Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)

The_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kiloprisen for ..

.. 50-ører er 139 kr (278 mynter/kg)

.. 1-kroner er 230 kr (230 mynter/kg)

.. 5-kroner er 636 kr (127 mynter/kg)

.. 10-kroner er 1470 kr (147 mynter/kg)

.. 20-kroner er 2020 kr (101 mynter/kg)

(Avrundet til nærmeste heltall)

1000 kroner i ..

.. 50-ører veier 7,2 kg

.. 1-kroner veier 4,35 kg

.. 5-kroner veier 1,57 kg

.. 10-kroner veier 680 gram

.. 20-kroner veier 495 gram

(Kilde)

Lenke til kommentar

Det mest Co2-effektive treet finnes her i Norge. Ask. Har mange ganger lurt på dette i snedige ting du lurer på, og nå streifet jeg tilfeldig over det. Hvis man har ledig hageplass (og er en ekstremist?) er det bare å plante et tre i hagen og før det dør hogger du det ned og selger det til møbelindustrien slik at det ikke råtner og slipper alt ut igjen.

Kilde

Lenke til kommentar
Vel, det vet jeg ikke. Tror det var en vanlig på 60 watt. Kan sikkert finne den om igjen for mer info. Jeg hadde satt sammen en bryter, en lampe, en koblingsboks. Jeg "ohmet" bare skøyteledningen og da fikk jeg 180 ohm.

9401556[/snapback]

Motstanden i glødetråden endrer seg fra lyspæra er kald til den lyser normalt. Den har altså en temperaturavhengig motstand og kan ikke måles korrekt i kald tilstand.

En 60W lyspære har under bruk på 230V en motstand på ~881 ohm. Men dette er jo forsåvidt nyttig fakta i en del sammenhenger.

Jeg er forundret over påstanden om at ett tre kan fange så mye som 48.000 kg CO2 på bare ett år. Det betyr at treet legger på seg 13 tonn bare i karbon. I tillegg kommer vann og andre stoffer som det bygges opp av. Det må jo bli et enormt tre på ekstemt kort tid. Det høres jo for godt ut til å være sant... Skulle likt å sett nærmere på det regnestykket. 13 tonn økt vekt per år per tre høres ikke akkurat riktig ut.

Lenke til kommentar

dette er kanskje ikke (for noen) unyttig fakta; hvis man dypper en klut i sprit, dytter den opp i endetarmen (eller putter den under armen)og tar seg en joggetur, blir man drita med en gang! :thumbs: tips: putte den i endetarmen er mest effektiv!

dette er fordi endetarmen (og armhulene) tar opp alkohol med en gagn, spesielt når man får opp pulsen :idea:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...