The Norwegian Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Du kaster gjennomsnittlig bort 2,5 dager per år ved å vente på lastende nettsider. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Du kaster gjennomsnittlig bort 2,5 dager per år ved å vente på lastende nettsider. 9013368[/snapback] Et ord: Deprimerende Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Norsk er det eneste språket i verden hvor man bokstavelig talt snakker på innoverpusten. Prøv selv: Si "Ja" på innoverpusten. Naturlig, ikke sant? Det lengste norske ordet er minoritetsladningsbærerdiffusjonskoeffisientmålingsapparatur, som er et aperat som måler avstanden mellom partikler. Det meste av støv er død hud. Da Sverige byttet til høyrekjøring i 1965. Skjedde dette en ukedag klokken 5 på ettermiddagen. Dette så ingen skulle svimle ut på morgenen og glemme at kjøresiden var byttet. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hvordan var det da med alle reglene? Måtte folk ta teoriprøven om igjen? Det må ha vært jævlig... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Det lengste norske ordet er minoritetsladningsbærerdiffusjonskoeffisientmålingsapparatur, som er et aperat som måler avstanden mellom partikler.9017343[/snapback] Men det apparatet måler jo ikke avstand, men en hastighet. Diffusjonshastigheten ("blandingshastigheten") til en av de to ladningsbærerne i en elektrolytt: minoritetsladningsbæreren. F.eks måling av hvor raskt OH- diffunderer gjennom elektrolytten dersom OH- er minoritetsladningsbæreren i den gitte elektrolytten. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 hitler sin yndlings film var king kong. ein person ser større ut med gule klær muhammed er verdens mest populere navn april er den månden, der fleist personer har bursdag Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Vet ikke om noen har skrevet dette, orket ikke å lese gjennom [/b]114 sider. : Øynene til en struts er større en hjernen dens : Peanøtter er ingrediensen i dynamitt : Gjennomsnittlig faller en normal person i søvn iløpet av 7 minutter : Nasjonalsangen til Hellas har 158 vers. Redigerte nr 3 der Den settningen før hørtes ikke så "normalt" ut. Endret 9. august 2007 av Samegerilja Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 den elektriske stolen ble oppfunnet av en tannlege 1394602[/snapback] Sikkert for å få litt stillhet når drittungene vrir seg så mye. Lenke til kommentar
HalliHallo Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Ut av ein gjennomsnittleg person på rundt 70 kilokan ein lage: - 45 liter vatn - Fosfor nok til 2200 fyrstikker - Fett til ca. 70 såpestykker - Jern til ein 2-toms spiker - Kullstoff til 9000 blyantstifter - Ei skje magnesium Kjekt å vete om du treng penger Lenke til kommentar
co2 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) - Fett til ca. 70 såpestykker 9241450[/snapback] Nazistene lagde såpe av drepte jøder under krigen. Eksperiment synes jeg å huske. - Sjekket og det ser ut som jeg har hørt en vandrehistorie Endret 9. august 2007 av co2 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) unyttig fakta skal hit... ikke uinteressente Slettet noen innlegg. Stick to the rules! Endret 10. august 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hvis man putter 1kg is ved 0'C i en vannkoker på 1kW og varmer det opp uten noe varmetap til omgivelsene skal det ta 5 minutter og 33 sekunder før isen har smeltet til 1kg flytende vann ved 0'C. Hvis varmer 1 kg vann fra 0'C til 100'C i den samme vannkokeren så og varmer det opp uten noe varmetap til omgivelsene skal det ta ytterligere 6 minutter og 58 sekunder før vannet når kokepunktet. Hvis man har 1kg vann på 100'C i den samme vannkokeren og termostaten har røket sånn at den fosskoker kontinuerlig så vil det ta ytterligere 37 minutter og 36 sekunder før alt vannet har fordampet. Med andre ord 50 minutter og 7 sekunder fra man startet å varme 1 kg is til alt har fordampet hvis man gjør det sammenhengende. Det er 6,2 ganger så lenge som hvis man startet med vann på 0'C og stoppet når vannet nådde 100'C. Smelting og fordampning av vann tar altså mye mer energi enn det å varme vannet opp. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 *snip* 9253331[/snapback] Det kan jo faktisk være nyttig hvis man vil smiske til en litt høyere naturfagkarakter... Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Varmt vann fryser fortere enn kaldt! Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 april er den månden, der fleist personer har bursdag Jeg trodde det var august. Mener å ha lest det i "Hvor mye veide Elvis da han døde?", men mulig jeg husker feil. Når det gjelder det med varmt vann, så vet jeg faktisk grunnen til hvorfor det fryser raskere Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det kan jo faktisk være nyttig hvis man vil smiske til en litt høyere naturfagkarakter... 9253361[/snapback] Ja, det var en dårlig "unyttig fakta" fra meg. Jeg hadde ikke noe bedre på lager men ville live opp tråden igjen Jeg skal prøve å komme på noe annet unyttig. Varmt vann fryser fortere enn kaldt!9254098[/snapback] Jeg skulle til å si at det er feil, men så ser jeg svaret fra sorine og avventer til det kommer en forklaring derfra. Når det gjelder det med varmt vann, så vet jeg faktisk grunnen til hvorfor det fryser raskere 9254134[/snapback] Fortell! Jeg tviler sterkt så jeg håper du har en god forklaring på lager. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Litt vill gjetting, men er det fordi det varme vannet fordamper, og blir fortere til iskrystaller? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Litt vill gjetting, men er det fordi det varme vannet fordamper, og blir fortere til iskrystaller?9255439[/snapback] Men det vil jo ta en stund før det varme vannet blir kalt og når det skjer så har jo det kalde vannet et godt forsprang på frysinga. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Det er ingen som vet sikkert hvordan ideen for golf oppstod. En ganske tvilsom teori er at det var gjeterne, for langt over 1000 år siden, som slo på steiner med stokkene sine. Man kan i det minste si ganske sikkert at golfspillet ble etablert i Skottland for rundt 600 år siden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå