Gjest Yoshi Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Om man ser på alle mulige tenkelige og sannsynlige ting som kan skje i løpet av en dag, er et stort flertall av dem ikke dødelige eller helt ufarlige. Å si at jeg har 50% sjanse for å dø i morgen, er bullshit. Eller, man kan se på statistikk. For at jeg skal ha 50% sjanse for å overleve morgendagen, må omtrent 3 milliarder mennesker dø hver dag. Og det skjer ikke, ikke sant? Så over til noe annet. Hvilken av disse hendelsene tror dere er mest sannsynlig? A. En person kjøper en lottokupong og er den eneste med syv rette. B. En person ringer et tilfeldig nummer som starter på 22 og kommer til slottet. Endret 25. februar 2006 av Vegard_ Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Det er større sjanse for å dø i en trafikkulykke enn å vinne noe i Lotto. Endret 25. februar 2006 av superseven Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er større sjanse for å dø i en trafikkulykke enn å vinne noe i Lotto. 5665098[/snapback] Den der likte jeg ikke helt :S Det var skummelt å tenke på egentlig ikke at jeg spiller lotto eller da men.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 B. En person ringer et tilfeldig nummer som starter på 22 og kommer til slottet. er mer sannsynlig enn A. En person kjøper en lottokupong og er den eneste med syv rette. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er større sjanse for å dø i en trafikkulykke enn å vinne noe i Lotto. 5665098[/snapback] Den der likte jeg ikke helt :S Det var skummelt å tenke på egentlig ikke at jeg spiller lotto eller da men.. 5665297[/snapback] Vel, det dør jo mange mennesker daglig pga. traffikulykker. Så sjansen burde egentlig være mye større enn bare en lottogevist. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Den dagen du VET at du ikke dør imorgen, er den dagen jeg slutter med å si dette. 50% sjanse for at DU dør imorgen. Kanskje du blir påkjørt, kanskje raser huset deres ned, blir drept med pistol, ikke vet jeg. Du kan ikke si at du VET at du ikke blir drept..du vet aldri ergo 50% 5664492[/snapback] Du må gjerne si akkurat hva du vil for min del, det eneste resultatet er at du latterliggjør deg selv, all den tid du tar brutalt feil. Du tar i din «beregning» ikke hensyn til varierende sjanser med henhold til de forskjellige utfallenes sannsynlighet; selv om utfallet der man dør utgjør 50% av tilfellene er det ikke 50% sjanse for at jeg dør i morgen – selv om jeg enten vinner eller ikke vinner i Lotto, er det ikke 50% sjanse for å vinne i Lotto, som sluffy skrev. 5664620[/snapback] Ja, men når vet du når det f.eks ene prosentet inntreffer for at akuratt DU vinner lotto? 5664823[/snapback] Tenk litt, fra den dagen du blir født, er det 50% sjanse for at du overlever morgendagen. Dagen etterpå var du heldig å overleve. Da er det kun 25% sjanse for at du overlever dagen etterpå. Om du overlever da, er det 12,5% sjanse for å overleve neste dag, osv. Da har jeg helt jævlig med flaks. For å finne ut sjansen for å dø, må man vel finne ut hvor mange prosent mennesker av alle i hele verden som dør av en overraskende årsak. Skremmende lite, ikke sant? Og for å holde meg on-topic: Omtrent 18 millioner menn har den utrolige egenskapen auto-fellatio (Den evnen en mann har til å putte penis i sin egen munn) Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Er denne her fra før av da? Det er større sansynlighet av å daua av å få en kok(k?)osnøtt i hue enn å bli spist av en hai Endret 25. februar 2006 av Best0 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Må du ha hjelp så ring, snipp,snipp,snipp,snipp og snapp. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Det er større sjanse for å dø i en trafikkulykke enn å vinne noe i Lotto. 5665098[/snapback] Enn å vinne NOE i lotto? Den kjøper jeg ikke. Siden du nevner Lotto, går jeg ut fra at vi er i Norge, og vi kan trygt bruke 2005 som eksempel: I fjor døde 223 mennesker i trafikkrelaterte ulykker. Hver uke er det lottotrekning. Jeg vil sånn røflig anta at gjennomsnittlig minst to personer vinner toppgevinsten hver uke. Det er 104 nye lottomillionærer alene. Når man tar med alle de andre som vant noe sier det seg selv at tallet på lottovinnere blir ganske høyt. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 I dag er det fastelavenssøndeg Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 I dag er det fastelavenssøndeg 5668217[/snapback] YAY! Boller m/ krem Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Det er større sjanse for å dø i en trafikkulykke enn å vinne noe i Lotto. 5665098[/snapback] Enn å vinne NOE i lotto? Den kjøper jeg ikke. Siden du nevner Lotto, går jeg ut fra at vi er i Norge, og vi kan trygt bruke 2005 som eksempel: I fjor døde 223 mennesker i trafikkrelaterte ulykker. Hver uke er det lottotrekning. Jeg vil sånn røflig anta at gjennomsnittlig minst to personer vinner toppgevinsten hver uke. Det er 104 nye lottomillionærer alene. Når man tar med alle de andre som vant noe sier det seg selv at tallet på lottovinnere blir ganske høyt. 5667007[/snapback] Det sier seg selv at han mente førstepremien da. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Det er sånn ca. 100% sjangs for at du lever helt til du dør. Oh noes Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Det er også 100% sannsynelighet at du vil dø. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 PDF/X1a 2001 This preset is designed for high-end print output. All fonts required to print the document are embedded and color is either CMYK or spot. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Omtrent 18 millioner menn har den utrolige egenskapen auto-fellatio (Den evnen en mann har til å putte penis i sin egen munn) 5665623[/snapback] Har ikke lyst å finne ut om jeg klarer det ^^, men noen som vet sånn ca hvor mange kretser det er på et vanlig hk? sykt mange iallefall.. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 I dag er det fastelavenssøndeg 5668217[/snapback] YAY! Boller m/ krem 5668474[/snapback] Hmm... ikke for å virke ertende, men nå så pappa at vi hadde kremføte med siste frist idag! jaja... Blir vel fastelaven idag også i detta huset Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 med kokkekunnskapene til min mor, foretrekker jeg og bare faste Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 LOST er spilt inn på Hawaii. Ganske unyttig... Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det er også 100% sannsynelighet at du vil dø. 5709285[/snapback] Det kan du ikke vite forskere kan utvinne et middel som gjør at du lever evig før min dødsdag som det ikke er 100% sikkert kommer (et slikt middel vil da måtte gjøre at cellene i kroppen ikke brytes ned) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå