Gå til innhold

Norsk politiker voldtatt av en somalisk asylsøker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hverken han dere så gjerne vil skal føle seg som offer eller undertegnede, sier noe som helst annet enn at det er unødvendig å lide ved å føle seg som offer hele tiden. Man legger av seg fortiden, og går dermed videre som ett "nytt menneske". Hvis man derimot ikke klarer legge fra seg offerrollen, gir man den samme voldtektsmann makt over seg selv og lar han fortsette å voldta en selv ...

Og når man har lagt av seg rollen forsvinner behovet for personlig hevn, men det betyr ikke at samfunnet ikke kan gi passende straff 

Hva er det som er så komplisert her?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Her gjorde staten det rette.

Jeg mener at alle innvandrere som begår vold, kriminalitet eller drap bør sendes ut av landet etter endt soning. 

Vi tar imot innvandrere fra urolige og fattige strøk og så er det slik de takker oss? Nei slike mennesker trenger vi ikke vandrende i gatene. På sikt vil jo samfunnet vårt bli like farlig og urolig som de landene de kommer fra.

Aller helst burde vi få til en ordning hvor vi leier fengselsplasser i regioner hvor innvandrerne kommer fra å sende de dit slik at de ikke belaster norsk fengselsvesen.

Vi har jo leid fengsel i nederland så hvorfor kan vi ikke gjøre det samme i øst-europa, afrika og midtøsten?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke tenkt å diskutere om hva staten gjør eller ikke gjør er greit i slike tilfeller , men det som kanskje er et poeng er å forstå hva den som ble utsatt for voldtekt tenkte :

Men jeg fikk også en sterk følelse av skyld og ansvar. Det var jeg som var grunnen til at han ikke skulle få være i Norge, men heller bli sent til en svært usikker framtid i Somalia. Han hadde jo allerede sonet sin straff i fengsel. Skulle han nå bli straffet på nytt? Og denne gangen mye hardere?

Jeg har lært at kulturen der voldtektsmannen kommer fra er så totalt forskjellig fra vår. I hans kultur handler et seksuelt overgrep mest om makt, og mindre om lyst. Og det ansees ikke som en homofil handling å være den som utøver makt og voldtar.

Det som faktisk er virkelig tullete er at noen faktisk greier å fokusere så innmari på et punkt (altså farlige skumle innvandrere som voldtar norske menn og kvinner) men greier ikke engang å få med seg hva vedkommende prøver å formidle. Sånt sett har Trådstarter og flere som deltar i debatten faktisk mistet poenget til vedkommende som skrev dette.

Jeg er derimot skråsikker på at det ikke vil nytte å faktisk poengtere hva han ønsker å faktisk si , så jeg lar dere selv ta tid til å lese den en gang til å tenke dere litt om. http://www.nrk.no/ytring/jeg-ble-voldtatt-av-en-mann-1.12852714

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke tenkt å diskutere om hva staten gjør eller ikke gjør er greit i slike tilfeller , men det som kanskje er et poeng er å forstå hva den som ble utsatt for voldtekt tenkte :

Men jeg fikk også en sterk følelse av skyld og ansvar. Det var jeg som var grunnen til at han ikke skulle få være i Norge, men heller bli sent til en svært usikker framtid i Somalia. Han hadde jo allerede sonet sin straff i fengsel. Skulle han nå bli straffet på nytt? Og denne gangen mye hardere?

Jeg har lært at kulturen der voldtektsmannen kommer fra er så totalt forskjellig fra vår. I hans kultur handler et seksuelt overgrep mest om makt, og mindre om lyst. Og det ansees ikke som en homofil handling å være den som utøver makt og voldtar.

Det som faktisk er virkelig tullete er at noen faktisk greier å fokusere så innmari på et punkt (altså farlige skumle innvandrere som voldtar norske menn og kvinner) men greier ikke engang å få med seg hva vedkommende prøver å formidle. Sånt sett har Trådstarter og flere som deltar i debatten faktisk mistet poenget til vedkommende som skrev dette.

Jeg er derimot skråsikker på at det ikke vil nytte å faktisk poengtere hva han ønsker å faktisk si , så jeg lar dere selv ta tid til å lese den en gang til å tenke dere litt om. http://www.nrk.no/ytring/jeg-ble-voldtatt-av-en-mann-1.12852714

Kan du vise til noen eksempler hvor brukere i tråden her maler et bilde av innvandrere som skumle og farlige? Dette har ikke jeg fått med meg så det hadde vært fint om du kunne kommet med noen siteringer. Saklighet er viktig.

Personlig ser jeg ikke på innvandrere som skumle, det jeg derimot ser er store kulturelle, økonomiske og sosiale utfordringer pga mengden innvandrere vi tar imot. 

At voldtekt ofte handler om makt er allmennkunnskap så det er ikke så mye å diskutere der. Det er også som han i artikkelen sier en kultur i afrika og midtøsten hvor det ikke blir ansett som homofilt å være den som penetrerer, det som er homofilt i deres øyne derimot er å være den som blir penetrert. Det blir sett på som kvinnelig og skammelig.

Denne typen holdninger spores helt tilbake til romer tidene. Når legionene var ute på felttog med få damer i mange mils omkrets  ble den seksuelle temperaturen høy og de som følte dette på kroppen var unge soldater som ikke fremstod som en fysisk trussel. Disse gutta opplevde ofte voldtektsforsøk av de eldre veteranene for det var slik at det vanket dødsstraff for soldater som ble voldtatt av en soldat. I romernes øyne så hadde man mistet sin ære og mandighet om man lot seg "erobres".

Den som penetrerte derimot? Lite straff der. Nå var uansett seksualitet under romertiden veldig flytende men det samme gjaldt da som det gjør nå i andre regioner av verden. Den som blir penetrert blir sett på som homofil/kvinnelig mens den som penetrerer utøver sin mandige makt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Irrasjonelle reaksjoner etter en voldtekt er vell ganske vanlig og således ikke noe veldig spesielt i dette tilfellet. Hadde han skiftet politisk ståsted ville han kanskje ha klandret seg selv for å jobbe for en politikk som fort kan ha vært delaktig i at han, og andre med han, blir voldtatt. Når han beholder samme politiske ståsted er det ikke så rart om skyldfølelsen kommer til overflaten på den måten det gjør. Jeg tror først og fremst det handler om vanskelige følelser som man ikke helt klarer å forstå selv, og at dårlig samvittighet dermed fort blir "ventilen" det slipper ut gjennom. Det står uansett respekt av å stå frem med noe som er så utrolig vanskelig og ydmykende, kanskje særlig med det politiske ståstedet han tross alt har.

Ellers tror jeg det å se på voldtektsmannen som et offer er en blindvei. Det er klart at de fleste av oss er formet av det som skjer rundt oss og vår egen biologi, men om vi blir formet til drittsekker er vi fortsatt drittsekker.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er din personlige mening og intet annet. Det kan ikke sies å være sant for andre enn deg selv i din personlige verden. Så du får bare kose deg med dine egne lidelser

Du skjærer veldig fort rett ut i grøfta når du ikke finner fornuftige argumenter.

Du behøver ikke terpe mer på dette overfor meg, jeg har forklart virkeligheten godt nok, men får ikke gjort mer med folk som foretrekker å "steke i sitt eget fett" og mister besinnelsen

Det som er fantastisk er at det virker som om du påstår at du vet hva som er virkeligheten for alle og du sier at andre er låst i en falsk virkelighet. Hvertfall det jeg tenker om det du skriver :)

Angående offer så vil fyren være et offer for en bestialsk handling resten av livet, det vil aldri forandre seg. Har man blitt voldtatt så forsvinner ikke den handlingen fra livet. At personen går videre med livet sitt og ikke lar det faktum at han var et offer gå utover livet videre er en annen ting. Denne hendelsen vil uansett ha forandret livet hans frem til hans død og antagelig forandret livet til de rundt ham også. Men på den andre siden så kan ingen vite hva som hadde skjedd hvis voldtekten ikke hadde skjedd. Jeg tror dog ikke at fyren hadde havnet i grøfta hvis han ikke ble voldtatt.

