Mickey_OT Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Jeg lurte på om noen her har noen erfaringer med skjermkort med vannkjøling fra fabrikken - MSI Sea Hawk - Evga Hybrid Er eksempler på hva jeg tenker på, slik jeg ser det så er MSI Sea Hawk ute av produksjon, mens Corsair fremdeles selger det på hjemmesiden deres. Er det overpriset vissvass, eller en potesiell forlenging av ytelse slik at investeringen varer med tanke på overclocking. Er det noen andre som tilbyr fabrikkvannkjøling på sine 980 TI? Takk for innspill Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5683#kf Gigabyte har også et. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 8. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5683#kf Gigabyte har også et. Så på det... Ser ut til å være ute av produksjon da ifølge prisjakt er det kun proshop som har det på lager... påståelig da. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 8. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5683#kf Gigabyte har også et. Så på det... Ser ut til å være ute av produksjon da ifølge prisjakt er det kun proshop som har det på lager... påståelig da. Det hadde visst 2 stk hos Dustin Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Hovedgrunn til å vannkjøle 980ti er å dempe støy. Et 980ti på luft, klokker nesten like høyt som et på vann. Men vil skape atskillig mer viftestøy. Mange bruker headset når de spiller, og stenger dermed det meste av støy ute. Er du en av dem, vil slike AIO vannkjølte kort være en svært dyr investering i forhold til hva du får tilbake i ytelse. På den annen side så er jo disse ferdig vannkjølte kortene overklokket fra fabrikk, så om det er noe du er redd for å gjøre selv, så får du jo på sett og vis litt mer valuta for pengene. En annen ting som også kan være aktuelt å tenke på er gjensalgspris. Mange er svært skeptiske til å ha vannkjøling i PC, og det kan gjøre skjermkortet litt vanskelig å selge uten å tape mer enn nødvendig. Veldig mange som ikke er redd for vannkjøling, vil på den annen side allerede ha en custom vannkjølings loop i maskinen sin. Og vil ikke være interessert i å betale ekstra for en AIO vannkjøler som de uansett ikke skal bruke. En mellomting mellom fabrikkmonterte AIO vannkjølte skjermkort, og et fullt custom loop vannkjølings oppsett. Er å kjøpe en AIO kjøler separat. NZXT har sine Kraken kjølere som man får kjøpt skjermkorts braketter til. Med en slik kan du kjøpe et luftkjølt skjermkort, bytte ut originalkjøleren med AIO'en, og spare originalkjøleren til du skal selge kortet igjen. Når det så kommer nytt skjermkort i maskinen er det bare å kjøpe en ny brakett til det skjermkortet om ikke den gamle passer.. Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Det finnes og større luftkjølere til skjermkort, prolimatech, raijintek og aerocool f.eks. Skal ett kort vannkjøles mener jeg hele kortet bør få blokk, ikk bare gpu kjerne. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 8. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 CPUen min blir kjølet av en corsair hydro 100, så hovedsaklig viftestøy er fra 780, som er pittelitt overclocket. og den suser ganske så godt underload, men spiller med hodetelefoner. er litt corsair fanboy, så tror jeg kanksje hadde kjøpt en bracket og kjøler fra corsair. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Jeg har hørt mye dritt om Corsair Link sammen med Win10, så det orket jeg ikke gamble på. Gikk i stedet for en Kraken X61 til min CPU, og er i grunnen godt fornøyd med den. Programvaren CAM er litt treig å laste inn sammen med Windows, men ellers er det lite å klage på. Den har innebygd programvare som leser av sensorer på HK, CPU, og GPU, og man kan styre viftene etter temp eller load på disse som man vil selv, eller man kan la den styre basert på egen vanntemp. Den har også innebygd "fraps" som viser fps i overlay, sammen med load og minnebruk. Etter en spilløkt kan man se historisk fps som en kurve. Veldig kjekt når man skal justere detaljnivå i et spill. Ellers har EKWB en interessant løsning for de av oss som ikke orker dille med custom loops. Denne pluss denne vil være en ganske potent løsning. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Et godt argument for lukket vannkjøling eller køstom vannkjøling er stabil høy overklokk. Maxwell starter nedklokking allerede ved 70 grader. Der går første steg ned. Så holder man gpu under 70 grader uansett load, så er det best. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 37-38 grader etter flere timer med The Division. Orntli vannkjøling ftw Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 8. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Til og begynne med så var ikke corsair link kompatibelt med win 10, men det var med en gang win 10 kom. Nå funker det som bare det... og tilsynelatende de samme funksjonene som du beskriver. holder min I5 6600K på 4,6 GHZ 30 Idle og 60 load. men tenker at hvis man får en gpu som er vannkjølt at det bidrar til bedre inneklima i kabinetet. Den største synderen er nok GPU, som jeg har stilt inn afterburner vifteprofil til at det knapt skal bli 60 grader. men det joomer det litt. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. april 2016 Rapporter Del Skrevet 8. april 2016 Et godt argument for lukket vannkjøling eller køstom vannkjøling er stabil høy overklokk. Maxwell starter nedklokking allerede ved 70 grader. Der går første steg ned. Så holder man gpu under 70 grader uansett load, så er det best. Tja tjo. Når man først har gjort investeringen i custom loop hadde det jo vært for dumt om det ikke var noen ytelsesforbedring å kunne forvente seg. Og med 3 skjermkort som hos deg, er det jo nesten umulig å ikke ha custom loop uansett. Men å ramle ned fra 1500MHz til 1450 med ett 980ti er ikke akkurat verdens undergang. Tilsvarer vel et fall på rundt 3,5%. Dette kan jo endre seg drastisk med Pascal/Vega da. For alt vi vet så må de holdes under 40C for å få en grei overklokk, og plutselig er vannkjøling verdt sin vekt i ytelses gull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå