DaddyYankee Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 En maur kan løfte 8 ganger siden egen kroppsvekt, og er et av verdens sterkeste dyr. Maur er ikke verdens sterkeste dyr, eller en av dem. Kanskje iforhold til vekten tenker du? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Det latinske sitatet: Si vis pacem, (parati) para bellum = Den som ønsker fred, forbered krig. Kanskje også flere som kjenner til den tyske 9mm patronen som også har fått tilnavnet; Parabellum. Endret 24. desember 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hasj er ulovlig i norge. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg kunne regne før jeg kunne snakke. :V Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Skilpadder kan puste med rumpa Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg kunne regne før jeg kunne snakke. :V Hvor gammel var du da du lærte å snakke? Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Et glass melk kan gi en person en promille på 0,02. I enkelte stater i USA er dette nok til at personer under 21 år kan miste lappen eller få en bot. Drikking vil heller senke enn å øke temperaturen i kroppen. George Washington hadde sitt eget bryggeri ved Mount Vemon Da president Lincoln ble informert om at general Grand drakk Whisky mens han ledet sine tropper, svarte han "Finn ut hvilket merke det er så jeg kan gi det til mine andre generaler" Vikingene skal ha brukt hodeskallene til sine fiender som drikkebeger Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Innen kaffedrikking, ligger Japan på tredjeplasse i verden. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Synes egentlig at folk burde poste kildene sine, blir mye mer troverdig da Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Kildene mine var fra utvalgte setninger fra Noel Botham's bok om unyttige fakta. "Hvor mange nordmenn heter Vidkun?". Som et spørsmål da. Hvor mange av disse faktasetningene stemmer (?) - I Arizona er det ikke lov til å nekte noen et glass vann. Endret 30. desember 2009 av HalogenpæreUtenLys Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Kildene mine var fra utvalgte setninger fra Noel Botham's bok om unyttige fakta. "Hvor mange nordmenn heter Vidkun?". Som et spørsmål da. Hvor mange av disse faktasetningene stemmer (?) - I Arizona er det ikke lov til å nekte noen et glass vann. Disse bøkene er morsomme, men har ikke alltid riktig. Leste i boka "hvor mange brystvorter har bush" at det var en plass der jomfruene betalte menn for å ha sex med dem slik at de var klar for ekteskapet og at det var flere menn som hadde flyttet dit og levde på det. Googlet det for å finne ut om det var sant, og det var det aldeles ikke. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Et glass melk kan gi en person en promille på 0,02. I enkelte stater i USA er dette nok til at personer under 21 år Det er altså ulovlig å kjøre i Norge etter at man har drukket åtte glass med melk? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det kan vel ikkje gi promille på ekte, men heller lage små feil utslag på instrumenta til politiet? Eller er det faktisk alkohol i melk? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det må være målefeil. Melk inneholder ikke så "mye" alkohol at det kan gi noe målbart utslag. Det er essensielt for holdbarheten til melk at den på ingen måte utsettes for gjærceller i produksjonen. Gjær er en av grunnene til at melk pasteuriseres. Kanskje det var snakk om kefir? Eller gammel og sur melk? Derimot kan brød inneholde ørlite alkohol (som resultat av gjæringen/hevingen). Noe av det fordamper under steking, særlig fra skorpa, men noe blir nok også igjen, akkurat som fuktigheten inni brødet. Jeg har hørt noen tall på det før. Om jeg ikke husker feil så var det snakk om at man kunne få ~0,1 i promille av å spise et helt brød veldig raskt. (Bruker man lang tid så fjerner jo levra alkoholen fra blodet) Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Bra dere undersøker faktaene. Har egentlig aldri tenkt på at brød også kan inneholde alkohol. I teorien kan man bli full på brødspising å Uten at jeg har kildene, mener jeg å ha hørt fra den samme bokserien (bøkene med unyttige fakta") påstanden om at Usa eide månen, i og med disse satte flagget sitt først på den. Fakta som ifølge Wikipedia er feil. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Uten at jeg har kildene, mener jeg å ha hørt fra den samme bokserien (bøkene med unyttige fakta") påstanden om at Usa eide månen, i og med disse satte flagget sitt først på den. Fakta som ifølge Wikipedia er feil. Ingen kan eie noe utenfor jordens atmosfære (med mindre de selv sender det opp). Endret 2. januar 2010 av Henrik B Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Så jeg kan ikke lage min giga rakett dra til MArs å bo sette meg der og kalle det mitt land? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Så jeg kan ikke lage min giga rakett dra til MArs å bo sette meg der og kalle det mitt land? Nei, dette er litt usikkert men jeg hørte i en annen tråd at landet du dro fra sine regler gjelder når du drar til verdensrommet. Så om du drar til mars fra USA vil USA sine regler gjelde der. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kva om ein då reiser til mars frå internasjonalt farvann, eller Sealand ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå