Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)


The_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vil si at det er 50% sjangs for at halve verdens befolkning dør i morgen, ja.

Vet DU at ikke 50% av jordas befolkning dør imorgen?

5659844[/snapback]

Tammere omgang med logikk har jeg knapt sett. Det man rent logisk kan si er «enten overlever jeg morgendagen, ellers dør jeg i morgen (hvis jeg da ikke dør i dag),» og på denne basisen utgjør alternativet med død halvparten av de mulige utfallene, men dette impliserer selvfølgelig ikke at det er 50% sjanse for at jeg dør i morgen.

5660331[/snapback]

 

Den dagen du VET at du ikke dør imorgen, er den dagen jeg slutter med å si dette.

 

50% sjanse for at DU dør imorgen. Kanskje du blir påkjørt, kanskje raser huset deres ned, blir drept med pistol, ikke vet jeg. Du kan ikke si at du VET at du ikke blir drept..du vet aldri ergo 50% :yes:

Lenke til kommentar

Gaston: Enkel matematikk motbeviser utsagnet ditt. Det er riktig at du enten dør, eller overlever, men når du sier at det er 50%, vil det si at du skal dø halvparten av dagene du prøver, fordi de femti prosentene skal være tilnærmet gjevnt fordelt. Altså, det er utrolig at folk blir mer enn et par dager gamle. Dessuten sier utsagnet ditt også at halvparten av befolkningen skal dø hver dag. Med din logikk er det også 50% sjangse for å vinne i lotto, noe som ikke ville vært spesielt lønnsomt for Norsk Tipping.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Den dagen du VET at du ikke dør imorgen, er den dagen jeg slutter med å si dette.

 

50% sjanse for at DU dør imorgen. Kanskje du blir påkjørt, kanskje raser huset deres ned, blir drept med pistol, ikke vet jeg. Du kan ikke si at du VET at du ikke blir drept..du vet aldri ergo 50% :yes:

5664492[/snapback]

Kk, isåfall er det 50% sjanse for at du voldtar moren din i morgen.

Lenke til kommentar
Det vil si at det er 50% sjangs for at halve verdens befolkning dør i morgen, ja.

Vet DU at ikke 50% av jordas befolkning dør imorgen?

5659844[/snapback]

Tammere omgang med logikk har jeg knapt sett. Det man rent logisk kan si er «enten overlever jeg morgendagen, ellers dør jeg i morgen (hvis jeg da ikke dør i dag),» og på denne basisen utgjør alternativet med død halvparten av de mulige utfallene, men dette impliserer selvfølgelig ikke at det er 50% sjanse for at jeg dør i morgen.

5660331[/snapback]

 

Den dagen du VET at du ikke dør imorgen, er den dagen jeg slutter med å si dette.

 

50% sjanse for at DU dør imorgen. Kanskje du blir påkjørt, kanskje raser huset deres ned, blir drept med pistol, ikke vet jeg. Du kan ikke si at du VET at du ikke blir drept..du vet aldri ergo 50% :yes:

5664492[/snapback]

Den prosent sjansen du prater om halverer seg jo hvær dag fra du blir født til du stryker med.

Lenke til kommentar
Den dagen du VET at du ikke dør imorgen, er den dagen jeg slutter med å si dette.

 

50% sjanse for at DU dør imorgen. Kanskje du blir påkjørt, kanskje raser huset deres ned, blir drept med pistol, ikke vet jeg. Du kan ikke si at du VET at du ikke blir drept..du vet aldri ergo 50% :yes:

5664492[/snapback]

Du må gjerne si akkurat hva du vil for min del, det eneste resultatet er at du latterliggjør deg selv, all den tid du tar brutalt feil. Du tar i din «beregning» ikke hensyn til varierende sjanser med henhold til de forskjellige utfallenes sannsynlighet; selv om utfallet der man dør utgjør 50% av tilfellene er det ikke 50% sjanse for at jeg dør i morgen – selv om jeg enten vinner eller ikke vinner i Lotto, er det ikke 50% sjanse for å vinne i Lotto, som sluffy skrev.

Endret av thomasr
Lenke til kommentar
Den dagen du VET at du ikke dør imorgen, er den dagen jeg slutter med å si dette.

 

50% sjanse for at DU dør imorgen. Kanskje du blir påkjørt, kanskje raser huset deres ned, blir drept med pistol, ikke vet jeg. Du kan ikke si at du VET at du ikke blir drept..du vet aldri ergo 50% :yes:

5664492[/snapback]

Du må gjerne si akkurat hva du vil for min del, det eneste resultatet er at du latterliggjør deg selv, all den tid du tar brutalt feil. Du tar i din «beregning» ikke hensyn til varierende sjanser med henhold til de forskjellige utfallenes sannsynlighet; selv om utfallet der man dør utgjør 50% av tilfellene er det ikke 50% sjanse for at jeg dør i morgen – selv om jeg enten vinner eller ikke vinner i Lotto, er det ikke 50% sjanse for å vinne i Lotto, som sluffy skrev.

5664620[/snapback]

 

Ja, men når vet du når det f.eks ene prosentet inntreffer for at akuratt DU vinner lotto?

Lenke til kommentar
Den dagen du VET at du ikke dør imorgen, er den dagen jeg slutter med å si dette.

 

50% sjanse for at DU dør imorgen. Kanskje du blir påkjørt, kanskje raser huset deres ned, blir drept med pistol, ikke vet jeg. Du kan ikke si at du VET at du ikke blir drept..du vet aldri ergo 50% :yes:

5664492[/snapback]

Du må gjerne si akkurat hva du vil for min del, det eneste resultatet er at du latterliggjør deg selv, all den tid du tar brutalt feil. Du tar i din «beregning» ikke hensyn til varierende sjanser med henhold til de forskjellige utfallenes sannsynlighet; selv om utfallet der man dør utgjør 50% av tilfellene er det ikke 50% sjanse for at jeg dør i morgen – selv om jeg enten vinner eller ikke vinner i Lotto, er det ikke 50% sjanse for å vinne i Lotto, som sluffy skrev.

5664620[/snapback]

 

Det stemmer det thomasr sier.

Dersom det hadde vært kun 50% sjange igjennomsnitt for å overleve èn dag (24 timer) ville vi ikke ha levet mange dager etter fødsel.. Sannsyneligheten for å overleve hadde jo halvert hver 24 time, noe som blir ganske små prosenter etter bare èn uke etter fødsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...