Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)


The_man

Anbefalte innlegg

Om man dobbler 50øre hver dag i en måned ender man opp med 200millioner.

for å si noe "nyttig" om dette, så kan dere prøve dere med dette for eksempel:

si at du tar 10 øre første gangen du klipper gresset hjemme, og neste gang du klipper får du dobbelt så mye osv... det blir det penger av etterhvert...

etter 15 ganger har du tjent ca.3200kr, noe som gir et gjennomsnitt på 218kr for hver gang... ;)

 

dessuten er infoen du kommer med ikke gal, men litt upresis:

jeg får det til å bli 536.870.912kr etter 30 dager... (over 500 millioner altså)

eller er jeg på jordet?

Antar at de gikk ut fra 29 dager i en måned når de regnet ut saken eller noe slikt, men uten tvil: Veldig veldig mye penger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Isåfall er det

 

0,5*2^29 = 268 435 456 :)

Jau, de har vel rundet det av, spør ikke meg hvorfor, tok den faktaen rett fra en liste, og siden mine mattematikk kunnskaper ikke er på topp regnet jeg ikke ut det exacte nummret selv, men fant ut: Godt over 200 mill så det måtte stemme :p

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Imsdal har dårligere vannkvalitet enn det du får i springen de fleste steder i Norge. (Men Imsdal smaker vedre :p)

 

id Software startet Episode trenden i spill med Commander Keen. Blant annet deres kjente spill Doom ble gitt ut som en episode , i en annen trend vi kaller Shareware i dag, denne ble revolusjonert av navn som id Software og Apogee Software (3D Realms nå i dag). id Software gav også ut Wolfenstein 3D som regnes som det første store FPS spillet, 3D dog er en feil betegnelse i mange sine øyene som mener det er 2.5D, da figurer snur seg etterhvert som man går rundt dem :)

 

Over 17 millioner spillere spiller Ragnarok Online, verdens største MMORPG,

World of Warcraft er det 3 største MMORPG bak Lineage 2 og Ragnarok, tett etterfulgt med 0.1% skille av Lineage 1.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Imsdal har dårligere vannkvalitet enn det du får i springen de fleste steder i Norge. (Men Imsdal smaker vedre :p)

 

id Software startet Episode trenden i spill, Doom sharewaren var episode 1 i det kjente spillet.

 

Over 17 millioner spillere spiller Ragnarok Online, verdens største MMORPG,

World of Warcraft er det 3 største MMORPG bak Lineage 2 og Ragnarok, tett etterfulgt med 0.1% skille av Lineage 1.

id Software startet trenden med Commander Keen -serien, ikke Doom. Er mulig jeg misforsto, og at Doom var et eksempel, men Commander Keen kom hvertfall før Doom, og hadde episoder der nr. 1 og 4 var Shareware.

Lenke til kommentar
Imsdal har dårligere vannkvalitet enn det du får i springen de fleste steder i Norge. (Men Imsdal smaker vedre :p)

 

id Software startet Episode trenden i spill, Doom sharewaren var episode 1 i det kjente spillet.

 

Over 17 millioner spillere spiller Ragnarok Online, verdens største MMORPG,

World of Warcraft er det 3 største MMORPG bak Lineage 2 og Ragnarok, tett etterfulgt med 0.1% skille av Lineage 1.

id Software startet trenden med Commander Keen -serien, ikke Doom. Er mulig jeg misforsto, og at Doom var et eksempel, men Commander Keen kom hvertfall før Doom, og hadde episoder der nr. 1 og 4 var Shareware.

Skrev det litt rotete der gitt, har rettet opp nå, og lagt til noe extra goder om id Software :)

Lenke til kommentar
en vanlig husflue summer i tonen 'F'? Det er det samme som summetonen i vanlige telefoner.

Bullshit!

 

Ein telefon summer i ein tone mellom G og A! Så det så!

Hvis man er veldig dyktig, kan man ringe med en telefon ved å nynne. Dette er fordi hver tast har en egen tone knyttet til seg, noe man gjerne hører på vanlige, analoge stasjonære telefoner.

Lenke til kommentar
en vanlig husflue summer i tonen 'F'? Det er det samme som summetonen i vanlige telefoner.

Bullshit!

 

Ein telefon summer i ein tone mellom G og A! Så det så!

Hvis man er veldig dyktig, kan man ringe med en telefon ved å nynne. Dette er fordi hver tast har en egen tone knyttet til seg, noe man gjerne hører på vanlige, analoge stasjonære telefoner.

Vi har to analoge linjer. Har hver av tastene en egen tone? :dontgetit: Synes alle høres like ut jeg... Men det er kanskje sånn telefonsvareren klarer å sile inn meldingsboksene?

Lenke til kommentar
en vanlig husflue summer i tonen 'F'? Det er det samme som summetonen i vanlige telefoner.

Bullshit!

 

Ein telefon summer i ein tone mellom G og A! Så det så!

Hvis man er veldig dyktig, kan man ringe med en telefon ved å nynne. Dette er fordi hver tast har en egen tone knyttet til seg, noe man gjerne hører på vanlige, analoge stasjonære telefoner.

Vi har to analoge linjer. Har hver av tastene en egen tone? :dontgetit: Synes alle høres like ut jeg... Men det er kanskje sånn telefonsvareren klarer å sile inn meldingsboksene?

Det er faktisk sant. Jeg har sett musikkstudenter ringe opp vanlige, norske telefonnumre ved hjelp av stemmegafler :)

 

Det var en sak om det på Schrødingers katt eller noe en gang for lenge siden.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. "Hackere" i USA på åttitallet brukte faktisk fløyer de fant i frokostblandinger til å ringe gratis. Det var nemlig et operatørsignal på 2600hz som gjorde samtalene gratis, og denne fløyten blåste på akkurat 2600hz :)

 

Derav navnet på gruppa til Kevin Mitnick, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Noen unyttige fakta til:

 

En General Motors 16-567C dieselmotor går 250RPM på tomgang og 750RPM på fullt turtall.

 

Windows NT er mye mer stabilt enn Windows XP.

 

Beta er bedre enn VHS.

 

I antenneanlegg bruker man 75Ohms coaxkabel, mens i (gamle) datanettverk må man bruke 50Ohms coax (eller virker det ikke). Dessuten må nettverket termineres i endene.

 

I Norge hadde vi antagelig vært bedre tjent med å beholde NMT-mobiltelefonnettet fremfor GSM.

 

I år er det 20 år siden Suzanne Vega ga ut den første LP-en sin.

 

3,5"-disketten ble oppfunnet i 1981 av Sony.

 

Utgangsspenningen fra forsterkeren i en Tandberg 741B båndopptaker ligger på ca. 260-270 volt.

Lenke til kommentar

Forskere har identifisert antioksidanter i både " vanlig" og koffeinfri kaffe. Antioksidanter kan redusere nivået av de frie radikalene i kroppen, og dermed virke beskyttende mot kreft og hjertesykdommer.

 

Eller kanksje det var en nyttig opplysning jaja.

Endret av chris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...