Så har vi svartmalingen av flyktninger da. Det er egentlig riktig å svartmale ting noen ganger, men det blir muligens et litt for kraftig ord. Man bør ha forskjellige syn på en generell situasjon og hva som skjer på bakken. Jeg for eksempel har et sterkt negativt syn på flyktningkrisen, men jeg ser ikke negativt på enkeltpersoner som er her før det eventuellt skjer noe drit. Jeg ser dog likt på alle som bryter loven, en flyktning som dreper et menneske er ikke verre enn en etnisk nordmann som dreper et menneske.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, det er veldig enkelt å beskrive hva bevisstheten er når den er frigjort fra selvet, som igjen bare er en psykologisk innbilling og konstruksjon, og at bevisstheten da kun er "virkelig" og at dette gjelder alle tenkende vesener likt. Hvis du vil diskutere bevissthet og psykologiske konstruksjoner kan du gjerne lage en egen tråd, så kan jeg gjerne utdype og underbygge helt til du er fornøyd nok

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg har lest nok av innleggene dine til å vite at du også lever i din egne konstruerte virkelighet. At du har en overbevisning gjør den ikke sann for alle. Men jeg må innrømme at du til tider kan være veldig underholdene med det pseudofilosofiske vrøvlet ditt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ganger prøver jeg å sette ting på spissen for å poengtere noe. Derimot når det kommer til SJW, Sosialister, Feminister og andre total virkelighetsfjerne idioter blir det helt umulig. Spydspissen er allerede nådd ned til atomet. Det går ikke ann å finne ord for å beskrive for ufattelig morsomt dette er. Personlig gir jeg blanke i om fyren ble voldtatt når dette er reaksjonen. Forhåpentligvis blir fyren latterliggjort og fryst ut fra alle sosiale lag slik at ingen andre tørr å komme med slik farlig dumskap av en slik uttalelse igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har lest nok av innleggene dine til å vite at du også lever i din egne konstruerte virkelighet. At du har en overbevisning gjør den ikke sann for alle. Men jeg må innrømme at du til tider kan være veldig underholdene med det pseudofilosofiske vrøvlet ditt :)

Følg gjerne opp personangrepet med saklig utredning som motbeviser mine såkalte "overbevisninger", eller bare kutt ut å bruke barnslige hersketeknikker. Jeg har omgang med og debatterer dette med langt mer og bedre skolerte størrelser enn denne typen infantile utslag på nettet, og har veldig grei oversikt over emnet

Din ball, og hvis du ikke klarer vanlig ærlig ballspill får du finne benken

Lenke til kommentar

Det er mulig for alle hvis de forholder seg til virkeligheten, forsøk nå å tenk litt ..

*snip*

Dette er din personlige mening og intet annet. Det kan ikke sies å være sant for andre enn deg selv i din personlige verden. Så du får bare kose deg med dine egne lidelser

Følg gjerne opp personangrepet med saklig utredning som motbeviser mine såkalte "overbevisninger", eller bare kutt ut å bruke barnslige hersketeknikker. Jeg har omgang med og debatterer dette med langt mer og bedre skolerte størrelser enn denne typen infantile utslag på nettet, og har veldig grei oversikt over emnet

Din ball, og hvis du ikke klarer vanlig ærlig ballspill får du finne benken

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du behøver ikke prøve deg på den typen spill. Hva er det konkret du ikke har fått med deg, har du problemer med å skjønne at selvet er en psykologisk konstruksjon og derfor en fragmentert og direkte løgnaktig fantasi, eller er det noe mer komplisert?

Og så klart snakker jeg med ett vanlig språk siden svært få skjønner non-dualitet. Man gjør det beste ut av realitetene

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, det er jo sånn de mer ekstreme liker å gjøre tingene

Det er jo overgriperen som er ekstrem og skaper motreaksjonen. Men ifølge din logikk er det jo offeret sin skyld.

Enten gjør du deg dum eller så ...

Jeg har aldri sagt noe så tåpelig, men dere har visst fått et slags kollektivt illebefinnende siden dere breker i kor her

Prøv å finn akkurat hvor jeg sier det!

Lenke til kommentar

KKnKKn. Jeg hadde bare inntrykk av at du støttet våset fra den artikkelen og den fjasete konflusjonen.

Jeg derimot tror han hadde sluppet rusen og lidelsen om han hadde gått for litt god gammeldags revansj. F.eks som jeg sa, kutte av personen de relevante delene.

Men istedenfor føler offeret seg skyldig for at Somalieren blir sendt ut av Norge? Fy F.

Han burde aldri vært i Norge i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...