Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)


The_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den tilnærmede verdien for 'pi' er 3,14.

3,14 er EN (rimelig dårlig) tilnærmet verdi for pi.

3.14159265358979323846264338327950288419716939937510582097494459230781640628620899862803482534211706798214808651328230664709384460955058223172535940812848111745028410270193852110555964462294895493038196..

 

Resten finner du her.

Resten? Hehe, neppe... det hadde vært noe ;)

Lenke til kommentar

Da Hitler skulle ta over Sovjetunionen kalte han operasjonen Operasjon Barbarossa.

 

Barbarossa var en keiser i middelalderen som skulle gi nytt liv til Romerriket. Landområdene han tok over er i dag del av Tyskland.

Barbarossa skulle hjelpe noen allierte sørpå, men hæren hans var for stor til å frakte med skip. De var da tvunget til å marsjere gjennom ørkenen. Etter en lang tur var hele hæren så klart tørst, så kom de endelig til et vann.

 

Barbarossa var en av de tørste, og styrtet mot vannet for å drikke. Det uheldige var at han glemte å ta av seg rustningen før han hoppet uti vannet,

og han druknet.

 

Alt dette lærte jeg da jeg spilte Age Of Empires 2 det året det ble gitt ut. Aldri spilt det siden.

Lenke til kommentar
Øret bruker logaritmer til å høre... (gidder ikke å forklare)

Nei, det gjør det ikke.

Å?, forklar meg... for det sa nemelig mattelæreren min som også er fysikk lærer. Han forklarte det temmelig enkelt, men det skal alikevel stemme.

Du har totalt misforstått læreren din.

Lydstyrke er en av flere ting som måles i desibel. Desibelskalaen er logaritmisk, men det betyr ikke at øret hører med logaritmer. Da trekker du en ganske forhastet og ukorrekt slutning. Det blir som å si at siden vi bruker addisjon for å legge sammen priser på varer, så bruker man addisjon for å betale for varene. Eller som å si at man løper vha. f.eks. newtons lover.

Øret BRUKER IKKE logaritmer for å høre, men intensiteten til lydene som når øret kan beskrives på en logaritmisk skala.

 

Edit: Utrolig morsomt bilde du har i signaturen din, nr. 4. Du husker ikke tilfeldigvis hvilken avis det er fra?

Var da fælt til hissige vi ble da... :p

Jeg hørte, forstod og mente akkuratt det du skrev, Jeg formulerte meg bare litt dårlig. Og jeg husket ikke akkurat hva mattelæreren hadde sagt.

 

Unyttig fakta:

Hvis alle kinesere hoppet ned fra en meter samtidig så ville vi få et jordskjelv på 4,9 på richters skala..

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

:love::love::love::love::love:

Han der Arnold Scwarzenegger er bare SÅÅÅÅ søt!

:love::love::love::love:

 

 

 

 

 

 

 

a

b

c

d

e

f

g

h

i

j

k

l

m

n

o

p

q

r

s

t

u

v

w

x

y

z

æ

ø

å

 

A :sick: Men du er stygg! :sick:

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

U

V

W

X

Y

Z

Æ

Ø

Å

 

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ

aBcDeFgHiJkLmNoPqRsTuVwXyZæØå

 

Ser dere hvordan størrelseforskjellen på store og små bokstaver er??? :w00t:

Lenke til kommentar
hei! vet dere hva? nei ikke sant!

Det blir sikkert frekt oppfattet av noen når dere sier hæ vet dere!

Men tenk hvis noen vil at du skal si "hæ?"...

Hmm... Kom på det akkurat nå...

 

sitter også å spiser en faens wrigley fruitmint eller hva nå den dritt tyggisen heter..

Lenke til kommentar
Hadde vært kult om du ble bannet uten noen innlegg på postcounten Rezor.

 

Men, back to the topic at hand.

 

Hester kan ikke spy.

 

Delfiner smiler, men ikke med vilje.

ok skal ikke banne mer... din "£@£%"#@£%%$£&€/€{%/$€{s !"@£5"¤#5...

 

Hester kan ikke spy, men hva i @£€¤#"! gjør jentehestene når de ser den uskikkelig [naughty] lange hæstk&"$n henge ned???

Lenke til kommentar

In a 1996 speech to the Iowa Pork Producers, Bob Dole said "Bob Dole" twelve times.

 

The wife of PepsiCo CEO, Steven Reinemund, buys Coca-Cola products whenever she's mad at her husband

 

Studies show that if given a choice, birds actually prefer to poop on cars.

 

There have been 24 major feature films with the word "monkey" in the title.

 

In 1962, the 18.5-million dollar Mariner Space Probe crashed into the Atlantic because of a typo.

 

Three men named Green, Barry, and Hill, were hanged for murdering Sir Edmond Barry at Greenbarry Hill.

 

Cows chew eighteen hours a day.

 

A Washington state man failed to kill himself 11 times. He was later killed when a man jumping off a building landed on top of him.

 

Scotland exports sand to Saudi Arabia.

 

Forbes Magazine stopped trying to count all the world's billionaires in 1997.

 

In Iceland, 37% of people say the appearance and design of underwear is somewhat important to them.

 

When asked by a reporter whether he thought young women today were too promiscuous, Al Gore responded, "I just have no firsthand experience."

 

Michael Jackson married his plastic surgeon's assistant.

 

A Texas woman said she shot her neighbor because she'd been sending electrical charges through the air at her.

 

If the average American had the money, he or she would be willing to pay $487,000 to find true love.

 

The record for the fastest selling book in the world was set in 1974 by the Guinness Book of World Records.

 

At some point in their lives, 43% of Americans will say, "That's it, I'm calling the police."

 

Four percent of the world's population believe they're worthy of being worshipped.

 

No psychic has ever won a state lottery.

 

Mickey Mouse's original name was Mortimer.

 

Ants don't sleep.

 

Lizards communicate by doing push-ups.

 

Three percent of people nicknamed "Lefty" are right-handed.

 

People are most likely to try and "find" themselves when they are between twenty-seven and thirty-eight years old.

 

Forty-six percent of Germans believe that those that don't cheat on their taxes deserve only pity.

Endret av Solid Snake
Lenke til kommentar
Hadde vært kult om du ble bannet uten noen innlegg på postcounten Rezor.

 

Men, back to the topic at hand.

 

Hester kan ikke spy.

 

Delfiner smiler, men ikke med vilje.

ok skal ikke banne mer... din "£@£%"#@£%%$£&€/€{%/$€{s !"@£5"¤#5...

 

Hester kan ikke spy, men hva i @£€¤#"! gjør jentehestene når de ser den uskikkelig [naughty] lange hæstk&"$n henge ned???

kanskje derfor de fleste hester er brune??? De bæsjer vel så sinnsykt på seg at det legger seg under huden... Må jo bli redd når en 1,5 km lang hæstk@£ blir stiv.. eller hva? :dribble:

Lenke til kommentar
2/3 av verdens befolkning bor ved vann.

ville trodd det var flere, siden vann finnes overalt på jorda, i ørkenene, på fjellet, i alaska, til og med på verdens tørreste steder finnes det vann.

 

så yttrykket "bor ved vann", er feil å bruke, da alle mennesker bor ved vann, siden de har tilgang på vann, enten den nærmeste vanndråpen er i rørene i huset ditt, eller 1000 meter under bakken.

 

EDIT: for ca. 20 sekunder siden gikk jeg opp fra 36, til 35. plass på hw.nos lag i pulse. (måtte bare, lå 2000 trykk unna, og jeg kjeder meg)

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...