Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)

The_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- I Norge har Stabburet reklamert med at to av deres frossenpizzaer er «godkjent av Det italienske pizzabakerlauget». Det har imidlertid fremkommet at APES aldri tidligere har godkjent så mye som en eneste pizza, hverken i fersk eller frossen tilstand.

- Å sparke en mann i skrittet kan resultere i dødsfall - ikke av skaden, men av smerten.

Lenke til kommentar
- I Norge har Stabburet reklamert med at to av deres frossenpizzaer er «godkjent av Det italienske pizzabakerlauget». Det har imidlertid fremkommet at APES aldri tidligere har godkjent så mye som en eneste pizza, hverken i fersk eller frossen tilstand.

- Å sparke en mann i skrittet kan resultere i dødsfall - ikke av skaden, men av smerten.

5802928[/snapback]

Det er vel riktigere å si at "det italienske pizzabakerlauget" ikke eksisterte før disse reklamene kom på lufta... :p

Lenke til kommentar
Snodig at de sier "og denne NYE pizzaen er OGSÅ godkjent av det italienske pizzabakerlauget" egentlig. Det gikk jo historier i aviser for evigheter siden om falskheten i den første MIA-reklamen.

5804324[/snapback]

jeg har også hørt at dette lauget er funnet opp pga reklamen...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Snodig at de sier "og denne NYE pizzaen er OGSÅ godkjent av det italienske pizzabakerlauget" egentlig. Det gikk jo historier i aviser for evigheter siden om falskheten i den første MIA-reklamen.

5804324[/snapback]

5804777[/snapback]

De hadde en artikkel om det i VG for en stund siden

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231007

Lenke til kommentar

5804324[/snapback]

5804777[/snapback]

De hadde en artikkel om det i VG for en stund siden

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231007

5924669[/snapback]

Skjønner ikke helt han Stabburet-mannen, først sier han dette:

- Den italienske organisasjonen har ikke noen godkjenningsordning for pizza, men kvalitetssikrer utstyr brukt i pizzarestauranter og råvarene. Men hos oss har de godkjent alt, også den ferdige pizzaen, sier Jørgensen.

- Jeg er stolt over at Stabburet har den første pizzaen lauget godkjenner, sier han.

Så:

Han synes ikke at Stabburet fører forbrukerne bak lyset i TV-reklamen og avisannonsene - til tross for at reklamen klart gir inntrykk av at laugets eneste oppgave er å sette sitt kvalitetsstempel på ekte, italiensk pizza.

...blablabla

Ifølge APES' egne hjemmesider holder foreningen kurs for pizzakokker og jobber for å fremme italiensk pizzakultur. Men så langt VG kjenner til, står det ikke ett ord på hjemmesidene om at foreningen driver med pizzagodkjenningsvirksomhet.

Først var den ikke godkjent, så var den godkjent, men ikke godkjent alikavel? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

-10 mennekser dør hvert år på grunn av kuer

-det mest misbrukte dyret i norge er høner

-tore er som regel ikke på sporet

-bob saget er allergisk imot honnig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
jesus ble født i mars

5925828[/snapback]

Jeg har hørt februar :wee:

5925853[/snapback]

Dere har hørt feil...

Det var 4. Mai :hmm::thumbup:

5925905[/snapback]

24 februar ?

men de feiret på 6 januar før :D .

5926003[/snapback]

ifølge dan brown så var det i mars

Lenke til kommentar
jesus ble født i mars

5925828[/snapback]

Jeg har hørt februar :wee:

5925853[/snapback]

Dere har hørt feil...

Det var 4. Mai :hmm::thumbup:

5925905[/snapback]

24 februar ?

men de feiret på 6 januar før :D .

5926003[/snapback]

ifølge dan brown så var det i mars

5926021[/snapback]

Ifølge Jomfru Maria var det 4. Mai..

Hm, Jomfru Maria? Dan Brown? :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...