Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)

The_man

Anbefalte innlegg

NASA's forskere brukte lang tid og hundretusenvis av dollar på å utvikle en kulepenn som fungerte i vakuum og vektløshet.

Russerne brukte blyant i sine romskip.

LOOL,,noe av det dummeste eg har høyrt... :p

Delefiner sover kun med halve hjernen om gangen,,det vill vell si at dn altid er bevisst. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NASA's forskere brukte lang tid og hundretusenvis av dollar på å utvikle en kulepenn som fungerte i vakuum og vektløshet.

5928389[/snapback]

det ble dedikert en hel episode av Seinfeld til denne pennen. Jeg har hatt denne pennenog den ser slik ut:

fsp400cl.jpg

5929976[/snapback]

Hvor fikk du tak iden?

Lenke til kommentar

Russerne brukte blyant i sine romskip.

LOOL,,noe av det dummeste eg har høyrt... :p

5928389[/snapback]

Grunnen til at det er så dumt er jo fordi det er bare oppspinn.

Tips: når noe virker for dumt til å være sant, så er det bare å svippe innom Snopes.com hvor en kan lese at

Claim:  NASA spent millions of dollars developing an "astronaut pen" which would work in outer space while the Soviets solved the same problem by simply using pencils.

Status:  False.

Lenke til kommentar

5928389[/snapback]

det ble dedikert en hel episode av Seinfeld til denne pennen. Jeg har hatt denne pennenog den ser slik ut:

fsp400cl.jpg

5929976[/snapback]

Hvor fikk du tak iden?

5930625[/snapback]

Har også en sann NASA penn, men den ser ikke helt lik ut, det er ikke noe feste på min.

Lenke til kommentar
Tips: når noe virker for dumt til å være sant, så er det bare å svippe innom Snopes.com hvor en kan lese at
Claim:   NASA spent millions of dollars developing an "astronaut pen" which would work in outer space while the Soviets solved the same problem by simply using pencils.

Status:   False.

5937357[/snapback]

jeg har brukt min pen både opp ned (som vanligvis ikke funker i lengden med en vanlig kulepenn), på et vått papir (som heller ikke funker på vanlig kulepenn), latt den ligge ute i 20 minusgrader flere timer (noe som ei heller funker med vanlig kulepenn)...... så å si at det ikke går er å snakke om ting du ikke har peiling på...

Lenke til kommentar
Claim:  NASA spent millions of dollars developing an "astronaut pen" which would work in outer space while the Soviets solved the same problem by simply using pencils.

5937357[/snapback]

jeg har brukt min pen både opp ned (som vanligvis ikke funker i lengden med en vanlig kulepenn), på et vått papir (som heller ikke funker på vanlig kulepenn), latt den ligge ute i 20 minusgrader flere timer (noe som ei heller funker med vanlig kulepenn)...... så å si at det ikke går er å snakke om ting du ikke har peiling på...

5946072[/snapback]

Han har rett i det han sier,,nasa brukte ikkje ei krone på å utvikle pennen...

Men den kostet mye å utvikle...

Lenke til kommentar

5937357[/snapback]

jeg har brukt min pen både opp ned (som vanligvis ikke funker i lengden med en vanlig kulepenn), på et vått papir (som heller ikke funker på vanlig kulepenn), latt den ligge ute i 20 minusgrader flere timer (noe som ei heller funker med vanlig kulepenn)

Hadde du sjekket linken jeg la ved, ville du ha sett at pennen helt klart finnes, men at det ikke var NASA som utviklet den.
...... så å si at det ikke går er å snakke om ting du ikke har peiling på...

5946072[/snapback]

Jeg er helt enig om at en ikke bør prate om ting en ikke har peiling på.

Lenke til kommentar

Back on topic.. kanskje.

- Du klarer ikke å nyse med øynene åpne (sikkert nevnt før. Forbehold: Du får ikke lov til å holde øyelokkene åpne med fingre, fyrstikker eller andre hjelpemidler).

- I en gruppe med 23 tilfeldige personer er det mer enn 50% sjanse for at 2 av dem deler fødselsdag. For å overstige 50% sjanse for 3 personer må antallet økes til 88.

- Den første ubåten ble designet i 1578.

- I Frankrike på 1500-tallet ble nyttår feiret første april. I 1562 innførste pave Gregor(?) en ny kalender for de kristne. En del mennesker fikk ikke med seg forandringene, og fortsatte å feire 1. april. Disse ble gjerne ertet for dette. "April fools" = april-tullinger -> aprilsnarr.

- Du får ikke en ku til å gå ned trapper.

Lenke til kommentar

40 av 10.000 embryo har cyclopia (ikke søk på dette på Googles bildesøk).

Verdens første dieselmotor ble testet på matolje.

De første produksjons-kjøretøyene som brukte dieselmotorer var tyske u-båter rett før 1. verdenskrig.

Den første Nightmare on Elm Street filmen tok kun 1 mnd. å lage.

Bump mapping ble funnet opp i 1978.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...