Gå til innhold

Unyttige fakta (LES reglene i første post!)


The_man

Anbefalte innlegg

En katt lander alltid på bena, og et stykke brød med smør lander alltid med smøret ned, dette er velkjente fakta...men hva skjer om du knytter et stykke brød med smør fast på ryggen til en katt?

1397502[/snapback]

 

Det med brødet er en velkjent PÅSTAND.. På mythbusters fant de ut at brødet valgte ingen av sidene som favoritt. Det har ~100% med hvordan du mister brødet.

7334699[/snapback]

Pøh. Mythbusters brukte godt ristede brødskiver, og ikke rent brød.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

I og med at jeg vil ha denne i 'mine innlegg' så kan vi kanskje sprite ting opp litte granne her...

 

- Perler er veldig fine, men visste du at en østers bruker kun 7 dager på å lage en?

- Visste du at du deler din bursdag med 9 millioner andre på jorda?

- Visste du at folk begynner med å krympe etter de er 30år. De krymper ikke mye da.

Lenke til kommentar
- Visste du at du deler din bursdag med 9 millioner andre på jorda?

7465549[/snapback]

Det visste jeg ikke. Jeg trodde jeg delte bursdag med omtrent

 

6,562,762,093 / 365 = ca 18 millioner. Evt. ca 9 milloner av samme kjønn.

 

Med det samme vi er inne på bursdager, visste dere at det bare skal 23 personer til for at det blir over 50% sansynlighet for at to av de har bursdag på samme dag? Dersom det økes til 60 personer er det over 99% sansynlighet for at to har bursdag på samme dag, til tross for at det er hele 365 (eller 366) dager påer år folk kan ha bursdag. Lenke til "bursdagsparadokset".

Lenke til kommentar
Slipper du en fjert blander den seg over tid med all luft i hele verden. Det vil si at idet du leser dette kanskje puster inn et fjertemolekyl fra drittsekken Bush ;)

7533841[/snapback]

Dvs. at man i dette øyeblikk kan puste inn fjert fra 6,5 milliarder mennesker pluss veldig mange flere kyr, hunder, sauer, aper, elefanter osv samtidig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

krokodilzx2.jpg

 

Bilde er av en tysk preprototyp P1000. Den kom ikke lengre enn på papiret. Den skulle veie over 1000 tonn, 39 meter lang, 11 meter høy og 14 meter bred. I tillegg skulle den ha 2 x 280 mm skipskanoner og 8 x 20 mm flak.

Motorvalgene sto mellom 8 x MAN 24 syl. på 2000 hk hver eller 2 x 8500 hk 20 syl. fra Daimler Benz.

 

Her har noen laget en modell.

http://img143.imageshack.us/img143/9890/p1000001am5.jpg

Lenke til kommentar
De fleste europeere har bløt og klebrig ørevoks. De sorte afrikanerene har ennå bløtere, honningaktig ørevoks, mens de fleste kinesere og japanere har tørr ørevoks. Grønlendere kan ha alle mulige typer ørevoks. Alt fra klebrig europeisk til tørr asiatisk.

7466279[/snapback]

 

 

Og dette var en snedig ting du lurte på men fant svaret på hvordan ørevoks oppførte seg mellom de ulike menneskeslag? :p

 

Og den tanksen, det er jo en mammuth tanks fra Red Alert :p

 

 

Og dette var ikke posten om snedige ting du lurte på men om snedig fakta ja :p tar det igjen en annen gang ^^

Endret av Hr Kotelett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...