nr.4 Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Og det kaller dere unyttig fakta? Ja. Selleri er ikke akkurat noe å spise seg mett på. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Selleri har negativt med kalorier. Du har mer kalorier i kroppen før du begynte å spise den. Selleri har ikke "negativt med kalorier," men det har så lite kalorier at du bruker mer energi på å forbrenne dem enn du får igjen. Vel, du toppet "top 10 useless fact" med det utsagnet der. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Vel, du presenterer noe som ikke er sant, som fakta. On topic: I antikkens Hellas var det utroskap kun hvis en mann hadde en annen kvinne. En annen mann var IKKE sett på som utroskap i følge loven. Lenke til kommentar
nord Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 mye dårlig fakta her nå -Hjulet er 2 år gammelt og en Australsk advokat har patenten. (SMART!) FEIL hjult er noen tusen år gammelt... FEIL! patenten er 2år gammel. ergo, oppfinnelsen hjulet er 2år gammelt. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Oppfinnelsen hjulet er jo mange tusen år gammel, selv om det ble tatt patent på for to år siden. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Vel, nå tok jo bare den australske advokaten patent på hjulet, for å vise store feil i patentsystemet, ikke for å kunne ta "hjul-avgifter" eller noe annet smart. Hmm, jeg har selv gått med tanker om å ta patent på foreksempel varmtvannet, eller luft? :!: Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Vel, du presenterer noe som ikke er sant, som fakta. Jeg snakket i bilder, og jeg beklager for at jeg gjorde det så vanskelig for deg. ------------------------------------------ Gjennomsnittshjernen har omtrent 100 milliarder nerveceller. Nerveimpulser fra og til hjernen reiser omtrent i 274km/h. Odontofobi er frykten for tenner. Ørene og nesen din vokser gjennom hele livet ditt. En frisk, voksen person kan trekke inn 3,3 til 5 liter luft med ett pust, men bare ca. 5 % av dette blir brukt. 15 millioner blodceller er ødelagt i en menneskekropp hvert sekund. Hvert år blir omtrent 98% av atomene i kroppen din, skiftet ut. Hjertet kan skyte blodet ditt 9 meter. Hvert menneske har levd som en encellet organisme i omtrent en halv time. Hitler hadde klaustrofobi. Heisen til hans ”eagles nest” hadde speil som vegger slik at den ville virke større og mer åpen. Jim Morrison, medlem av The Doors, var den første rockestjernen som ble arrestert på scenen. H.C. Andersen var ordblind. Han lærte seg aldri å stave skikkelig, så utgiverne hans måtte rette alle feilene. Barbies fulle navn er ”Barbara Millicent Roberts”. Michael Jordan tjente mer penger fra Nike årlig, enn alle industriarbeiderne for Nike i Mayaisia tjente sammenlagt. Leonardo Da Vinci oppfant saksen. Tina Turners ekte navn er Annie Mae Bullock. Marilyn Monroe hadde seks tær. Titanic holdt 22 knop når den traff isfjellet. 7-up ble oppfunnet i 1929; ”7” var valgt som navn fordi de originale beholderene var 7 ounces. ”Up” fordi den var den vei boblene gikk. På grunn av at radiobølger reiser i 300 000 km/h og lydbølger i 1126 km/h, kan en kringkastet stemme høres raskere 20000 km vekke enn bak i rommet hvor den ble laget. Myggspray holder ikke myggen vekke, den gjemmer deg. Den blokkerer myggens sensorer slik at den ikke finner deg. Du kan drukne og overleve. Uttrykket ”å drukne” referer bare til det å ta inn vann i lungene, ikke resultatet av den prosessen. Væsken i kokosnøtter kan brukes som blodplasma. Lenke til kommentar
darkie Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 - Det største tallet har dem funnet ut til å være 1.000.000.000.000^1.000.000.000.000 (ganget med seg selv like mange ganger) eller var det 1.000.000.000^1.000.000.000 Har jeg lest i en bok. - Neil Armstrong VAR den første mennesket på månen selv om flere mener det var han med kameraet. Men den var festet på romskipet: http://www.redzero.demon.co.uk/moonhoax/First_Man.htm - Musmatta min er skriveunderlag med reklame for Flax lodd. - Verdens nordligste hengebru ligger IKKE i Hammerfest men i Kvalsund og heter Kvalsund-brua. - Jeg ruller røyk nå mens jeg prøver å komme på flere - Jeg kaller meg for darkie fordi jeg er hvit - Jeg er sulten og jeg kjeder meg. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 det største tallet er googolplex. det er googol opphøyd i googol (googol har 100 nuller) Lenke til kommentar
darkie Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Du har vist rett Endret 11. november 2004 av darkie Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hva hvis jeg finner opp tallet googolplex+1 weeh. Latterlig å hevde at man har funnet opp et tall... alle tall eksisterer, uendelig fins ikke. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) - Det største tallet har dem funnet ut til å være 1.000.000.000.000^1.000.000.000.000 (ganget med seg selv like mange ganger) eller var det 1.000.000.000^1.000.000.000Har jeg lest i en bok. Jeg vet et større tall: 1.000.000.000.000^1.000.000.000.000 + 1. Påstanden din er herved ukorrekt. Selv om dette er en tråd for unyttig fakta, er det like fullt en tråd for FAKTA, dvs. ting som er SANT! Edit: Golfball var raskere. Endret 11. november 2004 av gspr Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Helt enig med gspr og golfball. Det korrekte er vel å si at en gogoolplex er det søtrste tallet man har hatt bruk for. Jeg husker å ha lest hva det kunne brukes til å beskrive, men aner ikke hva det var. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Mer korrekt: Gogoolplex er det største navngitte tallet. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 skulle vel ikke så mye til for å forstå at det er det høyeste offisielt navngitte tallet... googolplex brukes til å beskrive uendeligheten, siden man ikke kan skrive det desimalt. googol ble "oppfunnet" for bruk ved universiteter for å ha en topp som er langt høyere enn noe som kan brukes. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ørene og nesen din vokser gjennom hele livet ditt. Feil. Det samme gjelder myten om at man får mer sjegg om man barberer seg oftere. Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ihvertfall en av heisene i Pentagon kan ta 1000Kg. Et lite kulehull i et vindu i et fly på 10 000m høyde vil ikke forårsake noe annet enn litt suselyd. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ihvertfall en av heisene i Pentagon kan ta 1000Kg.Et lite kulehull i et vindu i et fly på 10 000m høyde vil ikke forårsake noe annet enn litt suselyd. Her har vi sett Myth Busters! Jeg kan fortelle at gresskar + kanon = farlig. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Jeg er keivhendt. Jeg og. Man skal ikke si keivhendt fordi ordet kommer av skjeivhendt fra gammelt av. Den gang var det ikke riktig å være venstrehendt, man ble sett ned på. De venstrehendes dag er den 13 August. Når de venstrehendte tegner en person, er ansiktet som oftest vendt til høyre. Det er større sjangse for at du har dysleksi eller stamming når man er venstrehendt. De venstrehendte ligger som oftest 4-5 måneder etter i puberteten enn høyrehendte. 4 av 5 av de originale Macintosh-designerne var venstrehendte. De venstrehendte er generelt bedre enn de høyrehendte. Endret 11. november 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå