Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)


The_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg veit ikke om det har blitt nevnt, men daglig møter man, i følge kilder som jeg ikke husker, i gjennomsnitt 10 menn og 7 kvinner som har onanert uten å vaske seg på hendene.

For å fortsette i samme stil er blåhvalen ifølge disse kildene som jeg ikke husker hva heter det pattedyret som har størst penis.

Nok perversiteter. I Vatikanstaten bor det 2093 personer per kvadreatkilometer.

 

Noen tror at ordet pwn i utgangspunktet var en sammentrekning av ulike betegnelser:

 

* Power-owned

* Pure ownage

* Pistol-owned

* Perfectly owned

* Ping-owned

* Player-owned

* Professionally owned

* Properly owned

 

Dette er sannsynligvis subtraksjonsdannelser.

 

Origins of Leet

 

Leet finds its base in written communication over electronic media. Most simply, it has evolved as a way of forming exclusive cliques in on-line communities, notably Bulletin Board Systems and online multiplayer games (see Examples of Leet in videogaming).

 

The mechanism began simply: taking standard text and corrupting it with a dynamic cipher, with only those privy to the cipher understanding what was being conveyed in the ciphertext. Through this, newcomers to a given community were excluded from communication with those who had defined (and continued to evolve) the cipher.

 

Primitive Leet was generally much less elaborately substituted than modern forms. Typical transpositions included:

 

    * f / ph ("fone phreaks")

    * z / s (generally only in the final position, ie. "phi1ez" but not "za1ezman")

    * 1 / l (usually only once in a word, ie. "1iar", but not "1ist1ess")

    * k / c (ex: "krap" as opposed to "crap", and "cill" in place of "kill")

    * 0 / o (ex: "0mg" instead of "omg", "0wned"" instead of "owned", etc.)

 

For users of the Commodore 64 or the Sinclair ZX Spectrum, communities began to use PETSCII pictographic characters as letter substitutes. Over time these tendencies of replacing letters became increasingly exaggerated.

 

Another early phenomenon was the prefix "k-" (for kilo) to some words, the most common and enduring example being "k-rad". The roots of the term "k-rad" are most likely mocking of the mid- to late-1980s use of the term "radical" (compare "extreme" of the 1990s), which was itself abbreviated to "rad." V. was also used, as an abbreviation for very. This may have come from the v. in modem protocols, possibly via v.fast, although it's also a longstanding usage in British English so may have spilled over into American leet via increased international communication.

Lenke til kommentar
"ordet" Pwn var vel folk som ble for glade når de skrev noe og bommet på tasten mener jeg... samma som OMFG!!111

 

correct me if im wrong...

6203972[/snapback]

 

Egentlig skal det skriver "own", men det er lett å bomme på o-en og skrive "pwn" istedet. "Pwn" og "own" betyr det samme, og begge ordene blir brukt. Men så finns det noen som sier "pown". På vei hjem fra skolen en dag var det noen som sa til meg: "Skal du hjem og powne noen noobs?"

Lenke til kommentar
Hvis man holder en rifle helt vannrett, og fyrer den av akkurat samtidig som man slipper en kule som er lik den inne i rifla, og bakken er helt flat, vil de to kulene treffe bakken samtidig.

6120159[/snapback]

 

Feil, kuler går faktisk litt opp rett etter at de har forlatt løpet før de begynner å falle, så kulen du slipper vil treffe bakken først :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...