Anskane Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Hei, Jeg er på utkikk etter en grei racer sykkel. Har syklet en del tidligere på lånte sykler og dette blir mitt første sykkelkjøp. Budsjettet ligger på mellom 15.000 - 20.000 inkl. pedaler. Jeg er på utkikk etter en forholdsvis lett sykkel, og carbonramme er ikke et krav. Girsystemet er viktig for meg og vil helst ha ultegra eller bedre. Har sett på en del forskjellige typer. Cannondale Caad 12 Ultegra: https://sykkelsenteret.no/sykler/racer/cannondale-caad-10-ultegra/ Focus Cayo Ultegra Mix: http://www.sykkelbutikken.no/sykkel/landevei/focus/focus-cayo-ultegra-mix/ Merida sculture 5000 2016: http://www.merida.no/racer-scultura-cf-5000 (har fått tilbud om å kjøpe den for 17.000) Noen som har noen erfaringer med disse modellene, eller anbefaler noen andre modeller? Cannondalesykkelen er den letteste av disse tre syklene med sine 7,3 kg mot Focus sine 7,9 kg og Merida på 8,3 kg. Er også kun Cannondalen som har fullt ultegra utstyr da de andre har RS500 krank. Takker for innspill! Endret 7. april 2016 av Anskane Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Har du vært på bikeshop.no og tittet på syklene der? Kjøpte meg en Verona og sålangt er jeg fornøyd med kjøpet. Halvblandet "gjeit" og "flymaskin". Klatresykkel med lav luftmotstand. Kaller den for "karbongjeita". Endret 7. april 2016 av Chip Salte Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Det finnes en versjon av Cannondale-alternativet med hydrauliske skivebremser. Du har ikke vurdert den? Den ser barskere ut, dessuten fungerer bremsene så å si like godt uansett vær og føre. Edit: jeg har selv en racer med hydrauliske skivebremser, Cannondale det også, bare med karbonramme, og er superfornøyd med den. Ville ikke byttet den mot noe annet. Edit edit: hva angår vekt, å henge seg for mye opp i vekt er bare tull. Det viktigste er at kvaliteten på sykkelen er god, at man sitter godt og at den er lett å vedlikeholde. Endret 7. april 2016 av stigfjel 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Skal man kjøpe ny racer i dag er det dumt å ikke vurdere skivebrems, dette er ikke mulig å ettermontere eller bytte slik man kan med gir og andre deler av drivverket. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Det finnes en versjon av Cannondale-alternativet med hydrauliske skivebremser. Du har ikke vurdert den? Den ser barskere ut, dessuten fungerer bremsene så å si like godt uansett vær og føre. Og siden denne går utenfor budsjettrammen kan det være verdt å vurdere samme sykkel med 105-utstyr. Jeg tviler på at du vil merke noen vesentlig forskjell på Ultegra- og 105-gir. Den rimeligere varianten kommer med et annet hjulsett også, og uten at jeg kjenner til de tipper jeg en god del av prisbesparelsen ligger der (ikke nødvendigvis noe problem, men verdt å være oppmerksom på). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Og siden denne går utenfor budsjettrammen kan det være verdt å vurdere samme sykkel med 105-utstyr. Jeg tviler på at du vil merke noen vesentlig forskjell på Ultegra- og 105-gir. Den rimeligere varianten kommer med et annet hjulsett også, og uten at jeg kjenner til de tipper jeg en god del av prisbesparelsen ligger der (ikke nødvendigvis noe problem, men verdt å være oppmerksom på). Hvis rammen er 20000, og denne går 1500 over vil ikke jeg si det er veldig mye. Dessuten kan han sikkert gjøre en god deal i butikken, det meste lar seg forhandle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå