Ragnar115 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Hei, Har ein Ford mondeo 2008 og når eg kjører bilen lukter det av og til brent. Usikker på nøyaktig hvordan eg skal beskrive lukten. Det virker ikkje som det er noe gale med bilen. Verken lyd eller noe gale med kjøreegenskaper eller what so ever. Lukta plager meg litt, vaska bilen både innvendig og utvendig, men lukta kjem (kanskje). Synsing e lov, noen som kan gjette seg til hva det kan være? E forresten diesel. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Har hørt at det kan lukte brent når DPF-en blir brent rein under kjøring. Men virker litt rart at det kommer inn i kupéen mens du kjører. Endret 7. april 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Har hørt at det kan lukte brent når DPF-en blir brent rein under kjøring. Men virker litt rart at det kommer inn i kupéen mens du kjører. DPFen? Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Om bilen svetter olje er du har en liten eller stor lekkasje av diesel vil det ikke nødvendigvis lukte brent men blir en slags eim som sprer seg veldig.Ikke glemt setevarmer på, god effekt i varmeapparat etc? Endret 8. april 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Om bilen svetter olje er du har en liten eller stor lekkasje av diesel vil det lukte ikke nødvendigvis lukte brent men blir en slags eim som sprer seg veldig. Ikke glemt setevarmer på, god effekt i varmeapparat etc? min far lurte på om cupe filteret kunne lage "ekkel" lukt i bilen om det ikkje har vært bytta. Varmeapperat funker fjell, og setevarmerene funker (men er som regel av og trur de var av sist gang eg lukta lukten også) Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 har forøvrig ikkje vært under bilen enda så har ikkje sett mye til diverse lekasjer og slikt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Kupéfilter lager ofte våt bikkje-lukt hvis det er gammelt. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Jeg har en føelse av at jeg har opplevd dette på Mondeo før. Det lukter brent elektronikk/gummi eller.no. Varmeapparat mostand? Clutch? Regenerering? hmmm, husker ikke. Kupefilter pleier å lukte bikkje, skittentøyskurv e.l. Du får gjerne et "glufs" i trynet hver gang du starter opp bilen og viftene. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 9. april 2016 Forfatter Del Skrevet 9. april 2016 Jeg har en føelse av at jeg har opplevd dette på Mondeo før. Det lukter brent elektronikk/gummi eller.no. Varmeapparat mostand? Clutch? Regenerering? hmmm, husker ikke. Kupefilter pleier å lukte bikkje, skittentøyskurv e.l. Du får gjerne et "glufs" i trynet hver gang du starter opp bilen og viftene. Nå når eg har kjørt bilen ein del (fekk lappen på tirsdag så begynte "nesten" nettopp å kjøre den synes eg at når man svinger til venstre og høyre lager den ein rar lyd, men det er kun i "oppstart" av bil. Altså når man er i høye hastigheter (over 40-50) så hører eg ingenting om eg svinger. Det virker nesten som lukten kommer når eg girerer. Men kun de laveste girene, eller om eg er for "aggresiv" med fart. Det er eit veldig sånn "av og på" problem alt sammen egentlig Noen ganger kommer det rare lyder og rar lukt. Av og til ikkje. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 16. april 2016 Forfatter Del Skrevet 16. april 2016 Wunderbaum ! Wunderbaum fikser ikkje problemet :S fikser bare "symptomet" ^^ Men min far tenkte det samme og pelma ein wunderbaum inn i bilen Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Sjekk også under tepper etter vannlekkasjer. Lukter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå