Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)


The_man

Anbefalte innlegg

Thinking of this another way, consider printing the digits of a googolplex in unreadable, 1-point font. Tex 1pt font is .3514598mm per digit, which means it would take about 3.5 * 1096 meters to write in one point font. The known universe is estimated at 7.4 * 1026 meters in diameter, which means the distance to write the digits would be about 4.7 * 1069 times the diameter of the known universe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, en gang til folkens. mulig dette ikke ble forklart bra nok de ørten andre gangene det ble forklart.

 

en Googol er et tall som sies å være høyere enn antall atomer i det kjente univers. en Googolplex har en Googol nuller i seg. MAO Googolpex har flere nuller i seg enn det er atomer i det kjente univers. MAO det er UMULIG å skrive dette tallet desimalt, uansett hvor lite du skrev det, og uansett om alle atomene ble omgjort til papir og penn.

Lenke til kommentar
Thinking of this another way, consider printing the digits of a googolplex in unreadable, 1-point font. Tex 1pt font is .3514598mm per digit, which means it would take about 3.5 * 1096 meters to write in one point font. The known universe is estimated at 7.4 * 1026 meters in diameter, which means the distance to write the digits would be about 4.7 * 1069 times the diameter of the known universe

hvorfor har jeg en følelse av at de tallene ikke stemmer helt :hmm:

Lenke til kommentar

Tallene 96, 69 og 26 skal være opphøyde.

 

Thinking of this another way, consider printing the digits of a googolplex in unreadable, 1-point font. Tex 1pt font is .3514598mm per digit, which means it would take about 3.5 * 10^96 meters to write in one point font. The known universe is estimated at 7.4 * 10^26 meters in diameter, which means the distance to write the digits would be about 4.7 * 10^69 times the diameter of the known universe.

 

EOD? :)

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar
ja faktisk, med tanke på hvor enormt bare det lille vi kan se er.

 

for meg virker det ikke sannsynlig at en googol er høyere enn antall atomer i det kjente univers. tenk deg alle de millionene med stjerner og planeter. (milliarder passer kanskje bedre)

Tenk på at en gogool er 10^100. Tenk så at en gogoolplex er 10^gogool, altså 10^(10^100). Tallet du får da blir så usannsynlig stort at du ikke kan fatte det.

 

EoD

Endret av orcblood
Lenke til kommentar
ja faktisk, med tanke på hvor enormt bare det lille vi kan se er.

 

for meg virker det ikke sannsynlig at en googol er høyere enn antall atomer i det kjente univers. tenk deg alle de millionene med stjerner og planeter. (milliarder passer kanskje bedre)

Tenk på at en gogool er 10^100. Tenk så at en gogoolplex er 10^gogool, altså 10^(10^100). Tallet du får da blir så usannsynlig stort at du ikke kan fatte det.

 

EoD

10^(10^100)=10^1000=10000, er jo ikke så ufattelig høyt....

Lenke til kommentar

I farten kan jeg se følgende ting ligge på en stol på rommet mitt:

 

-En dressbukse

-Et Brannskjerf

-Et håndkle

-To konvolutter

-En pose

-En bukse

-En treningsbag

-En annen bukse

-En pose til

-En Imsdal-flaske.

 

Får vel rydde litt etterhvert, og se hva som ligger under óg ;)

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...