kralmli Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 I juli i fjor kjøpte jeg min aller første bil. En Audi a6 1.9 2000mod som i følge salgsannonsen hadde trillet 265400km. Da Statens Vegvesen kom med tjenesten som gjorde det mulig å sjekke om kilometerstand stemmer, sjekket jeg bare for å være sikker. Det viste seg at den hadde gått 295000 i 2014, altså omtrent 315000 da jeg kjøpte bilen. Da bestemte jeg meg for å ta kontakt med selger. Hans forklaring var at da han kjøpte den, fungerte ikke displayet som viser kilometerstand, og derfor visste han ikke sikkert hvor lang bilen hadde gått. Dermed byttet han displayet og stilte km til 265400 rett før han solgte den til meg. Likevel fortalte han at forrige eier mente den hadde gått 280000-300000, og da jeg spurte hvorfor han da hadde satt km.stand til 265000, og hvorfor han ikke informerte om det ved salg, snakket han seg bare bort. Jeg betalte jo ikke all verden for bilen selvfølgelig (22000 kr), men bør jeg uansett i dette tilfellet klage til forbrukerrådet, eller skal jeg bare la det være? Hva ville dere gjort? Takker for seriøse svar. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 høres ut som bortkastet tid spør du meg.. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Det kommer an på hva du vil. Dersom du er fornøyd med bilen, vil et avslag i prisen for å kompensere for kjørelengden ikke ha stor betydning. Dersom du vil heve kjøpet på grunn av svindelen, må du snarest og skriftlig informere selger om dette, og ev. ta saken videre dersom han ikke frivillig går med på heving. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Når det ikke er snakk om mere penger +det er såpass lenge siden det skjedde hadde jeg ikke orket å bruke så mye krefter på det, forutsatt at du er fornøyd ellers 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå