Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)

The_man

Anbefalte innlegg

En hel del mennesker mener at Steve Irwin (The Crocodilehunter) er død. Visstnok på grunn av slangebitt. Selv om fyren nok har sviktende overlevelsesinstinkt står det ikke ett ord om dette på hans hjemmeside.

1401463[/snapback]

Stewe Iriwn er død, han ble drept av en rokke. Rokken stakk Irwin i brystet. Hvis han ikke hadde dratt ut piggen, kunne han overlevd fordi den fungerte som en propp. Så mye for alle gangene han har fortalt oss om hva man skal gjøre når man blir bitt av hai, slange, edderkopp, o.l. for når er fisk angriper deg, da er du ille ute.

(Hai er jo en fisk, men de er så skumle at jeg renger det som en egen rase. Dette fordi jeg er dum og ignnorant, og ikke gidder å skrive utfyllende på et forum klokken halv tolv om natten.)

8118510[/snapback]

Steve Irwin var ikkje død når han skreiv dette. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En hel del mennesker mener at Steve Irwin (The Crocodilehunter) er død. Visstnok på grunn av slangebitt. Selv om fyren nok har sviktende overlevelsesinstinkt står det ikke ett ord om dette på hans hjemmeside.

1401463[/snapback]

Stewe Iriwn er død, han ble drept av en rokke. Rokken stakk Irwin i brystet. Hvis han ikke hadde dratt ut piggen, kunne han overlevd fordi den fungerte som en propp. Så mye for alle gangene han har fortalt oss om hva man skal gjøre når man blir bitt av hai, slange, edderkopp, o.l. for når er fisk angriper deg, da er du ille ute.

(Hai er jo en fisk, men de er så skumle at jeg renger det som en egen rase. Dette fordi jeg er dum og ignnorant, og ikke gidder å skrive utfyllende på et forum klokken halv tolv om natten.)

8118510[/snapback]

Steve Irwin var ikkje død når han skreiv dette. ;)

8118680[/snapback]

Nei, det er sant, jeg sjekket ikke årstallene når jeg begynte å lese på tråden, trodde den var relativt ny! Så eid ble jeg. Er forresten ekstremt irriterende med orddelingsfeil! SER DU!? Ikke ord delings feil, men orddelingsfeil! Så godt som ingen ord i det norske språk skal deles opp!

Lenke til kommentar

• Unge dovendyr er så klossete at ofte tar tak i sine egne armer og bein i stedet for grenen de sikter etter, og faller ned fra trærne.

• Et sted langs den transsibirske jernbanen gjør sporet en stor bue, fordi tsaren, da han befalte at den transsibirske jernbanen skulle anlegges, trakk opp en linje på et kart med en linjal. Linjalen hadde et hakk i seg.

Kilde: Douglas Adams - En bedrøvet laks.

• Den vanlige tastatur-layouten kalles qwerty på grunn av rekkefølgen på bokstavene. Det var opprinnelig laget for å begrense skrivehastigheten slik at ikke bokstavarmene på mekaniske skrivemaskiner skulle floke seg sammen. Det er altså bevisst laget ineffektivt. En alternativ layout er dvorak-tastaturet. Dette er tilpasset norsk språk slik at man ofte skriver annenhver bokstav med ventre og høyre hånd. Dette gjør skrivingen mer behagelig og raskere når man blir vant til det. En jeg kjenner byttet om fra qwerty til dvorak for et par år siden. Han økte i løpet av kort tid skrivehastigheten til 3 ganger det han hadde på qwerty-tastaturet. Dvoak er og forblir trolig en flopp på grunn av at folk heller vil holde seg til det gamle og velkjente.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg vet ikke helt om Duglas Adams er den sikreste kilden, men historien er god. Sikker sant også.

Tilsvarende er faktisk veien fra Fort Collins til Denver i staten Colorado, USA. Det er ca to timer med helt snorrett vei bortsett fra en bue rundt en bondegår med en stabeist av en bonde som nektet å flytte på seg.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
*qwerty-fakta*

8120017[/snapback]

Dersom jeg ikke tar helt feil, ble qwerty-standarden utformet for at taster man ofte trykket (etter hverandre) ikke skulle i være i nærheten av hverandre. Å trykke for fort på to taster nært ved hverandre kunne nemlig medføre at de mekaniske armene på gamle skrivemaskiner kolliderte å hang seg opp. Qwerty ble altså ikke laget for å redusere skrivehastigheten, men det ble naturlig nok en bivirkning iom at man måtte flytte fingrene mer.
Lenke til kommentar
1.Hvis man selger alle kroppsdelene man har i kroppen, kan man få 4,5 millioner får dem

8118481[/snapback]

Men du kan kjøpe en hel levende kropp for ti kameler :p

Clément Gallet løste rubiks kube på 23.06 sekund, med blind for øye. Tiden inkluderer ikke tiden han brukte å memorere kuba.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jammen altså.. det er litt vanskelig å tro at alt det der var fake.... det er noen ting som er bare for store til å være en bløff... månelandingen er en av de mener jeg da...

jeg for min del tror at fotoene og filmen var tatt på en scene, av noen andre enn de angitte mennene... mens den ekte månelandingen gikk sin gang på månen...

Men dette er jo bare spekulasjoner... ingen vet helt sikkert hva som EGENTLIG skjedde... unntatt NASA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...