Ravnen Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Jeg prøvde snus på en fest en gang, og likte følelsen. Jeg har ikke snust siden, men vurderer å kjøpe en pakke så jeg kan bruke fra tid til annen. Er det stor risiko for avhengighet, selv ved lite bruk? Kan nevne at jeg har ikke hatt problemer med avhengighet til rusmidler tidligere. Hvis jeg kjøper en type snus med mindre nikotin, vil dette minske helseskaden og avhengighetsrisikoen? Edit: Et siste spørsmål: hvor ille er det å ta en snus på ettermiddagen for å slappe av, kontra en øl? Endret 7. april 2016 av Ravnen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Jeg kan fortelle deg her og nå at det ikke kommer til å skje. Det er teknisk sett mulig, men nesten alle avhengige jeg kjenner startet slik som dette, inkludert meg. Det kommer ikke til å bli "en snus på ettermiddagen". Du vet bare ikke hva avhengighet innebærer. Du skal spares for moralprekenen her, men om du har bestemt deg for å kjøpe en boks for å snuse av og til, så har du så godt som kjøpt deg inn i en avhengighet du trolig ikke blir kvitt før du er godt oppe i 20-årene slik som meg. Vær smart! Endret 7. april 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Det er vel bedre å ta en øl, hvis du fort blir avhengig av f.eks. kaffe (koffein) så går det fort fra "festsnusing" til sterk avhengighet. (Trust me.) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 "Festsnusing" er ikke et steg mot avhengighet. Det er så godt som avhengighet. Igjen: Been there, done that. 1 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Legg merke til apostrofene Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Jeg har tidvis tatt en-to snus på fest over noen år nå. Det kan gå fra et par uker til måneder mellom hver gang. Jeg har unngått å bli avhengig. Men det tryggeste er nok likevel å la være. Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Det går for noen, snusen jeg har er så inntørket og fæl når jeg kommer på at jeg har at det er nesten ikke vits i Samtidig har jeg sett folk som legger det inn i rutina bli veldig fort avhengige, f.eks når en skal drikke, når en skal slappe av, se en episode til med----, skal kjøre bil, mens en jobber. "Mindfullnes" snusing er tingen, skal svi, bli litt kvalm å allt skal spinne sånn passe Neida du velger selv, men å ta "lett" på det å snuse eller sentralstimulerende hjelper nok lite. De hardeste har jeg inntrykket av snuser mer fordi det er vondt uten enn det er godt med. Og da er en egentlig like langt Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Helseskadene av snus er ubetydelige; den som sier noe annet, lyver. Det er fullt mulig å være festsnuser, men det er lettere å bli avhengig enn en kanskje tror. Men avhengighet er som sagt først og fremst et økonomisk problem, om en i det hele tatt skal bruke det ordet, da. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Helseskadene av snus er ubetydelige; den som sier noe annet, lyver. Hør på eksperten da! Er det en grunn til at jeg skal ta ordet ditt på dette og benekte alle som sier deg imot? Jeg har tidvis tatt en-to snus på fest over noen år nå. Det kan gå fra et par uker til måneder mellom hver gang. Jeg har unngått å bli avhengig. Men det tryggeste er nok likevel å la være. Men jeg regnet med at du ikke kjøpte deg en boks fordi du var nysgjerrig. Endret 8. april 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Nei, jeg har aldri kjøpt snus selv (ikke til eget bruk i hvert fall). Jeg bare tar imot når jeg får tilbudet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå