IkkjeOleJørgen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Uten tillatelse fra vedkommende departement er det forbudt å skyte noen gjenstand ut i verdensrommet fra: a. Norsk territorium, herunder også Svalbard, Jan Mayen og de norske biland. b. Norsk fartøy, luftfartøy o.l. c. Områder som ikke er undergitt noen stats høyhetsrett, når oppskytingen foretas av norsk statsborger eller person hjemmehørende i Norge. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Når man fiser, kommer det med ca. 4% ekskrement ved hver utsondering. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 QWERTY-oppsett på tastaturet er lite effektivt for å skrive ordet "database" da alle bokstavene befinner seg på kun den ene siden, altså skriver man stort sett med kun èn hånd. Lenke til kommentar
Vrinsk Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Bumpe denne tråden kanskje? Nepal er det eneste landet som ikke har et vanlig firkanta flagg. Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
Bomchicka Wah Wah Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 - Bare hver tiende binders kommer noen gang i kontakt med papir. - Over seks tusen amerikanere blir hvert år skadd av toalettseter, og ca 3,5 millioner amerikanere tror at de har vært bortført av romvesener. - Ordet "samba" betyr å gni navlene mot hverandre. - Guinness rekordbok er den boka som oftest blir stjålet på biblioteket. Lenke til kommentar
Gjest bruker-182841 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) x Endret 25. november 2017 av bruker-182841 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 En blåhvalvagina er like dyp som en liten garasje. Den må nemlig stå i stil til dens mannlige motstykke. Lengden på en blåhvalpenis ligger på rundt tre meter, og med testikler på størrelse med VW bobler snakker vi i alle fall om å ha utstyret i orden. Mener også å huske å ha hørt tallet 200 i forbindelse med blåhvalens seksualliv; som i at 200 liter sperm er en normal dose under blåhvalens ejakulasjon. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Hva er vitsen med og finne større prim tall, har det noen samfunnsnytte? Ja, det bedrer krypteringsalgoritmer som er i bruk verden over i alt fra militært utstyr til mobiltelefoner, nettbanker, Wlan og en hel del annen industrielle bruksområder. Jo flere og større primtall man finner jo bedre blir krypteringa. Finnes det en slags maskin som finner primtall? Datamaskiner. Du skriver et program som utfører "gjett og sjekk" for alle tall. Dette krever massive mengder komputeringskraft når man kommer opp i mange siffer, siden alle tall må forsøkes delt på opp til alle primtall som er halvparten av tallet selv. Halvparten av alle tall vil kun trenge èn sjekk, dele på to (kjent som partall), og en tredjedel av alle tall vil også være delbare på 3, og en femtedel av alle tall vil være delbare på 5... Dette medfører at Summen av 1/[Primtall] + 1/[Neste primtall] + osv... av alle tall vil ikke være primtall (siden de kan oppnåes ved å gange opp mindre primtall). Det man derimot ikke kan utlede er hvor og hvor ofte primtall vil opptre, og om det finnes et endelig antall av dem. Dette burde da kvalifisere som unyttig men ikke uinterresant fakta Jeg mener også på at det finnes et program noe ala folding@home for å regne ut primtall... (edit: det vil jo også kvalifisere som en veldig fin bench for testing av integerderivasjon...) Endret 28. mars 2009 av GullLars Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Visste du at enhver måned som starter med en søndag så vil den også ha fredag den trettende? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Etter reaksjoner fra utenforstående har et par off-topic og grenselandposter forsvunnet. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Første transkripsjonsfaktor som binder seg til consensus-sekvensen TATA i promoteren til eukaryotisk transkripsjon heter TFIID. Lenke til kommentar
dr_wordsmith Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Gerstmannssyndom er et syndrom som gir venstre-høyre-forvirring, og er forårsaket av en skade på Brodmannsområde 39. (Og TFIID består av TBP og TAF, som forøvrig står for TATA Binding Protein og TATA Binding Protein Associated Factors) Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det er 100% sikkert at du kommer til å dø. Jeg er ganske sikkert på at du har ett navn. Den pc'en du sitter på nå har internett. Det sies at det finnes mer galakser, stjenrer og planeter ute i verdensrommet en det finnes sandkorn på jorda... Link --> feil - 100 % sikkerheit eksisterar ikkje feil - eg har tre navn. feil - Pc'n min HAR ikkje internett, den har internett tilgang. feil - eg har aldri høyrd om stjenrer Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Det er 100% sikkert at du kommer til å dø. Jeg er ganske sikkert på at du har ett navn. Den pc'en du sitter på nå har internett. Det sies at det finnes mer galakser, stjenrer og planeter ute i verdensrommet en det finnes sandkorn på jorda... Link --> feil - 100 % sikkerheit eksisterar ikkje feil - eg har tre navn. feil - Pc'n min HAR ikkje internett, den har internett tilgang. feil - eg har aldri høyrd om stjenrer hah! :!: Endret 29. mars 2009 av kjermy Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Bumper denne jeg I følge FNs menneskerettighetsdomstol har fanger rett på to sigaretter daglig Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Bananer er nam^-^ I 2001 var det mer enn 300 banan-ulykker i storbritannia, som f.eks å skli på bananskall. I øst Afrika kan du kjøpe banan-øl. På julaften i belgia er det lovlig for barn å kaste bananer på politibiler. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Visste du at enhver måned som starter med en søndag så vil den også ha fredag den trettende? I den forbindelse: Er det fredag den trettende i februar, så er det det også i mars. De to månedene har akuratt det samme oppsettet av ukedager/dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå