Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)

The_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om de fikk XP kjørende på så lite, hvor lite klarer de å kjøre en eller annen Linux distribusjon på? :hmm:

8020332[/snapback]

Det finnes vel en rekke Linux-distroer både for mobiltelefoner, gpser og ipoder. Tror ikke disse har all verdens CPU. Så at man får innstallert en slik distro på en pc fra 80-tallet ville ikke dette overasket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, det var det jeg noterte i timen når han finske fyren skrev det på tavlen. Jeg skal dobbeltsjekke at jeg noterte det riktig, men det kan ta litt tid. Jeg har vinterferie nå og han er egentlig bare en vikar, men han jobber på skolen såvidt jeg vet.

Redigert:

Takk incanus, du sparte meg for en del bry. :p

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Det lengste ordet i det engelske språket som ikke er en betegnelse på et stoff, en sykdom eller noe lignende er floccinaucinihilipilification, som betyr å anse noe som verdiløst.

Et annet langt ord er pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoosis, som rett og slett er en lungesykdom som forårsakes av at man har pustet inn veldig fint silikonstøv fra vulkaner.

Lenke til kommentar

I kampen om Somme under første verdenskrig ble en tysk bunker truffet av en engelsk granat. Alle døde untatt en, navnet hans var Adolf Hitler. Fint for han, kjipt for verden...

WWI var også ansett som krigen som skulle enda alle kriger...en liten blemmert der.....

Lenke til kommentar

Det finnes 2910 slangearter i verden.

Dendroaspis viridis er fagnavnet for grønn mamba.

Norge finnes det tre arter, hoggorm, slettsnok og buorm. Hoggormen er Norges og Nord-Europas eneste giftslange.

Anakondaen er ikke som mange tror, verdens lengste slange, men verdens tyngste.

Pytonslangen er verdens lengste slange.

Bildet til venstre er grønn mamba, til høyre kobraslange.

post-123912-1173433823_thumb.jpg

post-123912-1173433953_thumb.jpg

Endret av SilentAngel
Lenke til kommentar

20 unyttige fakta:

1. Det å se et annet menneske gjespe, gjør det mer sannsynelig at du vil gjespe selv. Bare det å tenke på gjesping eller lese om gjesping, kan føre til at du gjesper.

2. Det er like sannsynlig å dø av å falle ut av sengen, som å dø etter å ha blitt truffet av lynet. Sjansen er 1 av 2 millioner.

3. Det våteste stedet på kloden ligger på på øya Kauai.

4. Kroppen består av 100 billioner celler.

5. Mer enn en tredjedel av alle voksne bruker «snooze-knappen» på vekkerklokken hver morgen. I gjennomsnitt trykkes det tre ganger på slumreknappen.

6. Nyfødte babyer har 300 knokler, mens voksne mennesker bare har 206.

7. Den største cellen i kroppen er eggcellen. Den minste er sædcellen. En eggcelle veier 175 000 ganger mer enn en sædcelle.

8. Flodhesten er i slekt med grisen.

9. Hvert menneske har vært en eneste celle i 90 minutter.

10. I forhold til størrelsen er tungen er den sterkeste muskelen i kroppen.

11. Om du er høyrehendt er sjansen størst for at du tygger maten med høyre side av munnen. Og er du venstrehendt så er det venstre side av munnen som tygger mest mat.

12. De alle fleste dyr går ved å bevege motsatte bein, det vil si høyre forbein samtidig med venstre bakbein osv. Det er tre dyr som beveger beina på samme side samtidig, nemlig giraffen, kamelen og katten.

13. Det fins 93 norske ord som rimer på ordet "hest".

14. Hummer var så vanlig i Maine på 1800-tallet at det ble brukt som gjødsel.

15. Delfiner puster ikke automatisk slik som mennesker. Dersom en delfin mister bevisstheten, så vil den synke rett til bunns.

16. Det fins bare to skapninger i verden som har sex for nytelsens skyld; delfiner og mennesker.

17. Under første verdenskrig ble det plassert papegøyer i Eiffeltårnet. På grunn av sin gode hørsel ble de brukt til å oppdage fly. Papegøyene hørte flyene før menneskene kunne se dem.

18. Romersk veddeløp med hest og kjerre har gitt opphavet til frasen «et vendepunkt». Vendepunktet var punktet i enden av stadion, hvor kusken snudde både hest og kjerre.

19. I en undersøkelse i USA på nittitallet svarte 52% av de voksne deltagerne at følgende utsagn var sant: «De tidligste menneskene levde på samme tid som dinosaurene».

20. Teleskopet på Mount Palomar, California, kan se 11 327 907 196 108 000 000 000 000 km ut i rommet.

Og nå lurer jeg på hvor mange som gjespet da de leste nr. 1 :D

Endret av Someidiot
Lenke til kommentar
20 unyttige fakta:

1. Det å se et annet menneske gjespe, gjør det mer sannsynelig at du vil gjespe selv. Bare det å tenke på gjesping eller lese om gjesping, kan føre til at du gjesper.

Og nå lurer jeg på hvor mange som gjespet da de leste nr. 1 :D

8113483[/snapback]

Jeg gjespet, og jeg gjesper samtidig som jeg skriver dette. :hrm:

Lenke til kommentar

Følte bare for et annet unyttig faktum:

Den fneomneale intleilgnesen til hejnren vår! I fløge et froskinngstaem på Cmabrigde Uinervtisy sipller det ignen rlole hivlken rkekefløge bkotsavene i et ord er i. Det enstee

vkitgie er at frøtse og sitse bkotsavene er på rtet plsas. Retsen kan vræe et koas og du kan fmerdlees lsee det uetn porlbem. Dtete er frodi hejnren vår lseer ikke hevr bkotsav idnivdiulet, men hlee odret.

Klut, hæ? :D

Lenke til kommentar
Varmt vann veier mer enn gull

Lyd går 15 ganger raskere gjennom stål enn gjennom luft

Donald Duck ble forbudt i finland fordi han ikke bruker bukser

"60 Minutes" er det eneste programmet på CBS som ikke har åpnings melodi

1397437[/snapback]

Det er faktisk feil det med Donald... Er bare en myte som har spredd seg.

Lenke til kommentar

1.Hvis man selger alle kroppsdelene man har i kroppen, kan man få 4,5 millioner får dem

2.En elg har fire mager

3. Lider du av odontofobi, har du en voldsom respekt for tannleger

4.Myggen har 47 tenner

5. Jojo en er verdens nest eldste leketøy, etter dukken

6.Skal man slå av en datamaskin med windows, må man trykke på START knappen.

7. Volvo er egentlig et latinsk ord og betyr "jeg ruller"

8.Under andre verdenskrig utdannet dronning Elizabeth II seg til bilmekaniker

9. En snegle kan sove i 3 år

10. Den greske nasjonalsangen har 158 vers

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar
En hel del mennesker mener at Steve Irwin (The Crocodilehunter) er død. Visstnok på grunn av slangebitt. Selv om fyren nok har sviktende overlevelsesinstinkt står det ikke ett ord om dette på hans hjemmeside.

1401463[/snapback]

Stewe Iriwn er død, han ble drept av en rokke. Rokken stakk Irwin i brystet. Hvis han ikke hadde dratt ut piggen, kunne han overlevd fordi den fungerte som en propp. Så mye for alle gangene han har fortalt oss om hva man skal gjøre når man blir bitt av hai, slange, edderkopp, o.l. for når er fisk angriper deg, da er du ille ute.

(Hai er jo en fisk, men de er så skumle at jeg renger det som en egen rase. Dette fordi jeg er dum og ignnorant, og ikke gidder å skrive utfyllende på et forum klokken halv tolv om natten.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...