anonym12348765 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Hei! Skal flytte til Grimstad til sommeren, og skal reise til Grimstad for første gang neste uke for å se på byen. Lurer på om dere har noen tips til hva jeg bør se før jeg kjøper leilighet der og hva som er viktig å vite om byen? Er skummelt å flytte til en by jeg vet så lite om så setter pris på all info og tips! Tusen takk for alle svar <3 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg har søkt på UiA i Grimstad til høsten, så hvis jeg kommer inn, blir vi kanskje naboer? Anywho, i den anledning tok jeg en tur dit i påsken for å se på skolen og boforholdene. Vet ikke om det var pga rød dag, men var rimelig dødt. Byen er relativt liten, med liten sentrum og trange gater. Meste ligger i havneområdet med kjøpesenter og diverse butikker. Vet ikke hvordan den er på en vanlig dag, men lite å finne på av underholdning. Tok en tur innom Arendal også og så at den har det meste som Grimstad ikke har. Skjønte at skal man finne på noe, må man nesten til Arendal. Ellers er nok Grimstand fint sted å bo. Stille og rolig, virket som den har fin natur også. Skal du flytte dit for å jobbe eller studier? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Vel, du kan jo ta turen innom groos friluftsområde. Det er der skral festivalen arrangeres, og det er et yrende liv der om sommeren. Nottos pølsekiosk i sentrum kan være en severdighet i seg selv Grimstad er en ganske liten by, men begrensede muligheter. Men det er bare litt over en halvtimes kjøring fra Grimstad til Kristiansand. Som gir deg forholdsvis nærhet til en storby med mange tilbud. Så er det rundt 20 minutter til Arendal den andre veien for flere tilbud. Slik sett er Grimstad ganske sentralt mellom disse byene. Grimstad er en rik kommune med mange godt bemidlede som fører til et godt skattegrunnlag. særlig av skattebidraget til milliardæren Einar Aas. Slik stiller kommunen sterkt for fremtidig vekst og har økonomi til å sikre gode oppvekstvilkår for barnefamilier. Endret 8. april 2016 av Kron Lenke til kommentar
anonym12348765 Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Jeg har søkt på UiA i Grimstad til høsten, så hvis jeg kommer inn, blir vi kanskje naboer? Anywho, i den anledning tok jeg en tur dit i påsken for å se på skolen og boforholdene. Vet ikke om det var pga rød dag, men var rimelig dødt. Byen er relativt liten, med liten sentrum og trange gater. Meste ligger i havneområdet med kjøpesenter og diverse butikker. Vet ikke hvordan den er på en vanlig dag, men lite å finne på av underholdning. Tok en tur innom Arendal også og så at den har det meste som Grimstad ikke har. Skjønte at skal man finne på noe, må man nesten til Arendal. Ellers er nok Grimstand fint sted å bo. Stille og rolig, virket som den har fin natur også. Skal du flytte dit for å jobbe eller studier? Jeg har også søkt på Uia på fornybar energi ingeniør, så skal flytte dit i Juni for å ta sommerkurs i matematikk Hva har du søkt? Det virker som en ganske rolig by der det ikke skjer så mye men er fra en liten by selv så det er ikke noe problem Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Ok, bra det. Får har lykke til med søknaden, håper du kommer inn. Jeg har søkt på bachelor i mekatronikk, samt forkurs for ingeniør da jeg også har behov for repetisjon og godt grunnlag for hovedstudiet. Etter det jeg har lest på nettsidene, så legger de mest vekt på studentmiljøet enn annet. Selv om byen selv direkte ikke tilbyr mye, så er det visst godt studentliv med mange tilbud på forskjellige ting. Skolen var stengt den dagen jeg var der, så fikk ikke sett inne, men er veldig moderne fasiliteter. Om du får gått inne i skolen også, oppdater gjerne her hvordan det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå