. Hvis det er sånn at du har lav inntekt kan du søke om bostøtte. Dette er uavhengig av om boligen er en kommunal bolig eller ikke. Jaha, hvor får asylsøkerne penger fra da? Jeg bryr meg ikke om kommunal bolig. Jeg vil bare ha gratis bolig på samme måte som asylsøkerne. Det er jo tross alt bedre å slippe å betale for boligen. Men dette er vel et privilegie forbehold innvandrere. Jeg har ikke lav inntekt. Jeg vil bare heller ha gratis bolig slik som innvandrerne får, siden landene våre er så sjenerøse. Jeg kan godt bo en annen plass også. F.eks i Paris eller en mer spennende plass enn Norge, så lenge jeg får det gratis. Kan jeg også få gratis bolig? Ja, kan du ikke det? Bare å rusle ned på sosialen det. Selv om man tjener egne penger? Du misunner altså flyktningene? Hvorfor stoppe ved komunalbolig? Vil du ikke også ha traumene? Et hjemland i borgerkrig? De døde familiemedlemmene? De knuste håpene og drømmene? Det meningsløse hatet de møter? De er griseheldige disse flyktningene. Noen har jo i tillegg pene klær og mobiltelefon.. Gåkke an.. Nei, i motsetning til Norske politikere er jeg imot krigene som har skapt hele denne situasjonen. Krigene vårt land også har vært involvert i. Så nei, jeg vil helst at alle skulle blitt spart disse traumene og at vi hadde unngått hele situasjonen. Men slik er det dessverre ikke når vi er koloni av USA. Hvis du vil ha samme deal som utlendingene flyktningene så tror jeg nok ikke du får velge selv, men du kan jo ha flaks. Er det også greit for deg at andre bestemmer hvem du skal bo med og hvor lenge du kan bli? Nei. Jeg vil bare at staten skal finansiere min bolig slik at jeg slipper det. Det hadde jo vært deilig. Da kunne jeg slappet av på samme måte som den priviligerte innvandrerklassen. Du misunner altså flyktningene? Hvorfor stoppe ved komunalbolig? Vil du ikke også ha traumene? Et hjemland i borgerkrig? De døde familiemedlemmene? De knuste håpene og drømmene? Det meningsløse hatet de møter? De er griseheldige disse flyktningene. Noen har jo i tillegg pene klær og mobiltelefon.. Gåkke an.. Ingen misunner den pinen flyktningene går gjennom, men det er ingen grunn for at Nordmenn skal betale for disse. Hvor mange ganger må det gjentas? Vi har IKKE ansvar for Syria eller Syrere! De har ansvar for sitt eget liv og sin egen lykke. Ja takk. Det er jo et av mine hovedpoeng med denne tråden. De kommer her å lever priviligerte liv på vår regning, mens nordmenn må slite seg gjennom hverdagen. Det henger ikke på greip, iallefall om man tar i betraktning alle nordmenn som faktisk lever i variabel grad av fattigdom (f.eks pensjonister). Endret 8. april 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Beklager du har feil hudfarge, du er hvit. 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Jeg har ganske mørkt hår. Jeg lurer på om jeg skal flytte tilbake til Norge som flyktning og late som jeg er fra Syria. Da får jeg jammen mye frihet og privilegier og blir finansiert av alle hardarbeidende nordmenn. En 10 år lang ferie for eksempel. Mvh, Sark 2 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Du misunner altså flyktningene? Hvorfor stoppe ved komunalbolig? Vil du ikke også ha traumene? Et hjemland i borgerkrig? De døde familiemedlemmene? De knuste håpene og drømmene? Det meningsløse hatet de møter? De er griseheldige disse flyktningene. Noen har jo i tillegg pene klær og mobiltelefon.. Gåkke an.. Nei, i motsetning til Norske politikere er jeg imot krigene som har skapt hele denne situasjonen. Krigene vårt land også har vært involvert i. Så nei, jeg vil helst at alle skulle blitt spart disse traumene og at vi hadde unngått hele situasjonen. Men slik er det dessverre ikke når vi er koloni av USA. Ja men sann, det forklarer jo det hele. Lykke til i debatten og takk for meg! Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Ja, stemmer. De fleste innvandrere til Norge og Europa de siste år kommer fra USA sine krigssoner og geopolitiske soner, Afghanistan, Iraq og Syria. Bare til å sjekke statistikken om du ikke tror meg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå