Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)

The_man

Anbefalte innlegg

Det er umulig å slikke seg på albuen.

ikkje teoretisk umulig :p

dette har jeg hørt mange ganger, men det nekter jeg å tro! jeg er selv 3-4 cm ifra og jeg er ikke spesiellt myk, ei har jeg lang tunge..

This is from Guinness World Records: "Elbow Licking. Contrary to popular urban legend, it is quite possible to lick your own elbow. Guinness World Records receives about five claims a day for this and stresses the following point: Being able to lick your own elbow is not, in any sense, a world record. If you're one of the rare few who can lick your elbow, save it for the water cooler."

Google: lick your elbow.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er verdens første rundkjøring:

paris6.jpg

Sted: Paris, rundt triumfbuen

Byggeår: 1810

I samme farta får jeg nevne noe nyttig info om du skal dit med bil: I frankrike har biler som er i rundkjøringa vikeplikt for biler som skal inn i rundkjøringa. I Norge er det omvendt.

Lenke til kommentar
brødskiven lander med smørsiden ned fordi den er marginalt tyngre og fordi kombinasjonen av høyde og vinkel vanligvis får den til å snurre 180° før den lander.

hvis ikke brøe har en konkave form for da vill den konkave siden lande opp : )

så det på mythbusters :p

Lenke til kommentar
Ifølge 1. Mosebok kap. 1, vers 20-22 kom høna før egget...

Jeg prøvde å få det dokumentert men fant ikke noe om hverken høne eller egg i teksten når jeg søkte i bibelen.

Står i vers 21:

"Og Gud skapte... ...og alle dyr som har vinger til å fly med..."

Altså ikke "Gud skapte egget" :)

Lenke til kommentar

Nå dreit jeg meg. Trodde det stod "D" i posten din.

Red.: Venus er angivelig den eneste planeten i vårt solsystem som roterer rundt sola i motsatt retning av hva "oss andre" planeter gjør. Møh, Venus roterer rundt sin egen akse i motsatt retning. Sola står opp i vest og går ned i øst. :ph34r:

Endret av Koffert
Lenke til kommentar
Det er umulig å slikke seg på albuen.

ikkje teoretisk umulig :p

dette har jeg hørt mange ganger, men det nekter jeg å tro! jeg er selv 3-4 cm ifra og jeg er ikke spesiellt myk, ei har jeg lang tunge..

This is from Guinness World Records: "Elbow Licking. Contrary to popular urban legend, it is quite possible to lick your own elbow. Guinness World Records receives about five claims a day for this and stresses the following point: Being able to lick your own elbow is not, in any sense, a world record. If you're one of the rare few who can lick your elbow, save it for the water cooler."

Google: lick your elbow.

Det var i alle fall ei jente som kunne det. Ho fekk nemlig billetter til Håkan Hellström på P3 Sessions grunnet det. Akk, ja.

Lenke til kommentar
Red.: Venus er angivelig den eneste planeten i vårt solsystem som roterer rundt sola i motsatt retning av hva "oss andre" planeter gjør.

Hvor har du den infoen fra? Så vidt jeg kan finne så roterer den rundt sola i samme retning som de andre planetene.

Kanskje du tenker på rotasjonen rundt sin egen akse? Venus roterer motsatt vei enn jorda. Dvs at hvis man står på overflaten så vil soloppgangen skje i vest og solnedgangen i øst. Men Venus er ikke alene om det. Uranus roterer samme vei. Kilde

PS. Jeg fant mange videoer av folk som slikker albuen sin.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...